Toyota corolla ae-111 "väyrynen"

Projektit osioon kaikki autonrakennusprojektien keskustelut, jutut ja kuvat.
Jyrki Koivula
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 108
Liittynyt: 17.08.2011 11:48

Toyota corolla ae-111 "väyrynen"

Viesti Kirjoittaja Jyrki Koivula » 17.11.2012 13:20

Saako rakentaa V-1600 luokkaan AE-111 korisen corollan joka on niillä pyöreillä etuvaloilla eli väyrynen, vai pitääkö se olla sillä facelift-keulalla?

Jotain hajua on mutta jos sais varmuuden niin vois semmosen leikkikalun tehdä, olis halpa T-Sport aihio tallissa.

Frog
WRC
WRC
Viestit: 1181
Liittynyt: 26.12.2009 00:00

Re: Toyota corolla ae-111 "väyrynen"

Viesti Kirjoittaja Frog » 17.11.2012 13:46

Taitaa pahimmoilleen olla 1999 viimeinen mallivuosi ! en tiedä onko muuta eroo kuin ulkopellit ja lamput 2000 mallissa. mutta hyvän F-ryhmän pelin siitä saa 4Age koneella.

Jyrki Koivula
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 108
Liittynyt: 17.08.2011 11:48

Re: Toyota corolla ae-111 "väyrynen"

Viesti Kirjoittaja Jyrki Koivula » 17.11.2012 20:18

Joo, väyrysenä on -99 mutta lokasuojat, valot ja konepelti vaihtoon niin sama kun vm.2000.
Olis vaan hyvä oikaistu AVK aihio uusilla keulanosilla josta sais "halvan" V-1600 ralliauton.

Saako näihin laittaa 4A-GE:n ja tehdä f-ryhmään??? Kumminki joku sanoo iskälle et se on laiton peli

Frog
WRC
WRC
Viestit: 1181
Liittynyt: 26.12.2009 00:00

Re: Toyota corolla ae-111 "väyrynen"

Viesti Kirjoittaja Frog » 17.11.2012 20:52

Jyrki Koivula kirjoitti:Joo, väyrysenä on -99 mutta lokasuojat, valot ja konepelti vaihtoon niin sama kun vm.2000.
Olis vaan hyvä oikaistu AVK aihio uusilla keulanosilla josta sais "halvan" V-1600 ralliauton.

Saako näihin laittaa 4A-GE:n ja tehdä f-ryhmään??? Kumminki joku sanoo iskälle et se on laiton peli
Alakertahan on jo 4A ja Fe kannessa on 16 venttiiliä, sen voi ja saa korvata GE kannella. Siis täysin sääntöjen mukainen ja jopa 240 heppanen 1600 etuvetoinen ryhmään F on mahdollista.

Jyrki Koivula
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 108
Liittynyt: 17.08.2011 11:48

Re: Toyota corolla ae-111 "väyrynen"

Viesti Kirjoittaja Jyrki Koivula » 17.11.2012 21:28

Frog kirjoitti:
Jyrki Koivula kirjoitti:Joo, väyrysenä on -99 mutta lokasuojat, valot ja konepelti vaihtoon niin sama kun vm.2000.
Olis vaan hyvä oikaistu AVK aihio uusilla keulanosilla josta sais "halvan" V-1600 ralliauton.

Saako näihin laittaa 4A-GE:n ja tehdä f-ryhmään??? Kumminki joku sanoo iskälle et se on laiton peli
Alakertahan on jo 4A ja Fe kannessa on 16 venttiiliä, sen voi ja saa korvata GE kannella. Siis täysin sääntöjen mukainen ja jopa 240 heppanen 1600 etuvetoinen ryhmään F on mahdollista.
Olen ihmetellyt miksei näitä äffässä ole kun aihiot ei maksa mitään eikä tarvi mätähitsata.(aihio saattaa olla jopa 0€ jos myy turvalaitteet ja ylimääräiset osat)
Täs olis taas AKK:n suuntaan mietinnän paikka, sama kori, -99 ja -00 mutta eri lokasuojat, valot, konepelti niin ei vissiin saa V-1600 luokkaan.
Ei sillä, tuskin tekisin itse f-ryhmään (tuhottoman kallis) mutta ehkä V-1600 ajettavaksi vaikka vaimolle :lol:

Avatar
Mopoilija
WRC
WRC
Viestit: 3125
Liittynyt: 25.07.2004 00:00
Viesti:

Re: Toyota corolla ae-111 "väyrynen"

Viesti Kirjoittaja Mopoilija » 17.11.2012 22:56

Jyrki Koivula kirjoitti:Täs olis taas AKK:n suuntaan mietinnän paikka, sama kori, -99 ja -00 mutta eri lokasuojat, valot, konepelti niin ei vissiin saa V-1600 luokkaan.
Ei sillä, tuskin tekisin itse f-ryhmään (tuhottoman kallis) mutta ehkä V-1600 ajettavaksi vaikka vaimolle :lol:
Voit tehdä siitä V-1600 kun vaihdat ne osat! Silloin auto vastaa vuosimallia 2000. Ja tällöin voit tehdä myös autosta FIN-R:luokkaan kilpurin, jos kerta on luokiteltu...
http://www.tumpelorallysport.com/
http://www.arosolutions.com
------------------------
"Must drive carefully, there´s some corner here and there..." - Gigi Galli

Jyrki Koivula
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 108
Liittynyt: 17.08.2011 11:48

Re: Toyota corolla ae-111 "väyrynen"

Viesti Kirjoittaja Jyrki Koivula » 17.11.2012 23:31

Joo, ne osat kun on jo hommattu ja ajatus ralliautoksi tekemisestä heräs vasta nyt, saahan nekin myytyä mutta olishan se nyt hienoa tehdä V-1600 luokkaan automalli joka on ollut wrc ralliautonakin.
Tässä vaan yksi automalli jossa voitais säätää sääntöä, kun kerran korikehikko on sama -99 ja -00 vaan facelift muuttaa jutun.
-99- -97 aihioita on paljon ja halvalla.

Ja jos teet äffään tai johkin fin ärrään niin johan lähti mopo käsistä kustannuksissa.

Avatar
v2000
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 113
Liittynyt: 18.01.2007 00:00

Re: Toyota corolla ae-111 "väyrynen"

Viesti Kirjoittaja v2000 » 18.11.2012 12:01

Kieltääkö säännöt ajamasta sillä F:ssä v1600 vireisenä?
Ei tulis edes niin kalliiksi kun se V1600 jos ei tarvis vaihtaa niitä faselifti juttuja...
Kyllä niillä "vakio vehkeillä" ajetaan kumminkin aika lujaa ja joskus jopa lujempaa kun "kalliilla ffäläisellä"
ja voishan sitä olla erinlainen nuori ja tosiaan ajella vaan vakio vireisenä ja sitten jos ei pärjää niin pystyy vetoon siihen että kun auto on vakio niin eihän sillä kerkiä.Ja sitten jos sattuu kerkiään niin sitten on suupielet ylhäällä ihan samasta syystä...

Avatar
Niekka
Viestit: 4
Liittynyt: 28.06.2006 00:00
Paikkakunta: Joensuu

Re: Toyota corolla ae-111 "väyrynen"

Viesti Kirjoittaja Niekka » 18.11.2012 14:14

Moi !

V-1600 luokkaan facelift keulalla ja VVT-i moottorilla.

Avatar
Marko Tähkä
KV
KV
Viestit: 488
Liittynyt: 30.12.2006 00:00

Re: Toyota corolla ae-111 "väyrynen"

Viesti Kirjoittaja Marko Tähkä » 18.11.2012 17:56

Eikös tuolla ruotsissa ollu joku vakioauto luokka tollasille.

Frog
WRC
WRC
Viestit: 1181
Liittynyt: 26.12.2009 00:00

Re: Toyota corolla ae-111 "väyrynen"

Viesti Kirjoittaja Frog » 18.11.2012 18:17

Marko Tähkä kirjoitti:Eikös tuolla ruotsissa ollu joku vakioauto luokka tollasille.
Niissä oli 3sgte 250hp/ 2.0 liranen kone ja sequentaaliloota :mrgreen:

Avatar
MKO
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 51
Liittynyt: 02.05.2004 00:00

Re: Toyota corolla ae-111 "väyrynen"

Viesti Kirjoittaja MKO » 18.11.2012 19:32

Jos joku ei halua välttämättä alkaa tekemään "väyrystä" niin multa semmoisen saa ostaa valmiinakin :mrgreen:

LuotonenSports
B-junnu
B-junnu
Viestit: 37
Liittynyt: 18.03.2011 16:20

Re: Toyota corolla ae-111 "väyrynen"

Viesti Kirjoittaja LuotonenSports » 19.11.2012 18:52

Mopoilija kirjoitti:
Jyrki Koivula kirjoitti:Täs olis taas AKK:n suuntaan mietinnän paikka, sama kori, -99 ja -00 mutta eri lokasuojat, valot, konepelti niin ei vissiin saa V-1600 luokkaan.
Ei sillä, tuskin tekisin itse f-ryhmään (tuhottoman kallis) mutta ehkä V-1600 ajettavaksi vaikka vaimolle :lol:
Voit tehdä siitä V-1600 kun vaihdat ne osat! Silloin auto vastaa vuosimallia 2000. Ja tällöin voit tehdä myös autosta FIN-R:luokkaan kilpurin, jos kerta on luokiteltu...
Ei se nyt ihan noin mene, vuosimalli ja mallivuosi on kaksi eri käsitettä. Jos auto näyttää vuosimallilta 2000 niin ei se tarkoita että mallivuosikin on 2000.

Katso onko luokituksessa VP lisälehtiä, jos niissä on muutos uuteen mallivuoteen 2000 niin sit se onnistuu, muuten ei.

Tuhottoman kallis = 35000< :) ei taia aihion hinnalla olla paljon väliä?!

Frog
WRC
WRC
Viestit: 1181
Liittynyt: 26.12.2009 00:00

Re: Toyota corolla ae-111 "väyrynen"

Viesti Kirjoittaja Frog » 19.11.2012 19:14

LuotonenSports
"Katso onko luokituksessa VP lisälehtiä, jos niissä on muutos uuteen mallivuoteen 2000 niin sit se onnistuu, muuten ei."



Tuota ei tarvitse noudattaa milläänlailla Ryhmässä V-1600, Mutta ryhmään FinR 2wd se vaatii, tai sitten vuoden 2000 malli voi olla ihan kokonaan uudella luokkarilla ja numerolla.

LuotonenSports
B-junnu
B-junnu
Viestit: 37
Liittynyt: 18.03.2011 16:20

Re: Toyota corolla ae-111 "väyrynen"

Viesti Kirjoittaja LuotonenSports » 19.11.2012 20:06

Frog kirjoitti:LuotonenSports
"Katso onko luokituksessa VP lisälehtiä, jos niissä on muutos uuteen mallivuoteen 2000 niin sit se onnistuu, muuten ei."



Tuota ei tarvitse noudattaa milläänlailla Ryhmässä V-1600, Mutta ryhmään FinR 2wd se vaatii, tai sitten vuoden 2000 malli voi olla ihan kokonaan uudella luokkarilla ja numerolla.
Miks ei? Lainaus: FIA-luokiteltujen autojen lisäluokitussivut eivät ole voimassa paitsi, jos ne ovat korjaussivuja (ER) tai kehityssivuja (ET). Myös tuotannossa vaihtuneet osat (VF) tai auton uusi versio (VP) kelpaavat.

Ai niin taas oikeen järkisääntö, kilpailija voi passituksessa keksiä selitykset ja saada mallivuoden muuttumaan vuosimalliksi.... Eiks kuitenkin toi VP lisälehti ole helpoin tapa varmistua säännön täyttämisestä ettei tarvii jännittää riittääkö tämän sääntökohdan mukaiset selitykset. Lainaus: Jos auto ei ole luokiteltu, tulee passin hakijan liittää hakemukseen auton viralliset tekniset tiedot. Kilpailijalla on velvollisuus todistaa autonsa säännönmukaisuus valmistajan dokumentteihin nojaten kilpailun järjestäjän tai AKK:n esittämästä pyynnöstä

Kukas tässä tapauksessa tekee päätöksen onko faceliftissä kysymys mallivuodesta?

Vastaa Viestiin