Siinä se on
Kaaret, penkit, vyöt ja henk. koht. ajovarusteet nykytasolle ni kelpaa akkllekin.Kurreliini kirjoitti:Autot vakioautoja KAIKILTA OSIN, ja niihin ei saanut tehdä muuta muutoksia kuin reijät takapenkkeihin turvakaaren putkia varten. Ei edes iskareita ja jarruja saanut repostella.Renkaat vakiorenkaat ja auto, se sama millä kaikki muutkin ajot ajettiin,vietiin kilpailupaikalle ajamalla.
Kyllä silloinkin oli kilvan ajamisen maku koska kilpailuluokat oli järkevästi porrastettu.
siviilikatsastus ja vakuutukset kunnossa. Ei se kuitenkaan mene kelleen(paitsi mulle) et ajettais siviilipenkeillä ja karvahattu päässä.
luokat vaikka alle 1000cc, alle 1300cc, alle 1600cc, alle 2000cc, alle 2500cc ja yli 2500cc. ikään ja sukupuoleen katsomatta. saa siis jokainen vetää just semmosella kinnerillä minkä konttorilla sais leimasta läpi. voihan siinä virpoo vaikka venttiileillä noita luokkia, vaikka alle ja yli 12valve esimerkiksi. rajaa vaikka 2-vetosiin ja turbottomiin tai tekee niille sit oman luokan. Täälläpäinkin on pyörinyt karvarallia ajamassa säännönmukaisilla kaarilla varustettuja täysin vakioita siviiliautoja. vois olla helppo suostutella pojat kokeileen kilvan ajoa, jos vois vaikka katsastus kortin ja rallitutkinnon suorittamalla raapasta mukaan kisaan.
Tulihan sitä heti ongelmia mieleen luiston ja sutimisen estot, absit ja ajonvakautukset. osa nykyisemmistä autoista peruttais huoltopilttuuseenkin itsestään. jotenkin niitä systeemeitä pitäis rajata. turbot vois kyllä ottaa mukaan tietysti kertoimilla.
tosin taitais tässäkin olla aloituskustannukset liian kovat kun niihin ajovarusteisiin palaa niin paljon rahaa. ajovarusteet on kuitenkin niin arvokkaita. oman siviilikattilan kaarittaminen ei itsessään olis kovinkaan kallista. teiden kunnostusta ei juurkaan taitais tarvita ja pienemmätkin tiet kestäis varmasti loistavasti, mutta jos samassa kisassa ajais oikeat kilpakamppeet ni nää vakioauto jepet pitäis melkeen laittaa ladulle ekana.
sinä kun j67 sanot kokoajan, ettet missään tapauksessa rupeis ajamaan rallia ni tiedät varmaan miksi et niin tule tekemään. sellaisen luokan ja säännöt ja kustannukset kun keksit millä itse lähtisit ajamaan ni vois toimia niille muillekin jotka eivät rallia tahdo ajaa ja saatais pirusti uusia harrastajia.



