Evo 5 röpöttää 4500 rpm jälkeen

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
citikka
Viestit: 15
Liittynyt: 30.03.2010 00:00

Evo 5 röpöttää 4500 rpm jälkeen

Viesti Kirjoittaja citikka » 08.12.2010 07:43

Eli ilmeni ongelma. lähtee vetämään hyvin ja nostaa ahdot mutta rupee röpeltämään ja nykimään 4500 -5000 kiekan kohilla. Vaihdettin tulpat ja sen jälkeen parani vähän. Voisiko olla puolat ja tulpan johdot syynä? Ei eroa käyttääkö sisällä vai ulkona. Myös kylmä käynnistys huonoa. Tuntuu että ei sytytä kunnolla jostain syystä.


Kysessä siviil lancer

Avatar
AL1
Yleinen
Yleinen
Viestit: 274
Liittynyt: 30.04.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja AL1 » 08.12.2010 08:43

Oisko päittäisvälystä tullu kampiakselille liikaa, josta johtuen kampiakselin asentotunnistin jättää pulsseja välistä.
Tuommoistakin noissa on ollut.

Avatar
RacingMedia
KV
KV
Viestit: 603
Liittynyt: 30.04.2004 00:00
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RacingMedia » 08.12.2010 08:49

Tuolta saat varmasti soittamalla apua >>> http://printsport.fi

Avatar
citikka
Viestit: 15
Liittynyt: 30.03.2010 00:00

Viesti Kirjoittaja citikka » 08.12.2010 14:22

Unohtui sanoa että vikakoodeja ei antanut ollenkaan viime viikolla.

Avatar
Tumppi
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 52
Liittynyt: 29.04.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Tumppi » 09.12.2010 01:03

Oisko puola menny rikki? Katso onko jompi kumpi pullistunu kyljestä.

Avatar
citikka
Viestit: 15
Liittynyt: 30.03.2010 00:00

Viesti Kirjoittaja citikka » 16.12.2010 14:08

Tutkittu seuraavaa.

Puolat vaihdettu, tulpan johdot, tulpat.
Ei anna vikakoodeja.
Kampiakselin asento tunnistin mitattu antaa käynnistäessä arvoja 0,5-4v välillä.

Lähtee välillä kylmänä hyvin käyntiin ja välillä ei ollenkaan. Ja jos käynnistyy rupeaa nykimään/röpöttämään ja paukkamaan putkessa 5000 rpm kohilla. Ahtaa reilua 1 baria. Hukkaportin kellon vartta säätämällä ahdot ei ti

Tuli mieleen voisko olla ilmamassa anturi lamda tahi joku vastaava kun tuntuu käyvän hirmu rikkaalla jo tyhjäkäynnillä. Tulee aika tummaa savua putkesta kun kaasuttaa. Mutta ei sinistä eikä myöskään syö öljyä.

Avatar
taparkki
B-junnu
B-junnu
Viestit: 38
Liittynyt: 03.05.2004 00:00
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja taparkki » 16.12.2010 21:58

Mitsuja en tunne ensinkään, mutta meillä oli Astrassa kerran vähän vastaava vika. Kävi tyhjäkäyntiä nätisti, mutta kun polkaisi kaasua, niin ei kiertänyt kuin jotain 3000-4000 jonka jälkeen vaan hirmuista pätkimistä. Syy kampiakselin asentoanturi korvakko poikki ja anturi alkoi korkeammilla kierroksilla tärisemään sen verran että kadotti asentopyörän. Hauska puoli vielä tuossa, että kun laskit kierrokset niin auto kävi taas normaalisti. Astrassa on tosin jälkiasennettu anturi ja sen jalka, joten siinä noin pääsi käymään. Alkuperäisen anturin kanssa tuo ei varmaankaan tapahdu kovin herkästi. Toki tuossa asentoanturissa voi olla varmaan muutakin vikaa. Oskilloskoopilla kaiketi näkis, että antaako asentoanturi pulssin siten kuin pitää.

Avatar
Kari_Grandi
Viestit: 2
Liittynyt: 12.11.2010 00:00

Re: Evo 5 röpöttää 4500 rpm jälkeen

Viesti Kirjoittaja Kari_Grandi » 29.08.2011 10:53

Mikähän mahtaa olla vikana kun evo ei käy kunnolla kun kone lämpenee?

PRF
Yleinen
Yleinen
Viestit: 180
Liittynyt: 30.09.2004 00:00

Re: Evo 5 röpöttää 4500 rpm jälkeen

Viesti Kirjoittaja PRF » 29.08.2011 14:11

Turbon letku halki..

Tulpat..

Tulpan johdot puolineen..

Vastaa Viestiin