Ford Fiesta XR2I!!

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin

Mikä on paras ?

Äänestys päättyi 14.03.2005 21:00

opel astra GSI
22
8%
opel astra GSI
22
8%
opel astra GSI
22
8%
opel astra GSI
22
8%
opel astra GSI
22
8%
Ford escort RS2000
18
7%
Ford escort RS2000
18
7%
Ford escort RS2000
18
7%
Ford escort RS2000
18
7%
Ford escort RS2000
18
7%
Ford Fiesta XR2i
4
1%
Ford Fiesta XR2i
4
1%
Ford Fiesta XR2i
4
1%
Ford Fiesta XR2i
4
1%
Ford Fiesta XR2i
4
1%
Suzuki swift 1.3 GTI
10
4%
Suzuki swift 1.3 GTI
10
4%
Suzuki swift 1.3 GTI
10
4%
Suzuki swift 1.3 GTI
10
4%
Suzuki swift 1.3 GTI
10
4%
 
Ääniä yhteensä: 270

Avatar
Vesuri
B-junnu
B-junnu
Viestit: 44
Liittynyt: 02.03.2005 00:00
Paikkakunta: Tampere

Ford Fiesta XR2I!!

Viesti Kirjoittaja Vesuri » 07.03.2005 21:00

Elikkä ajattelin kysyä että on kukaan tälläistä koonnu ralli autoks ?

Tästä sais hyvän:
Vakio:103hv tai 131hv
Paino:alle 900KG

Tohonkun lyö 160hv niin kyllä soratie maistuu !!

Avatar
koopee
B-junnu
B-junnu
Viestit: 32
Liittynyt: 02.12.2004 00:00
Paikkakunta: OULU

Viesti Kirjoittaja koopee » 07.03.2005 21:23

Zetecillä ehkä jotain mahdollisuuksia 8v ei. ja probleema lienee se että Zetec on 1800 kuutioinen joten kovaan luokkaan......

Avatar
rallitalli
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 90
Liittynyt: 29.09.2004 00:00

170bhp tai yli

Viesti Kirjoittaja rallitalli » 08.03.2005 11:05

Suomen parhaat CVH-koneet lienee rakentanut "Itte Olli" Vammalan suunnassa ja Karhut Oulun suunnasta eniten kilpailleet. Englannissa on ajettu sarjojakin.

1600cc koneen "järkiraja" on 170bhp luokkaa. 176bhp on suurin näkemäni lukema SM-mitalipelissä. Kansi virrannee "lusikkaohjaimella" huimat 220-230bhp, vakiopaikan std kilpaventtiilillä.

Mekaaninen nokka + seuraajat, tuplajouset ja 214N venttiilit ja työtä. Olli lienee käyttänyt HR320/2 tai BP320 mekaanista, VDSCVHR silikoonijouset. Sprinttiin alu- ja ralliin ehkä teräs- säädettävä nokkapyörä. Rullakeinuista ollan kahta mieltä.

Ongelma on alusta. Mutta vakaajat pois. Eteen säädettävä alatukivarsi, ja pitkitäinen alatukivarsi. Taakse pitkittäiset säädettävät ja poikittaiset säädettävät - kuten Escort etuvedossa, Fordin Rallikirjan mukaan rakentamaan.

Englannissa käytettiin pedal boxia jonka Ford myös luokitteli ja antoi teko-ohjeet. Ja muistaakseni Mk3 nopea ohjaus sekä kynätolpat.

Avatar
northwest
KV
KV
Viestit: 832
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » 08.03.2005 11:13

Itsellä juuri Vammalan-Ollin vinkeillä tehty budjettiCVH.150hv/181nm parhaimmillaan ollut vääntöä,virtasen nokalla ja mekaanisilla nostajilla.Vääntävän siitä saa,tehot tosiaan loppunee tuonne 170 tienoille(kansisepän katselmuksessa todettu) alkuperäisestä kannesta tehtynä.Suunnitelmissa joskus tehdä rajusti muokatulla imupuolella evo-versio :roll: ,sekä rullakeinut helpottamaan pyörimistä.

Avatar
CLIO
Viestit: 9
Liittynyt: 07.10.2004 00:00
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja CLIO » 08.03.2005 12:42

Olen ite pähkäilly samaa, tosin on ajatuksia ollu äffään tehä quattro audia tai muuta vastaavaa...
Onko Suomessa luokiteltu mk3 RS Fiestaa, Englannissa kahta versiota 1.8 zetecci tai 2.0Doch 16valve??? Tai sitte ostaa Rallycarsforsale.net Vatasen vanha RS fiesta Kenttiläisenä, alusta ois ainaki kohillaan. :roll:

Avatar
jjs
Yleinen
Yleinen
Viestit: 281
Liittynyt: 18.06.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja jjs » 08.03.2005 13:31

CLIO kirjoitti:Onko Suomessa luokiteltu mk3 RS Fiestaa, Englannissa kahta versiota 1.8 zetecci tai 2.0Doch 16valve???
Fiesta mk3 muskeliversiot:
-CVH 1,6+ Garrett T2 133hv on RS turbo
-CVH 1,6 ruiskulla 105hv on XR2i
-Zetec 1,8i 105hv on (uudempi) XR2i
-Zetec 1,8i 130hv on RS1800

2-litraista ei tehdas ole tehnyt tai luokitellut.

Avatar
henkka_ok
WRC
WRC
Viestit: 1187
Liittynyt: 12.01.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja henkka_ok » 08.03.2005 15:25

CLIO kirjoitti:Olen ite pähkäilly samaa, tosin on ajatuksia ollu äffään tehä quattro audia tai muuta vastaavaa...
Audi Quattro F-ryhmässä saattaa herättää paheksuntaa viimeistään katsastusmiehessä... :P

Onko niin painavasta autosta olennaista etua kaksivetoisena? Audit eivät käsittääkseni ole aikojen saatossa olleet kovinkaan kilpailukykyisiä tai menestyneitä 2-vetokapinoissa...

Toisaalta... vaihtelu virkistää!
Ei taitu!

Avatar
Vesuri
B-junnu
B-junnu
Viestit: 44
Liittynyt: 02.03.2005 00:00
Paikkakunta: Tampere

OPEL ASTRA PARAS !!

Viesti Kirjoittaja Vesuri » 08.03.2005 16:04

Elikkä näyttää siltä että opel on kova sana!!

Elikä tossa on saksan hintoja !!

Opel Astra GSI -94 180 000km Hinta:1600¤
Ford Escort rs2000 -92 154 000km Hinta:1650¤
Ford fiesta XR2I -91 81 000km Hinta:1160¤
Suzuki Swift GTI -94 127 000km Hinta:1700¤

Kaikki sisältää alv:in, mutta ei veroja :!: :!:

Avatar
Vesuri
B-junnu
B-junnu
Viestit: 44
Liittynyt: 02.03.2005 00:00
Paikkakunta: Tampere

Suzuki Swift !!

Viesti Kirjoittaja Vesuri » 08.03.2005 16:10

Suzuki:ssa on vakiona 101hv(GTI) !!
Niin saako tohon helposti tehoo ja kestääkö ?
Saako 5000¤ rakennettua hyvän ?
Elikkä tossa 5000¤ ei oo viel autoo.

paljonko maksaa kun lampola laittaa ton auton vaihdelaatikon kuoriin suorakytkennän ?(2500¤)

Avatar
RM-Motorsport
Viestit: 12
Liittynyt: 27.12.2004 00:00
Paikkakunta: Saimaanharju

CVH:n viilauksesta

Viesti Kirjoittaja RM-Motorsport » 08.03.2005 20:33

northwest kirjoitti:Itsellä juuri Vammalan-Ollin vinkeillä tehty budjettiCVH.150hv/181nm parhaimmillaan ollut vääntöä,virtasen nokalla ja mekaanisilla nostajilla.Vääntävän siitä saa,tehot tosiaan loppunee tuonne 170 tienoille(kansisepän katselmuksessa todettu) alkuperäisestä kannesta tehtynä.Suunnitelmissa joskus tehdä rajusti muokatulla imupuolella evo-versio :roll: ,sekä rullakeinut helpottamaan pyörimistä.
Kukas tää "Vammalan-Olli" on? En ole kuullutkaan.

Avatar
fiestamies
Viestit: 9
Liittynyt: 18.09.2004 00:00
Paikkakunta: Tornio

Ford fiesta

Viesti Kirjoittaja fiestamies » 08.03.2005 21:39

Minulla myös aikoinaan Ollin tekemä moottori.Mutta nyt asuinpaikka kunnallani erään henkilön kaivamalla kannella ja muutenkin virittämallä tehoa 160hv
vääntö 175nm.Fiesta mk3 kori jo valmiina.Syksyyn mennessä nähdään saadaanko äffäläinen kisakuntoon.

Avatar
MrMoon
B-junnu
B-junnu
Viestit: 33
Liittynyt: 15.02.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja MrMoon » 08.03.2005 22:32

Toisaalta... vaihtelu virkistää![/quote]


Pohjola rallin lähtöluettelosta löytyy F-ryhmän Audi 80 quattro A-junnuista.
Free Your Mind

Avatar
Kartanlukija
KV
KV
Viestit: 477
Liittynyt: 29.04.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Kartanlukija » 09.03.2005 08:56

Esilletuoduista vaihtoehdoista näkemykseni ja epäilykseni asiasta on, että Escortista tai Astrasta on selvästi paremmat mahdollisuudet saada kilpailukykyinen auto omaan luokkaansa ( ralli/ f-ryhmä ??).
Astroja on tullut tän vuoden Cuppiin jo useita ja likimain n-ryhmäläisillä vedetään jo kärkivauhtia.

Avatar
CLIO
Viestit: 9
Liittynyt: 07.10.2004 00:00
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja CLIO » 10.03.2005 07:43

Audi Quattro F-ryhmässä saattaa herättää paheksuntaa viimeistään katsastusmiehessä... :P

Onko niin painavasta autosta olennaista etua kaksivetoisena? Audit eivät käsittääkseni ole aikojen saatossa olleet kovinkaan kilpailukykyisiä tai menestyneitä 2-vetokapinoissa...

Toisaalta... vaihtelu virkistää![/quote]

Jos olis ylimäärästä rahaa ja pokkaa toteuttaa noinkin pervessi idea niin tekis UR Quatrosta takavetosen ja köröttelis sillä. S2ja UR sais olla 30kg kevyempi kun uudempi M3, mutta samoille tehoille ei ole mitään asiaa. Sitten olis ihmettelemistä esim minkä laatikon senne sais...

Mut kyl huomio arvoo pitäs saada jos olis joku vähän erikoisempi auto millä ei välttämättä kehtais ajaa... :oops:

Vastaa Viestiin