Evo 5 röpöttää 4500 rpm jälkeen
- citikka
- Viestit: 15
- Liittynyt: 30.03.2010 00:00
Evo 5 röpöttää 4500 rpm jälkeen
Eli ilmeni ongelma. lähtee vetämään hyvin ja nostaa ahdot mutta rupee röpeltämään ja nykimään 4500 -5000 kiekan kohilla. Vaihdettin tulpat ja sen jälkeen parani vähän. Voisiko olla puolat ja tulpan johdot syynä? Ei eroa käyttääkö sisällä vai ulkona. Myös kylmä käynnistys huonoa. Tuntuu että ei sytytä kunnolla jostain syystä.
Kysessä siviil lancer
Kysessä siviil lancer
- RacingMedia
- KV

- Viestit: 603
- Liittynyt: 30.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Tuolta saat varmasti soittamalla apua >>> http://printsport.fi
Vauhtia ja Vastuuta!! www.toniharsia.com www.endurospecial.com
- citikka
- Viestit: 15
- Liittynyt: 30.03.2010 00:00
Tutkittu seuraavaa.
Puolat vaihdettu, tulpan johdot, tulpat.
Ei anna vikakoodeja.
Kampiakselin asento tunnistin mitattu antaa käynnistäessä arvoja 0,5-4v välillä.
Lähtee välillä kylmänä hyvin käyntiin ja välillä ei ollenkaan. Ja jos käynnistyy rupeaa nykimään/röpöttämään ja paukkamaan putkessa 5000 rpm kohilla. Ahtaa reilua 1 baria. Hukkaportin kellon vartta säätämällä ahdot ei ti
Tuli mieleen voisko olla ilmamassa anturi lamda tahi joku vastaava kun tuntuu käyvän hirmu rikkaalla jo tyhjäkäynnillä. Tulee aika tummaa savua putkesta kun kaasuttaa. Mutta ei sinistä eikä myöskään syö öljyä.
Puolat vaihdettu, tulpan johdot, tulpat.
Ei anna vikakoodeja.
Kampiakselin asento tunnistin mitattu antaa käynnistäessä arvoja 0,5-4v välillä.
Lähtee välillä kylmänä hyvin käyntiin ja välillä ei ollenkaan. Ja jos käynnistyy rupeaa nykimään/röpöttämään ja paukkamaan putkessa 5000 rpm kohilla. Ahtaa reilua 1 baria. Hukkaportin kellon vartta säätämällä ahdot ei ti
Tuli mieleen voisko olla ilmamassa anturi lamda tahi joku vastaava kun tuntuu käyvän hirmu rikkaalla jo tyhjäkäynnillä. Tulee aika tummaa savua putkesta kun kaasuttaa. Mutta ei sinistä eikä myöskään syö öljyä.
- taparkki
- B-junnu

- Viestit: 38
- Liittynyt: 03.05.2004 00:00
- Paikkakunta: Liminka
Mitsuja en tunne ensinkään, mutta meillä oli Astrassa kerran vähän vastaava vika. Kävi tyhjäkäyntiä nätisti, mutta kun polkaisi kaasua, niin ei kiertänyt kuin jotain 3000-4000 jonka jälkeen vaan hirmuista pätkimistä. Syy kampiakselin asentoanturi korvakko poikki ja anturi alkoi korkeammilla kierroksilla tärisemään sen verran että kadotti asentopyörän. Hauska puoli vielä tuossa, että kun laskit kierrokset niin auto kävi taas normaalisti. Astrassa on tosin jälkiasennettu anturi ja sen jalka, joten siinä noin pääsi käymään. Alkuperäisen anturin kanssa tuo ei varmaankaan tapahdu kovin herkästi. Toki tuossa asentoanturissa voi olla varmaan muutakin vikaa. Oskilloskoopilla kaiketi näkis, että antaako asentoanturi pulssin siten kuin pitää.
- Kari_Grandi
- Viestit: 2
- Liittynyt: 12.11.2010 00:00
Re: Evo 5 röpöttää 4500 rpm jälkeen
Mikähän mahtaa olla vikana kun evo ei käy kunnolla kun kone lämpenee?
-
PRF
- Yleinen

- Viestit: 180
- Liittynyt: 30.09.2004 00:00
Re: Evo 5 röpöttää 4500 rpm jälkeen
Turbon letku halki..
Tulpat..
Tulpan johdot puolineen..
Tulpat..
Tulpan johdot puolineen..
