Tääpä kertokin kaiken näistä periaatteista ja siitä, miks asiat tulee yleensä pakolla eikä suosituksina. Toivon hartaasti että tuo naurava hymiö on tosiaankii vitsin merkiks siinä.Kenda1.0 kirjoitti:No mä voisin lähteä vetämään omalla autolla pätkää vaikka ilman vöitä, kypärästä en tinkis ku oma kuuppa on senverran lähellä turvakaarta autossa istuessa![]()
Vauhdin(ja sen muutaman satasen) lisäks yks mikä tossa Hans pakossa tökkii on se et ku kattelee Hans-valmistajien suosituksia vöiden kiinnityksistä (etäisyys penkistä, kulma yms) ni mikään niistä ei sovi omaan autoon(säännöt ei salli). Silti sellanen kapula pitäis olla niskassa, tietämättä et miten se toimii ku vyöt on "väärin" asennettu(sääntökirjan mukaan oikein mut Hans-valmistajien suosituksesta paljonki poikkeevasti).
Sen verran on kuitenkii kirjoja luettu ja itekkii jotain koettu että minä en juuri siviiliauton parkkipaikalle vekslaamista hurjempaa autoilua harrasta ilman vöitä.
Kiitän tarjouksesta, mutta tällä hetkellä ajamattomuus johtuu hivenen perustavamman laatuisista välimatkaongelmista. Katsellaan sitten kesemmällä kun saa jalat takaisin kotimaan kamaralle.AskoE kirjoitti:Henkka ok:llekkin on tarjotttu kaikenlaista, aivan kuin mopoilijallekkin. Pistää ilmoa peliin niin ei heille juuri mitään maksa. Tai sponssataan näitä paria mannekiinia: Keuruun kapinat näille ilman mitään ilmoja, voi laskea kilometrihintaa vaikka mihin, niin halvemmalla ei kukaan mukaan pääse. ilmon hinta on sitten 00.00 €/km. Tämän halvemmalla ette tekään ajamaan pääse, vai pitääkö vielä maksaa muuta? Eli maksan teidän kahden ilmottautumisen, mutta lopettakaa joutava rutina, tää on pyyntö, jonka vastapainona on yli 20-vuotta maksamista omasta ajamisista. Voisinko sanoa: olette tyvessä, ette latvassa tässä lajissa. Ilmoittautumista odotellen, - Asko -
Omasta tyvipaikasta (ja siellä pysymisestä) autourheilussa olen hyvinkin tietoinen. Joutavan rutinaa voin yrittää vähentää ihan ilmaiseksikin. Se, että siitä vielä halutaan maksaa, nostattaa kieltämättä itsetuntoa.
Siltikään en käsitä sitä, että miten HANS ja uudempi ajopuku voi olla vanhalle harrastajalle niin kallista, kun se ei kaiken halvimman mahdollisen mukaan tekevälle noviisille ole. Kalliilla tarkoitan siis suhteessa kaikkiin muihin kuluihin, kuten vaikkapa bensaan tahi renkaisiin. Persaukiselle 400e on paljon, siitä olen hyvin tietoinen.
Mutta, antaa kaikkien kukkien kukkia ja tähkien laskeskella varusteiden kalliita hintoja foorumilla. Kesällä on varmaan taas huonon kuukausipalkan hintainen "kilpa"-ajoneuvo viivalla jos ei mikään mene ratkaisevasti pieleen.