4A-GE ei kierrä MS ohjaus

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Jankos
KV
KV
Viestit: 417
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Jankos » 30.11.2010 20:33

Jakaja on varmaan lukittu? Ja tarkistettu että pyörijän nokka varmasti osuu jakajankannen nastan kohdalle?

Eikä jakajallakaan pitäisi kovin suurta heittoa tulla kierroksilla. Jos heittelee reilusti niin triggeröinti sohlaa ja sen takia vippaa. Rauhottuuko jos laittaa kiinteän ennakon päälle? Paljonko on dwell ajat?

Aika paljon noissa mega kytkennöissä on ongelmia sen takia että tehdään boksin sisälle vääriä muutoksia, varsinkin triggeripyörällä pitää olla vähän tarkempana. Mutta yhtään ei ole vielä ollut etten olisi saanut toimimaan, joskus tietty joutuu korjaamaan niin paljon että olisi jo tehnyt kytkennät kokonaan uusiksi...

Avatar
koni
Viestit: 9
Liittynyt: 18.01.2008 00:00

Tulpat

Viesti Kirjoittaja koni » 01.12.2010 19:21

Koitas piruuttaan pykälän kylmempiä tulppia.Itsellä oli aikanaan turbomooottorissa samanlainen vika ja tulppien vaihdon jälkeen alko ilosesti kiertämään :lol:

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » 01.12.2010 19:42

Jospa se vaan ei jaksa mennä vaihde päällä? Ei se nyt välttämättä vakuuta jos tyhjiltään kiekuu :roll:

Avatar
TS82
Viestit: 1
Liittynyt: 15.09.2008 00:00

Viesti Kirjoittaja TS82 » 03.12.2010 21:21

Jakajassa oleva anturi ei sovellu sille tojotan pienelle hampaalle varmaanki. Ja sen tojotan omanki saa toimii ku soveltaa vähä sitä vr muunnin piiriä joka joissakin mekoissa on. En kumminkaa suosittele sitä jakaa pitämään ku suoraan kampuralle 12-1 yms. rikkeröinti ja siihe loppuu sitte ne ennakon vaeltamisetki. Itellä reilu 5v kokemus mekoista ja tullu tehtyä/rassattua muittenki ku omien vehkeitten kans.

Tunella vai tunerstudiollako säädät? Tunerstudiossa on se rikkeöinnin tarkistus sydeemi millä voi seurata niitten hampaitten lukua. Selviää alkaako puuttumaan hampaita välissä.
Jakaja on siitä ovela et ei niinkää pahasti sekoa ku esim. hukalla. Se kipinä ku voi vaan jäädä pois välistä mitä se ei hukalla yleensä tee. Sillä voi olla ns. tehoton.
Ja jos laitat tuommosen 12-1 rikkerin ja esim. honeywellin anturin niin pitää muistaa et ne hampaat on tarpeeksi isot.

Avatar
Asteriks
B-junnu
B-junnu
Viestit: 27
Liittynyt: 03.10.2007 00:00

Viesti Kirjoittaja Asteriks » 05.12.2010 23:19

dwell on fixed dutylla ja 75% ajoin datalokkii sitä tietoa nyt. en siitä kyl mitään ihmeitä itte osaa päätellä.. kaikki näyttää.. no, miltä näyttää.. voin lähettää jos sitä joku haluu tulkita. väänsin niitä hampaita lähemmäs anturiaki, mut ei auttanu. "hampaat" tosiaan 15mm ja ilmaväli sit sen 20mm.. fordista on kaikki osat siel jakajas. 4 hammasta.

tuner studiolla tosiaan säädän, se hammas seuranta näyttää ihan hyvältä. ei puutu välistä viivoja. siihen 6tonnii se jää, kolmosel ja nelosel. maksimi ennako on nyt siinä 27-28 tosin mistä niitä oikeita ennakoita tietää ku se loikkii hieman. Heitän kohta noi jakaja systeemit hevovitukuusee ja käännän siihen ediksen kiine, riittääpähä sit syttyki. tulppien kärkivälit hakattu nyt siihen n.6mm

voiko se akselin asentokulma vaikuttaa näinki paljo et ei jaksais mennä???

Avatar
JaH
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 81
Liittynyt: 28.07.2004 00:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JaH » 06.12.2010 10:36

Asteriks kirjoitti: tulppien kärkivälit hakattu nyt siihen n.6mm

voiko se akselin asentokulma vaikuttaa näinki paljo et ei jaksais mennä???
Vois kokeilla että pudottaa kärkivälin 0,6mm :lol:
Jos logissa ei näy mitään vibaa että sytty heittäs kierroksilla, niin voisiko olla ihan mekaanista vikaa (ohivuodot?)
-Autourheilu on parhaimmillaan jopa ajamista-

Avatar
Asteriks
B-junnu
B-junnu
Viestit: 27
Liittynyt: 03.10.2007 00:00

Viesti Kirjoittaja Asteriks » 06.12.2010 13:14


Vois kokeilla että pudottaa kärkivälin 0,6mm :lol:
no joo, ei yks numero nyt nii paljoo vaikuta... kuitenki nolla :D

puristuspaineet mitattu, 16.5 jokaises... jos ois ohivuotoi ni näkyis kyl nois puristuspaineissa, mut saahan neki mitattuu.

Frog
WRC
WRC
Viestit: 1181
Liittynyt: 26.12.2009 00:00

ei kierrä

Viesti Kirjoittaja Frog » 06.12.2010 18:24

Ajoitappas nokkia auki yläkuolokohtaan esim 2,5 imu ja 2,0 pako ja säädä sinne bensanpainetta 3,1 kiloo niin rupee syöttään yläkierroksilla :lol:

Tulpan kärkiväli 1mm ja kunnon johdot niin "avot"

Avatar
Asteriks
B-junnu
B-junnu
Viestit: 27
Liittynyt: 03.10.2007 00:00

Viesti Kirjoittaja Asteriks » 07.12.2010 10:26

kiinteet pyörät. pitäs hommata säädettävät. mitehä noi vakio nokat pärjää noitten korkeepuristeisten mäntie kans? eikai siinä luulis onkelmaa oleva?

VILLEvonWOLTTI
Yleinen
Yleinen
Viestit: 186
Liittynyt: 04.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja VILLEvonWOLTTI » 07.12.2010 13:32

Ohi tän aiheen.

Mutta jos joku tarvii 4A-GE moottoreita niin RTO-Tuonnin konkurssipesä kauppaa 8kpl 4A-GE moottoreita ja nyt näyttäis olevan koko kasan hinta 2000euroo. Huutokaupat.com sivustolla tietoo lisää.

En ole tekemisissä millään tavalla ko. konkurssipesän kanssa. Tämä vain vinkki kaikille, jotka ovat moottoreita vailla.

Frog
WRC
WRC
Viestit: 1181
Liittynyt: 26.12.2009 00:00

Viesti Kirjoittaja Frog » 07.12.2010 20:15

Asteriks kirjoitti:kiinteet pyörät. pitäs hommata säädettävät. mitehä noi vakio nokat pärjää noitten korkeepuristeisten mäntie kans? eikai siinä luulis onkelmaa oleva?
Sen takia niitä nokkia pitäis juuri ajoittaa, muistaakseni kun vaihdat imu ja pakopyörän paikat niin saat suurinpiirtein tollaset ajoitukset, mutta ole tarkkana koska jakomerkit ei pidä senjälkeen enään paikkansa !! vaan tarviit parempia välineitä. Toinen vaihtoehto on että viilaat niitä tappien hahloja pyöristä niin sekin toimii, tai otat sen tapin pois kokonaan ! ei nykymoottoreissakaan ole mitään kiiloja ja hyvin pysyy. Toisaalta vakio männillä ja muillakin vakio-osilla saa semmoisen 150 hp kun tietää mitä tekee ja halvoilla viriosilla ja puolivireisellä yleensä pikkusen vähemmän. :wink:

Avatar
engle
B-junnu
B-junnu
Viestit: 27
Liittynyt: 04.02.2006 00:00

Viesti Kirjoittaja engle » 07.12.2010 23:44

Niin eikös se karkeasti ole ollut -30% kun virittää ihan ite

Avatar
Asteriks
B-junnu
B-junnu
Viestit: 27
Liittynyt: 03.10.2007 00:00

Viesti Kirjoittaja Asteriks » 14.12.2010 10:11

tuli lisää murheenaiheita, rupes kuseen pensaa vääristä paikoista.. kuitenkaa alkuperäsee onkemaa ei oo löytyny ratkasuu. pitää ilmotella jos keksii syytä aiheesee..

Vastaa Viestiin