mistä tunnistan opelin 400 alkuperäisen kampiakselin?

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
REXA
Viestit: 7
Liittynyt: 03.03.2005 00:00
Paikkakunta: anjalankoski
Viesti:

mistä tunnistan opelin 400 alkuperäisen kampiakselin?

Viesti Kirjoittaja REXA » 23.03.2005 09:27

tuli hankittua tuollainen motti auton mukana ja edellinen omistaja väitti et ois muka alkuperäinen 400 kampura.

kenelläkään mitään tietoa, painoa, mittoja, ulkonäöstä?

M3
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 59
Liittynyt: 11.05.2004 00:00
Paikkakunta: Savonlinna
Viesti:

Re: mistä tunnistan opelin 400 alkuperäisen kampiakselin?

Viesti Kirjoittaja M3 » 23.03.2005 11:06

REXA kirjoitti:tuli hankittua tuollainen motti auton mukana ja edellinen omistaja väitti et ois muka alkuperäinen 400 kampura.

kenelläkään mitään tietoa, painoa, mittoja, ulkonäöstä?

Ainaskii sen pitäs olla 8:lla vastapainolla ku joskus näin räjäytys kuvan motista.Ja epäilen että se on teräksinen. Jos jollain enemmän tietoo niin hän sen kertoo varmaan sulle!

Avatar
Tommi_Turunen
B-junnu
B-junnu
Viestit: 22
Liittynyt: 17.06.2004 00:00
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja Tommi_Turunen » 23.03.2005 17:32


Avatar
unissakaahaaja
B-junnu
B-junnu
Viestit: 27
Liittynyt: 18.05.2004 00:00

Re: mistä tunnistan opelin 400 alkuperäisen kampiakselin?

Viesti Kirjoittaja unissakaahaaja » 23.03.2005 17:47

ostamalla irmsherin kampuran 8O :P

Avatar
jatrax
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 95
Liittynyt: 28.05.2004 00:00
Paikkakunta: masku
Viesti:

Re: mistä tunnistan opelin 400 alkuperäisen kampiakselin?

Viesti Kirjoittaja jatrax » 23.03.2005 21:56

opel kirjoitti:
REXA kirjoitti:tuli hankittua tuollainen motti auton mukana ja edellinen omistaja väitti et ois muka alkuperäinen 400 kampura.

kenelläkään mitään tietoa, painoa, mittoja, ulkonäöstä?

Ainaskii sen pitäs olla 8:lla vastapainolla ku joskus näin räjäytys kuvan motista.Ja epäilen että se on teräksinen. Jos jollain enemmän tietoo niin hän sen kertoo varmaan sulle!
Kaheheksan limppunen käy vaikka kahdella pytyllä! Itellä oli joskus
kemin moottorsta ostettu puolimoottori 2,4. Siin oli 8 vastapainoa
ja hieno vääntö :D

Avatar
Riesa
Yleinen
Yleinen
Viestit: 156
Liittynyt: 20.11.2004 00:00

Re: mistä tunnistan opelin 400 alkuperäisen kampiakselin?

Viesti Kirjoittaja Riesa » 24.03.2005 05:05

jatrax kirjoitti:
opel kirjoitti:
REXA kirjoitti:tuli hankittua tuollainen motti auton mukana ja edellinen omistaja väitti et ois muka alkuperäinen 400 kampura.

kenelläkään mitään tietoa, painoa, mittoja, ulkonäöstä?

Ainaskii sen pitäs olla 8:lla vastapainolla ku joskus näin räjäytys kuvan motista.Ja epäilen että se on teräksinen. Jos jollain enemmän tietoo niin hän sen kertoo varmaan sulle!
Kaheheksan limppunen käy vaikka kahdella pytyllä! Itellä oli joskus
kemin moottorsta ostettu puolimoottori 2,4. Siin oli 8 vastapainoa
ja hieno vääntö :D
Siis häh. Ettei ois käyny nyt silleen, että sulle on myyty kiisselin kampuralla oleva kone :oops: .

Avatar
heppu
B-junnu
B-junnu
Viestit: 24
Liittynyt: 06.09.2004 00:00

400 akseli

Viesti Kirjoittaja heppu » 24.03.2005 10:07

400 akseli on painavampi kuin omegan vastaava punnitsin omani painoi 23kg vastapainot paksummat takapään stefa isompi samakuin tiisselissä akselinpaino perustuu siihen että se tasaa korkeillakierroksilla esiintyvät värinät

Avatar
REXA
Viestit: 7
Liittynyt: 03.03.2005 00:00
Paikkakunta: anjalankoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja REXA » 24.03.2005 10:52

ei sillä että oisin maksanu siitä extraa sille myyjälle.

400 kampuroita on ainakin kolmea eri mallia 4-limppuinen, 8-limppuinen "valettu" sekä 8-limppuinen "koneistettu" versio

niin on siis 8 vastapainolla.

kampuranpää on pieni ainakin koska on laitettu 2,0 lohkoon eli on jouduttu koneistamaan..?

vauhtipyörän pultit ovat samat kuin 2,0 vakio akselissa.

jakopään pultti on pienempi kuin 2,0 akselissa.

painaa 19kg.

kuinka paksut on vastapainot 400/omega?

onko limput alunperin tavallisia mötiköitä vai onko ne viistottu kirveiks? kuten tuolla linkin kuvassa on tuo billet aksilassa.

Avatar
heppu
B-junnu
B-junnu
Viestit: 24
Liittynyt: 06.09.2004 00:00

400 akseli

Viesti Kirjoittaja heppu » 24.03.2005 21:28

vastapainot ovat tavallisia mötiköitä akseli pyörii tällä hetkellä 2.5l jäärata moottorissa ei voi mitata tallin nurkasta löytyy toinen 2.4l mylly jossa on irmsherin b ryhmän akseli 8 vastapainolla limput kapeammat painoi 18.5 kg takapään stefa sama kuin 2.0l vauhtipyörän pultit sama kuin 2.0l omegssa harvempi kierre oisko kyseessä samanlainen akseli

Avatar
REXA
Viestit: 7
Liittynyt: 03.03.2005 00:00
Paikkakunta: anjalankoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja REXA » 24.03.2005 21:42

toi muuten passais mittojen puolesta.

onkos ko. akseleita joka nurkassa vai kannattaako laittaa kirjahyllyyn?

ja tehonkestosta?

Avatar
heppu
B-junnu
B-junnu
Viestit: 24
Liittynyt: 06.09.2004 00:00

400 akseli

Viesti Kirjoittaja heppu » 25.03.2005 15:01

akseleita eiole joka nurkassa irmsherillä aletiin tehdä nelisatasen rinnalle manta 240i mallia b ryhmään 2.4 8v moottorilla näistä peräisin myös nämä b ryhmän 8 v kannet jostain syystä autoa ei koskaan luokiteltu ja akselihan on suunniteltu kisa käytöön

Avatar
REXA
Viestit: 7
Liittynyt: 03.03.2005 00:00
Paikkakunta: anjalankoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja REXA » 25.03.2005 18:48

eli enpä taida hukata ko. akselia, vaan sijoitan sen omaan motoriin tai ainakin johonkin rojektiin.

kiitos tiedoista..

Vastaa Viestiin