SM sarjan wrc autot

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
saxspeed
WRC
WRC
Viestit: 1096
Liittynyt: 29.05.2004 00:00

SM sarjan wrc autot

Viesti Kirjoittaja saxspeed » 16.03.2005 18:31

olen lomalla poijaat mutta kun nätisti pyydetään niin valastaans vähän.
Katajamäki 206 bastin eka auto ja 2000 malli paras peugeot suomen oloihin ja Juuson mielestä myös ehkä nopein ja hienoin ajaa.
Pykälistö focus -02 malli ex warmbold ajettu viime vuomma 12 MM rallia ja sen jälkeen täydellinen kunnostus kaikki muu paitsi maalaus uutta, pohja säätönä fordin testit ja pikku fiksi ala saxspeed+pykälistö (välitys, korkeus. lukkojen ohjelmat) huoltoväli noin 1000-1400 km jonka jälkeen kaikki taas uutta välissä normaalia tarkempaa hoivaamista on meinaan sitten todella oltava hereillä jos meinaa ajaa rallia eikä korjailla autoa kisaviikon loppuna.
Mikkonen ja Ampuja autot ovat -01 malleja ja maallikolle ei mitään suurta eroa -02 malliin joten en viitsi tarkennella kaikissa niin -01 kuin -02 malleissa aktiivilukot joka nurkassa ja hydraulivaihteet.
Latvala corolla ex Warmbold ja Pykälistö kyseinen auto on rakennettu tai olen itse tehnyt sen Oriolille -99 jyskälään ja sen jälkeen se on päivitetty 2001 toyotalla ja olen senkin tehnyt eli se ei ole vanha kostin peugeot on vanhempi, corollassa kaikki herkut ja aktiivit luiston estoista joustick vaihteisiin ja minun mielestä tehokkain moottori mutta ne joustot.
Viidan focus se on sitten toi uusi imuri malli ja on sitten tosi haitec ralli auto millä ei ole mitään tekemistä ajollisesti saatikka teknisesti näitten normaalien kanssa, se on suunniteltu ja rakennettu ajettavaksi vain maximaalisella pidolla kuin myös muut huippu autot MM sarjassa ja huomaatte kun ukot vetää ulos nykyään niin ei ole mitään tehtävissä kun lähtee oli sitten soraa tai lunta tai assua alla ja toi säätäminen on kokonaan toisenlaista jos teet nopeen auton niin et varmaankaan tee silloin parasta ja helpointa mikä tulisi kuitenkin tehdä kun MM rallissa ajetaan kolme eripäivää ja tarvitset auton mikä on hyvä oli sitten numero 1 tai 12 niin ei tartte valittaa kun joutuu auraa ei se Loeb valittanut kuin pikkusen yhden kerra viimevuonna ja ajoi koko vuoden ekana ja voitti
"Tuhatsatayksitoista"

Avatar
ariwalk
KV
KV
Viestit: 587
Liittynyt: 17.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja ariwalk » 16.03.2005 20:42

jei, onneks saatii kerraki asiantuntija paikalle. :) tossa oli paljon uutta tietoa mullekkin, mutta missä se latvala jää sitten kärelle niin paljon? eihä se ny pelkästä joustovaroista olla kiinni..?

saxspeed
WRC
WRC
Viestit: 1096
Liittynyt: 29.05.2004 00:00

wrc Latvala

Viesti Kirjoittaja saxspeed » 16.03.2005 20:59

Hei Jari hommas ton auton Jari-Matille ja se on kerran jo voittanut kostin ja ampujan (vanajanlinna) itte Jari ajaa vain harrastuksen kannalta ja se corolla vaatii myös aktiiviset ajomiehen kädet ei riitä auton omat aktiivit kuin tasasella paanalla kuten ukissa kun juuso pesi porukan kesällä ja tunturi taas oli viiime vuonna taktiikka voitto
"Tuhatsatayksitoista"

Avatar
anssi67
Yleinen
Yleinen
Viestit: 176
Liittynyt: 05.12.2004 00:00
Paikkakunta: HELSINKI
Viesti:

Viesti Kirjoittaja anssi67 » 16.03.2005 21:02

Päivitetäänkö noi aina eri kisoihin Suomessakin? Välitykset ,turbot yms. Eli ajetaanko samoilla säädöillä kovalla pakkasella ja sohjolla. Milainenhan käyttöalue on Toyotassa ja esim Fordissa, voikohan sillä olla tekemistä Juuson ja Latvalan nopeuseroissa...

Avatar
seppo
KV
KV
Viestit: 420
Liittynyt: 30.04.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja seppo » 17.03.2005 08:53

Hienoa faktatietoa! Toyotan moottorista muuten muistan Harrin kommentoineen 2002 Jyskälän aikoihin, että olispa sellainen moottori Pösössä kuin oli Toyotossa niin olisihan ylivoimainen auto...

Avatar
j_alhola
Viestit: 11
Liittynyt: 13.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja j_alhola » 17.03.2005 09:08

Terve. Latavalan Corolasta vaan sen verran. Ymmärsinkö aikein, että WRC-autoissa käytetään luistonestoa. Mitähän se pitää sisällään. Entä onko WRC-auto paljoa B-ryhmäläistä nopeampi. :?:

Avatar
henkka_ok
WRC
WRC
Viestit: 1187
Liittynyt: 12.01.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja henkka_ok » 17.03.2005 20:04

j_alhola kirjoitti:Terve. Latavalan Corolasta vaan sen verran. Ymmärsinkö aikein, että WRC-autoissa käytetään luistonestoa. Mitähän se pitää sisällään. Entä onko WRC-auto paljoa B-ryhmäläistä nopeampi. :?:
WRC ei ole nopeampi, mutta on nopeampi kuin b-ryhmäläinen... :D

Taitaa olla niin, että b-ryhmäläisten tehoihin ja painoon ei olla vieläkään päästy, mutta kaikki muu onkin sitten edellä. Eli kiihdytyksessä wrc jää, mutta mutkat mennään reilusti nopeammin renkaiden ja alustan huiman kehityksen ansiosta. Asiantuntevammat kertokaa, mitä se teettää pätkäajoissa sekunteina...
Ei taitu!

Avatar
avenger
Viestit: 11
Liittynyt: 21.09.2004 00:00

SM-sarjan WRC-autot

Viesti Kirjoittaja avenger » 18.03.2005 16:55

Olin tutkapaikalla Peurunkarallissa ek 1:n maalipäässä. Tutkan tulokset olivat seuraavat:

Pykälistö 178 km/h
Mikkonen 178
Ampuja 177
Sohlberg 176
Viita 174
Katajamäki 174.

Paikka on lievään ylämäkeen nouseva, 6-vaihteella ajettava suora.

Vastaa Viestiin