Pikaisella sääntökirjan tavauksella en mitään tälläistä kyllä löytänyt??

Ei ole, mutta jos hieman käyttää järkeään niin se on ainoa oikea tapa. Itse olen pitänyt vöitä ristissä viimeiset 40-vuotta. Hans´in käytön yhteydessä ja niitä seuraavissa ohjeissa tätä on painotettu erityisesti. Eli käytännössä se silloin on jo lähes pakollista. Jos vyöt eivät ole ristissä, ne antavat liian paljon kuljettajalle sivuttain liikkumavaraa. kun ristissä niin esim. vasemmalle liikuttaessa ristissä oleva vyö on oikella puolella ja siten rajoittaa liikettä. Katsastuksessa voidaan vaan tässä tapauksessa ohjeistaa, ei pakottaa. Joskin järkihän sen olisi pitänyt sanoa jo aiemmin.ohc kirjoitti:Kärppämäki sprintin katsastuksessa hieman kummastusta herätti tämä "turvavyö episodi". Onko tälle kaudelle tullut joku uusi sääntö että olkavöiden kiinnitys penkin takaa pitää mennä ristiin??
Pikaisella sääntökirjan tavauksella en mitään tälläistä kyllä löytänyt??
"4-pisteen vöiden olkavyöt on asennettava ristiinohc kirjoitti:Pikaisella sääntökirjan tavauksella en mitään tälläistä kyllä löytänyt??
Ehkä sun pitäis lukee turvavyö säännöt uusiksi! On aika iso ero 4-piste ja 6-piste vöissä! Onkohan edes 4-piste vyöt hyväksyttyjä sprintissä!?kappa12 kirjoitti:"4-pisteen vöiden olkavyöt on asennettava ristiinohc kirjoitti:Pikaisella sääntökirjan tavauksella en mitään tälläistä kyllä löytänyt??
symmetrisesti penkin keskilinjaan nähden."
Sivulta 285... ja sillä ei ole merkitystä tässä asiassa vaikka sääntökirja puhuukin tuossa neljän pisteen vöistä...
Terveisin se katsastusmies joka sulle asiasta huomautti...
eddyfin kirjoitti:Ehkä sun pitäis lukee turvavyö säännöt uusiksi! On aika iso ero 4-piste ja 6-piste vöissä! Onkohan edes 4-piste vyöt hyväksyttyjä sprintissä!?kappa12 kirjoitti:"4-pisteen vöiden olkavyöt on asennettava ristiinohc kirjoitti:Pikaisella sääntökirjan tavauksella en mitään tälläistä kyllä löytänyt??
symmetrisesti penkin keskilinjaan nähden."
Sivulta 285... ja sillä ei ole merkitystä tässä asiassa vaikka sääntökirja puhuukin tuossa neljän pisteen vöistä...
Terveisin se katsastusmies joka sulle asiasta huomautti...
kappa12 kirjoitti:Ehkä sun pitäis lukee turvavyö säännöt uusiksi! On aika iso ero 4-piste ja 6-piste vöissä! Onkohan edes 4-piste vyöt hyväksyttyjä sprintissä!?eddyfin kirjoitti:[quote="kappa12...
"4-pisteen vöiden olkavyöt on asennettava ristiin
symmetrisesti penkin keskilinjaan nähden."
Sivulta 285... ja sillä ei ole merkitystä tässä asiassa vaikka sääntökirja puhuukin tuossa neljän pisteen vöistä...
Terveisin se katsastusmies joka sulle asiasta huomautti...
Mitäs jos koitat penkin rautaa toisinpäin......-tane kirjoitti:ekkerimiehet hoi! Mihin kohtaan oletta kiinnittäny lantiovyön silmukkapultit? Ei oikeen taho löytyä oikeaa kohtaa, että vyö ei menis rutulle ja että kiristysrauta pysys penkin reijän ulkona...
Ilmeisesti kohtisuoraan reijästä alas ei saa laittaa?
Penkin kiinnityksestä ei nyt ole kysymys eikä rautojen kääntäminen kuin pahentaa vain asiaa. Ongelma siis on saada lantiovyö kulkemaan sulavasti ulos penkin reijästä, vyön rutistumatta sekä sen kiristinraudan "tilttilukon" pysyminen penkin ulkopuolella. Jostaki luin, että kiristinlukon ja penkinreijän etäisyys pitäs olla 4cm, mutta nuiden "lsd" vöiden kiinnityssilmukan ja kiristyslukon välinen etäisyys on niin stanan pitkä..että menee väkisinki rutulleRattikeisari kirjoitti:Mitäs jos koitat penkin rautaa toisinpäin......-tane kirjoitti:ekkerimiehet hoi! Mihin kohtaan oletta kiinnittäny lantiovyön silmukkapultit? Ei oikeen taho löytyä oikeaa kohtaa, että vyö ei menis rutulle ja että kiristysrauta pysys penkin reijän ulkona...
Ilmeisesti kohtisuoraan reijästä alas ei saa laittaa?
Meillä oli aikoinaan Escortissa Scrothin Titaanivyöt 2 tuuman lantiovyöllä, jonka päissä oli kiinnikkeenä vuorikiipeilylenkit (olikohan titaania). Myöhemmin käytimme saman valmistajan flexi -vöitä joilla ongelmaa ei esiintynyt. Nekin ovat 50 millin lantiovyöllä, joka ainakin meillä toimi hyvin kaikkiaan kuudessa reippaassa ulosajossa/kaadossa.-tane kirjoitti:Penkin kiinnityksestä ei nyt ole kysymys eikä rautojen kääntäminen kuin pahentaa vain asiaa. Ongelma siis on saada lantiovyö kulkemaan sulavasti ulos penkin reijästä, vyön rutistumatta sekä sen kiristinraudan "tilttilukon" pysyminen penkin ulkopuolella. Jostaki luin, että kiristinlukon ja penkinreijän etäisyys pitäs olla 4cm, mutta nuiden "lsd" vöiden kiinnityssilmukan ja kiristyslukon välinen etäisyys on niin stanan pitkä..että menee väkisinki rutulleRattikeisari kirjoitti:Mitäs jos koitat penkin rautaa toisinpäin......-tane kirjoitti:ekkerimiehet ... Ei oikeen taho löytyä oikeaa kohtaa, että vyö ei menis rutulle ja että kiristysrauta pysys penkin reijän ulkona...
Ilmeisesti kohtisuoraan reijästä alas ei saa laittaa?