Subaru Impreza '99 kk-laakeri?

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
epidemia
Viestit: 2
Liittynyt: 28.12.2011 10:02

Subaru Impreza '99 kk-laakeri?

Viesti Kirjoittaja epidemia » 30.12.2011 12:10

Elikkä pienellä kaasulla kolkottaa.. KK-laakeri:ko? Ei kuulosta venttiililtä, mutta paha sanoa. Kolkotus loppuu vähän suuremmilla kierroksilla tai sitte moottorin äänet peittävät kolinan. Jos kyseinen KK-laakeri, niin mistä löytyisi järkevän hintasia, ja laadukkaita laakereita. Auto siviili käytössä, ratapäivillä pyörähdelty ja jonkin verran rakennettu konepuolelta niin ei vakioita malttaisi laittaa. Pystyykö vaihtamaan ilman motin nostoa pois??

Subaru Impreza GT2000 '99

Avatar
LEOSPORT
Viestit: 9
Liittynyt: 08.04.2005 00:00

Re: Subaru Impreza '99 kk-laakeri?

Viesti Kirjoittaja LEOSPORT » 30.12.2011 13:18

Kysäiseppä tuolta laakereita,heiltä voi löytyä sopivasti vaikka koko moottorikin. http://www.finranaco.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
casagrande
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 109
Liittynyt: 01.12.2004 00:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Subaru Impreza '99 kk-laakeri?

Viesti Kirjoittaja casagrande » 30.12.2011 18:16

Kuvatun kaltaiset oireet olivat myös Fordin koneessa. Kiertokangen laakeri oli vioittunut. Moottori purettiin ja todettiin laakerivaurio ja kiertokangen alapää oli mennyt soikeaksi. Kanget kävivät koneistamolla ja reiät olivat jälleen pyöreät. Samalla tarkastettiin kampiakseli ja sekin oikaistiin. Kaikki kaulat olivat kunnossa ja std mitoissa.

Taidat kyllä joutua purkamaan koneen...

Avatar
Samil
KV
KV
Viestit: 497
Liittynyt: 10.03.2004 00:00
Viesti:

Re: Subaru Impreza '99 kk-laakeri?

Viesti Kirjoittaja Samil » 30.12.2011 19:27

epidemia kirjoitti:Elikkä pienellä kaasulla kolkottaa.. KK-laakeri:ko? Ei kuulosta venttiililtä, mutta paha sanoa. Kolkotus loppuu vähän suuremmilla kierroksilla tai sitte moottorin äänet peittävät kolinan. Jos kyseinen KK-laakeri, niin mistä löytyisi järkevän hintasia, ja laadukkaita laakereita. Auto siviili käytössä, ratapäivillä pyörähdelty ja jonkin verran rakennettu konepuolelta niin ei vakioita malttaisi laittaa. Pystyykö vaihtamaan ilman motin nostoa pois??

Subaru Impreza GT2000 '99
Männäthän noissa tahtoo pitää ääntä, ns.piston slap, mutta laakereitakin on vaihdeltu.
Subarun moottori on rakennettu suunnilleen noiden laakereiden ympärille, joten koko kone pitää purkaa. Laakereina toimii ACL Racet, mutta kun koneen purkaa niin kannattaa miettiä muutakin päivitystä samalla kertaa, esim. kunnon kannentiivisteet ja -pultit, veivit, männät ym.
Teippaukset, tarrat, banderollit ym. edullisesti ja nopeasti!! http://www.ostatarra.fi

Vastaa Viestiin