4A-GE ei kierrä MS ohjaus
-
Jankos
- KV

- Viestit: 417
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Jokioinen
Jakaja on varmaan lukittu? Ja tarkistettu että pyörijän nokka varmasti osuu jakajankannen nastan kohdalle?
Eikä jakajallakaan pitäisi kovin suurta heittoa tulla kierroksilla. Jos heittelee reilusti niin triggeröinti sohlaa ja sen takia vippaa. Rauhottuuko jos laittaa kiinteän ennakon päälle? Paljonko on dwell ajat?
Aika paljon noissa mega kytkennöissä on ongelmia sen takia että tehdään boksin sisälle vääriä muutoksia, varsinkin triggeripyörällä pitää olla vähän tarkempana. Mutta yhtään ei ole vielä ollut etten olisi saanut toimimaan, joskus tietty joutuu korjaamaan niin paljon että olisi jo tehnyt kytkennät kokonaan uusiksi...
Eikä jakajallakaan pitäisi kovin suurta heittoa tulla kierroksilla. Jos heittelee reilusti niin triggeröinti sohlaa ja sen takia vippaa. Rauhottuuko jos laittaa kiinteän ennakon päälle? Paljonko on dwell ajat?
Aika paljon noissa mega kytkennöissä on ongelmia sen takia että tehdään boksin sisälle vääriä muutoksia, varsinkin triggeripyörällä pitää olla vähän tarkempana. Mutta yhtään ei ole vielä ollut etten olisi saanut toimimaan, joskus tietty joutuu korjaamaan niin paljon että olisi jo tehnyt kytkennät kokonaan uusiksi...
-
Vieras
- TS82
- Viestit: 1
- Liittynyt: 15.09.2008 00:00
Jakajassa oleva anturi ei sovellu sille tojotan pienelle hampaalle varmaanki. Ja sen tojotan omanki saa toimii ku soveltaa vähä sitä vr muunnin piiriä joka joissakin mekoissa on. En kumminkaa suosittele sitä jakaa pitämään ku suoraan kampuralle 12-1 yms. rikkeröinti ja siihe loppuu sitte ne ennakon vaeltamisetki. Itellä reilu 5v kokemus mekoista ja tullu tehtyä/rassattua muittenki ku omien vehkeitten kans.
Tunella vai tunerstudiollako säädät? Tunerstudiossa on se rikkeöinnin tarkistus sydeemi millä voi seurata niitten hampaitten lukua. Selviää alkaako puuttumaan hampaita välissä.
Jakaja on siitä ovela et ei niinkää pahasti sekoa ku esim. hukalla. Se kipinä ku voi vaan jäädä pois välistä mitä se ei hukalla yleensä tee. Sillä voi olla ns. tehoton.
Ja jos laitat tuommosen 12-1 rikkerin ja esim. honeywellin anturin niin pitää muistaa et ne hampaat on tarpeeksi isot.
Tunella vai tunerstudiollako säädät? Tunerstudiossa on se rikkeöinnin tarkistus sydeemi millä voi seurata niitten hampaitten lukua. Selviää alkaako puuttumaan hampaita välissä.
Jakaja on siitä ovela et ei niinkää pahasti sekoa ku esim. hukalla. Se kipinä ku voi vaan jäädä pois välistä mitä se ei hukalla yleensä tee. Sillä voi olla ns. tehoton.
Ja jos laitat tuommosen 12-1 rikkerin ja esim. honeywellin anturin niin pitää muistaa et ne hampaat on tarpeeksi isot.
- Asteriks
- B-junnu

- Viestit: 27
- Liittynyt: 03.10.2007 00:00
dwell on fixed dutylla ja 75% ajoin datalokkii sitä tietoa nyt. en siitä kyl mitään ihmeitä itte osaa päätellä.. kaikki näyttää.. no, miltä näyttää.. voin lähettää jos sitä joku haluu tulkita. väänsin niitä hampaita lähemmäs anturiaki, mut ei auttanu. "hampaat" tosiaan 15mm ja ilmaväli sit sen 20mm.. fordista on kaikki osat siel jakajas. 4 hammasta.
tuner studiolla tosiaan säädän, se hammas seuranta näyttää ihan hyvältä. ei puutu välistä viivoja. siihen 6tonnii se jää, kolmosel ja nelosel. maksimi ennako on nyt siinä 27-28 tosin mistä niitä oikeita ennakoita tietää ku se loikkii hieman. Heitän kohta noi jakaja systeemit hevovitukuusee ja käännän siihen ediksen kiine, riittääpähä sit syttyki. tulppien kärkivälit hakattu nyt siihen n.6mm
voiko se akselin asentokulma vaikuttaa näinki paljo et ei jaksais mennä???
tuner studiolla tosiaan säädän, se hammas seuranta näyttää ihan hyvältä. ei puutu välistä viivoja. siihen 6tonnii se jää, kolmosel ja nelosel. maksimi ennako on nyt siinä 27-28 tosin mistä niitä oikeita ennakoita tietää ku se loikkii hieman. Heitän kohta noi jakaja systeemit hevovitukuusee ja käännän siihen ediksen kiine, riittääpähä sit syttyki. tulppien kärkivälit hakattu nyt siihen n.6mm
voiko se akselin asentokulma vaikuttaa näinki paljo et ei jaksais mennä???
- JaH
- A-Junnu

- Viestit: 81
- Liittynyt: 28.07.2004 00:00
- Paikkakunta: Mikkeli
- Viesti:
Vois kokeilla että pudottaa kärkivälin 0,6mmAsteriks kirjoitti: tulppien kärkivälit hakattu nyt siihen n.6mm
voiko se akselin asentokulma vaikuttaa näinki paljo et ei jaksais mennä???
Jos logissa ei näy mitään vibaa että sytty heittäs kierroksilla, niin voisiko olla ihan mekaanista vikaa (ohivuodot?)
-Autourheilu on parhaimmillaan jopa ajamista-
-
VILLEvonWOLTTI
- Yleinen

- Viestit: 186
- Liittynyt: 04.05.2004 00:00
Ohi tän aiheen.
Mutta jos joku tarvii 4A-GE moottoreita niin RTO-Tuonnin konkurssipesä kauppaa 8kpl 4A-GE moottoreita ja nyt näyttäis olevan koko kasan hinta 2000euroo. Huutokaupat.com sivustolla tietoo lisää.
En ole tekemisissä millään tavalla ko. konkurssipesän kanssa. Tämä vain vinkki kaikille, jotka ovat moottoreita vailla.
Mutta jos joku tarvii 4A-GE moottoreita niin RTO-Tuonnin konkurssipesä kauppaa 8kpl 4A-GE moottoreita ja nyt näyttäis olevan koko kasan hinta 2000euroo. Huutokaupat.com sivustolla tietoo lisää.
En ole tekemisissä millään tavalla ko. konkurssipesän kanssa. Tämä vain vinkki kaikille, jotka ovat moottoreita vailla.
-
Frog
- WRC

- Viestit: 1181
- Liittynyt: 26.12.2009 00:00
Sen takia niitä nokkia pitäis juuri ajoittaa, muistaakseni kun vaihdat imu ja pakopyörän paikat niin saat suurinpiirtein tollaset ajoitukset, mutta ole tarkkana koska jakomerkit ei pidä senjälkeen enään paikkansa !! vaan tarviit parempia välineitä. Toinen vaihtoehto on että viilaat niitä tappien hahloja pyöristä niin sekin toimii, tai otat sen tapin pois kokonaan ! ei nykymoottoreissakaan ole mitään kiiloja ja hyvin pysyy. Toisaalta vakio männillä ja muillakin vakio-osilla saa semmoisen 150 hp kun tietää mitä tekee ja halvoilla viriosilla ja puolivireisellä yleensä pikkusen vähemmän.Asteriks kirjoitti:kiinteet pyörät. pitäs hommata säädettävät. mitehä noi vakio nokat pärjää noitten korkeepuristeisten mäntie kans? eikai siinä luulis onkelmaa oleva?