Onko kellään tietoa, UMJ-259

Auto varastettu, puskuri hukassa rallin jälkeen yms. muut etsintäkuulutukset tälle foorumille.
Vastaa Viestiin
Avatar
rafu
KV
KV
Viestit: 680
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Onko kellään tietoa, UMJ-259

Viesti Kirjoittaja rafu » 01.01.2012 19:23

jjs kirjoitti: Ja tarkennus vielä Vatasen ajeluihin; en ole varma ajoiko 3-litraisella vai pikku(tikku) -koneisella
Ari ajoi Heikki Kiiskisen 3-litraisella Caprilla 3 rallia ja yhden puistoajon. Tunnus oli SMP-1

Avatar
rafu
KV
KV
Viestit: 680
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Onko kellään tietoa, UMJ-259

Viesti Kirjoittaja rafu » 02.01.2012 11:15

jjs kirjoitti:Kyllä, ehta tehdas-RS2600 on, ja kuten mainitsin, jopa Niki ajoi tuolla yksilöllä Fordin piikkiin.
Aidoissa tehdas-Capri kilpureissa alustanumeron numero-osa on joko 19998 tai 19999, etukirjaimet vaihtelevat.
Ex-Roiko autossa näin ei ole. Tuisku toi auton Suomeen Ridströmiltä. Todennäköisesti varaosakori, johon meistetty oma numero ja käytetty tehtaan tekemä kitti. Auto on tällä hetkellä keräilijällä lähelle Manchesteriä.

Avatar
jjs
Yleinen
Yleinen
Viestit: 281
Liittynyt: 18.06.2004 00:00

Re: Onko kellään tietoa, UMJ-259

Viesti Kirjoittaja jjs » 02.01.2012 12:02

rafu kirjoitti:
jjs kirjoitti:Kyllä, ehta tehdas-RS2600 on, ja kuten mainitsin, jopa Niki ajoi tuolla yksilöllä Fordin piikkiin.
Aidoissa tehdas-Capri kilpureissa alustanumeron numero-osa on joko 19998 tai 19999, etukirjaimet vaihtelevat.
Ex-Roiko autossa näin ei ole. Tuisku toi auton Suomeen Ridströmiltä. Todennäköisesti varaosakori, johon meistetty oma numero ja käytetty tehtaan tekemä kitti. Auto on tällä hetkellä keräilijällä lähelle Manchesteriä.
Hmmm.....
Paikan päällä en aikoinaan muistanut katsoa runkonroa, tai ainakaan en tajunnut taltioida sitä.
Pumaskan A4:a pläräsin joista selvisi (tai ainakin oli selviävinään) että kyseessä oli sama Kölnin tehdaskilpuri jolla Jochen Mass ja Lauda ovat kilpailleet, ilm. vuonna -72.
-74 tehdasautot olivat jo Essex -pohjaisilla 3,44l 24v Cosworth GAA -koneilla, eli RS3100 -malleja. Tässä ex-Roikossa oli tiettävästi aina 2,6l (~2,9) 12v -tekniikka.

Uskon että rafu tietää mistä puhuu :)
Hyvä että tulee valoa tuohonkin urbaanilegendaan, vaikka on sääli ettei ollutkaan väittämäni "ehta" tehdaspyssy. Liian kivaahan se olisi ollutkin jos sellainen laite olisi ollut täällä.

Tarkistan kirjoistani vielä tuon Lauda-Mass -auton nron vertailuna.

EDIT:
Laudan ja Mass:n ajaman RS:n runkonro on GA ECPY19999.
Ajoivat Kyalamissa, ja vasta vuonna -75.
G= Saksa, A= Köln (kilpailuosasto?), E= Capri, C= 2-ovinen, P= 1974, Y= vuonna 1974 valmistuskuukausi on ollut helmikuu.
Pieni tutkimuskenttä jäi vielä jäljelle, taitaa olla kuva jossa Niki istuu -72-3 huitteilla kilpa-Caprin puikoissa :)

Avatar
Whiz
KV
KV
Viestit: 315
Liittynyt: 19.10.2004 00:00

Re: Onko kellään tietoa, UMJ-259

Viesti Kirjoittaja Whiz » 02.01.2012 20:09

rafu kirjoitti:
jjs kirjoitti:Kyllä, ehta tehdas-RS2600 on, ja kuten mainitsin, jopa Niki ajoi tuolla yksilöllä Fordin piikkiin.
Aidoissa tehdas-Capri kilpureissa alustanumeron numero-osa on joko 19998 tai 19999, etukirjaimet vaihtelevat.
Ex-Roiko autossa näin ei ole. Tuisku toi auton Suomeen Ridströmiltä. Todennäköisesti varaosakori, johon meistetty oma numero ja käytetty tehtaan tekemä kitti. Auto on tällä hetkellä keräilijällä lähelle Manchesteriä.

Tuisku osti auton aitona, huomatessaan että se olikin "kotitekoinen" myi sen eteenpäin. En ole varma ajoiko Tuisku sillä yhden kisan Ruotsissa? Anyway huono autohan se ei ollut, ja erittäin mielenkiintoinen tänäkin päivänä.

Avatar
jjs
Yleinen
Yleinen
Viestit: 281
Liittynyt: 18.06.2004 00:00

Re: Onko kellään tietoa, UMJ-259

Viesti Kirjoittaja jjs » 09.01.2012 18:29

Voisitko tälläisen historiaa katsoa:
Escort 1600 mk2, UTT-698; Jurvanen, Ravila, "sivuun"kirjoittanut... oliko muita?

Kiitos!

Avatar
rafu
KV
KV
Viestit: 680
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Onko kellään tietoa, UMJ-259

Viesti Kirjoittaja rafu » 10.01.2012 10:06

jjs kirjoitti:Voisitko tälläisen historiaa katsoa:
Escort 1600 mk2, UTT-698; Jurvanen, Ravila, "sivuun"kirjoittanut... oliko muita?

Kiitos!
Tarkoitat varmaan UTT-968

1985-1987 Harri Rasila
1986-1986 Timo Pellberg
1986-1987 Juha Salminen
1987-1988 Eija ja Ari Jurvanen
1989-1993 Ville Ravila

Avatar
jjs
Yleinen
Yleinen
Viestit: 281
Liittynyt: 18.06.2004 00:00

Re: Onko kellään tietoa, UMJ-259

Viesti Kirjoittaja jjs » 10.01.2012 12:11

Kyllä... :)
On näemmä mennyt 2 nroa tuolla sekaisin enkä ulkoa muistanut oikein;
http://www.fotojorkka.fi/1970-2003/1988 ... 698-2.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ajoin autolla sprinttejä -95 paikkeilla jonka jälkeen sillä ei ole ajettu.

Kiitos jälleen kerran.

ikukoira
B-junnu
B-junnu
Viestit: 28
Liittynyt: 22.05.2004 00:00

Re: Onko kellään tietoa, UMJ-259

Viesti Kirjoittaja ikukoira » 29.01.2012 19:59

onko autot XJO-728 JA KBE-856 vielä liikenteesä

Avatar
_janne_
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 111
Liittynyt: 20.06.2007 00:00

Re: Onko kellään tietoa, UMJ-259

Viesti Kirjoittaja _janne_ » 04.02.2012 19:52

Millainen historia Cortina GT AJ-42

Avatar
rafu
KV
KV
Viestit: 680
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Onko kellään tietoa, UMJ-259

Viesti Kirjoittaja rafu » 06.02.2012 20:20

ikukoira kirjoitti:onko autot XJO-728 JA KBE-856 vielä liikenteesä
XJO-728 on Historic autona (Kostaja).
Viimeksi kisoissa Kaloppirallissa 1997.

KBE-856 (RS 2000) muuttui siirtokilpiautoksi 2005.
Viimeksi oli mukana Raision rallissa 2012.

Avatar
rafu
KV
KV
Viestit: 680
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Onko kellään tietoa, UMJ-259

Viesti Kirjoittaja rafu » 06.02.2012 20:23

_janne_ kirjoitti:Millainen historia Cortina GT AJ-42
Siviiliautosta Manu Järvinen teki historic kilpurin 1995.
Hämäläisen Teuvo oli seuraava omistaja 1997.
Vuonna 2000 se siirtyi Paaralan Rauskille, ja peltikorjausten jälkeen Sakke Salminen hankki sen 2010.

Avatar
peltikoppa
Yleinen
Yleinen
Viestit: 210
Liittynyt: 27.06.2008 00:00
Viesti:

Re: Onko kellään tietoa, UMJ-259

Viesti Kirjoittaja peltikoppa » 08.02.2012 15:40

Löytyiskö tietoa autosta UCN-460 sekä Toivosen Jyrki Tapion kisahistoriasta?

Kiitos jo etukäteen...

Avatar
rafu
KV
KV
Viestit: 680
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Onko kellään tietoa, UMJ-259

Viesti Kirjoittaja rafu » 08.02.2012 18:39

peltikoppa kirjoitti:Löytyiskö tietoa autosta UCN-460 sekä Toivosen Jyrki Tapion kisahistoriasta?
Jyrki Toivonen ajoi 1985-1987 22 rallia UCN:llä ja 1994 kaksi rallia UXJ-418:lla.

Ekqvistin Lexa teki UCN:stä kilpurin 1978.
Hänellä se oli 1978-1979, ja moottorina 1600cc.
1981-1983 Yrjö Kilpeläinen
1983 Sirkku Kilappa ajoi yhden rallin
1983 loppuvuodesta se muutetiin 2000cc:ksi
1983-1985 Yrjö Kilpeläinen
1985-1987 Jyrki Toivonen
1988-1990 Markku Yrjölä
2000-2001 Jouko Santala ja Juhani Tukeinen

Avatar
pena1212
Yleinen
Yleinen
Viestit: 225
Liittynyt: 13.01.2007 00:00

Re: Onko kellään tietoa, UMJ-259

Viesti Kirjoittaja pena1212 » 08.02.2012 21:05

löytyisikö paljon kisoja suomessa,eestissä toyota HAS-819. KIITOS

Avatar
rafu
KV
KV
Viestit: 680
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Onko kellään tietoa, UMJ-259

Viesti Kirjoittaja rafu » 09.02.2012 01:04

pena1212 kirjoitti:löytyisikö paljon kisoja suomessa,eestissä toyota HAS-819. KIITOS
Muutama.
1983-1988 Teijo Vasko, 17 rallia
1988-1989 Veijo Tahvanainen, 2 rallia
1989-1989 Marko Rasinen, 1 ralli
1989-1990 Antti Alanko, 2 rallia
1990-1991 Tapani Levula, 3 rallia
1991-1993 Pasi Kero, 6 rallia
1991-2005 Pentti Tiainen, 19 rallia
1996-2005 Jari Kavander, 10 rallia
1997-1997 Arto Heikkilä, 1 ralli
1999-2005 Pasi Tiainen, 28 rallia

Vastaa Viestiin