Mikä mättää

Kaikki muu keskustelu mikä ei kuulu muille foorumiosastoillemme! Esim. linkkivinkit, ilmoitukset vioista, kehitysehdotukset yms keskustelu. Sana on vapaa!
j67
KV
KV
Viestit: 721
Liittynyt: 19.09.2011 18:56

Re: Mikä mättää

Viesti Kirjoittaja j67 » 27.01.2013 13:18

jb1966 kirjoitti:Löytyyköhan mistään niin isoo laania et kaikki halukkaat mahtuu kisaan mukaan ? :lol:
On mukana sit yksi tai kymmene niin eipähän ole pahoittamassa virallisten kisojen osallistujien mieliä.
Eikä muutenkaan häiritse oikeita kilpa-autoilijoita.

Ei ole tuomassa euroakaan akk alaisten kisojen kassaan.

Tavoitteet saavutettu.

Avatar
petepee
KV
KV
Viestit: 707
Liittynyt: 11.06.2004 00:00

Re: Mikä mättää

Viesti Kirjoittaja petepee » 27.01.2013 13:38

j67 kirjoitti:
Tavoitteet saavutettu.
Oisko se sitten tässä? Jos olet nyt saanut tarpeeksi purkaa tuntojasi .Sinulle on tarjottu rallia melkeen ilmaiseksi ja se ei kelvannut.Ja edelleen olet kauhean huolissaan miksi ei ole riittävästi autoja.Ja jotenkin kun tämän lukon saisi purettua,että miksi oletat muiden ajavan kun et itse halua ajaa edes ilmaiseksi.

Ja jos tämä trilogia päättyy siihen että olet tyytyväinen jos siviiliautot pääsee ajeleen vaikka jääradalle,niin hyvä näin.

Ja jos kuvittelet että tätä terapiaa oikeasti seuraa 22 000 eri lukijaa niin olet väärässä onneksi.Tuo lukijamäärämittari ottaa aina joskus pieniä pyrähdyksiä ihmeellisesti kun on tästä jankkaamisesta kyse.

Omalta osalta tää on ainakin tässä vaikka avaat ensi viikolla viisi ketjua missä olet vailla lisää luokkia ralliin!!

Ja jos vielä kerrot kenelle olet eilen soitellut niin osaan sitten arvioida kykyjäsi organisaattorina.

j67
KV
KV
Viestit: 721
Liittynyt: 19.09.2011 18:56

Re: Mikä mättää

Viesti Kirjoittaja j67 » 27.01.2013 13:51

Ahdistaa näköjään edelleen vaikka asia ei kiinnostakkaan.

Jos asia ei kiinnosta tai kaikki on mielestäsi hyvin niin keskity ihmeessä tähän hyvin sujuvaan autourheiluun. Luettavaa löytyy kyllä.
Mikä ihme pistää lukemaan asiaa joka on aivan perseestä eikä kiinnosta.

En ole nähnyt yhtäkään ketjuu jossa joku keskittyis kertomaan miten hyvin asiat rallin puolella on. Mistähän syystä??

Avatar
markomartini
KV
KV
Viestit: 803
Liittynyt: 29.03.2004 00:00
Viesti:

Re: Mikä mättää

Viesti Kirjoittaja markomartini » 27.01.2013 16:19

Tämähän on suurta tiiatteria ja härkkimistä tai sit kakki ei ole kotona.
Ihan perisuomalaisen uteliaisuuden vuoksi on joskus luettava ei sen vuoksi et tässä olisi järkeä. :lol: :lol:

j67
KV
KV
Viestit: 721
Liittynyt: 19.09.2011 18:56

Re: Mikä mättää

Viesti Kirjoittaja j67 » 27.01.2013 16:44

markomartini kirjoitti:Tämähän on suurta tiiatteria ja härkkimistä tai sit kakki ei ole kotona.
Ihan perisuomalaisen uteliaisuuden vuoksi on joskus luettava ei sen vuoksi et tässä olisi järkeä. :lol: :lol:
Niin siihen kai perustuu muutaman lehden levikkikin.
Millähän saisi Nykäsen Matin kommentoimaan,lukukerrat varmaan räjähtäisi.

basso
KV
KV
Viestit: 542
Liittynyt: 10.05.2004 00:00

Re: Mikä mättää

Viesti Kirjoittaja basso » 27.01.2013 20:21

j67 kirjoitti: En ole nähnyt yhtäkään ketjuu jossa joku keskittyis kertomaan miten hyvin asiat rallin puolella on. Mistähän syystä??
Oli ihan pakko vielä päästä kerran tuikkaamaan. Jos sinä et ole nähnyt yhtään nykytilannetta ihannoivaa tekstiä, niin meistä kukaan ei ole nähnyt yhtään ketjua, jossa ihan suoraan esität ratkaisua kieltämättä aika mutkikkaan tilanteen oikaisemiseksi. Aliupseerikoulussa päällikkö kertoi minulle näin: "Tänne toimistoon tullaan ratkaisujen, ei kysymysten kanssa, (piiiiiiiiiiiiiip)!!!"

Nyt siis se kysymys, johon sun pitää vastata. Kukaan muu siihen ei vielä ole pystynyt. (rummunpärinää...)

Millä konseptilla ralliautoilun alemmuustila saadaan käännettyä voitoksi?

Suora vastaus kiitos. Aiemmat vastauksesi ovat olleet niin kryptisiä, että ainakaan minä en ole niistä tullut tämän viisaammaksi. Jos vastaus liittyy jotenkin jäärataan, lupaan tehdä kaikkeni, että sellainen rata saadaan aurattua ja järjestät sen kaikille sopivan kisan. Sovitaanko näin?
If in doubt - flat out

j67
KV
KV
Viestit: 721
Liittynyt: 19.09.2011 18:56

Re: Mikä mättää

Viesti Kirjoittaja j67 » 27.01.2013 21:40

Aika suora vastaus on tuossa viereisessä ketjussa. Tehdään nyt jotain, ja katotaan sitten monenko maailma siihen sitten loppupelissä kaatuu.

Basso vois laittaa tuonne viereiseen ketjuun jotain tietoa missäpäin vaikuttaa niin katsotaan onko tarjotusta avusta tähän projektiin hyötyä.
Laita vaikka tuohon s-postiin. Kiitos tarjouksesta.

Muutenkin apu kelpaa, jos jollain on haluja tehdä jotain.

laksak1
Viestit: 15
Liittynyt: 09.11.2012 12:34

Re: Mikä mättää

Viesti Kirjoittaja laksak1 » 28.01.2013 15:00

j67 yrittää keksiä pyörää uudelleen. Historiasta on hyvä oppia jotakin. Autourheilu on saanut alkunsa lähes samaan aikaan, kun autot on keksitty, eli reilu 100 vuotta sitten. Ihmisillä on aina ollut halu kilpailla toisiaan vasten, joko ilman varusteita tai jollakin varusteella. Tämä sama tarve on johtanut myös siihen, että autoilla ryhdyttiin kilpailemaan.
Kun ihminen kilpailee, niin häntä vie eteenpäin voittamisen halu. Tämä halu on toisilla suurempi kuin toisilla. Kun ensimmäinen autokilpailu järjestettiin, niin kaikki ne, jotka eivät voittaneet, ryhtyivät miettimään miten voitan seuraavan kisan. Näin sai kilpakaluston, eli autojen virittäminen alkunsa. Ajan oloon tähän virittämiseen piti saada säännöt. Näin on evoluutio tuonnut meidät tähän päivään. Nyt j67 on palauttamassa evoluutiota kymmeniä vuosia taaksepäin.
Viereisessä ketjussa asian huomaa. Hän suunnittelee kilpailua "siviiliautoille". Hänen määritelmänsä mukaan siviiliauto on auto, jonka rekisteriotteessa ei ole erityisehdoissa "vain kilpailukäyttöön". Suomessahan tämän vaatimuksen täyttää (lähes) kaikki historik autot. Eli ne kelpaavat j67:n mukaan sarjaan siviiliautot. Lisäksi, kun olemme EU:ssa, jossa tavaroiden ja ihmisten liikkuminen on lähes rajoittamatonta, niin samalla säännöllä WRC-autot, jotka ovat rekisteröityjä johonkin maahan, ovat siis siviiliautoja. Entä "siviili rengas". Meillä on osassa renkaista merkintä "vain kilpailukäyttöön", mutta eipä taida löytyä ko merkintää pinnatuista piikkipyöristä. Siis "siviilirenkaita" ovat?
Näiden kaikkien määritelmien mukaan saaminen on johtanut nykyiseen sääntökirjaan. Se, että kaivataan lisää luokkia tuntuu todella erikoiselta. Meillä voi Suomessa rallissa ajaa kilpaa ainakin seuraavilla eri tyhmiin luokitelluilla autoilla: R1A, R1B, R2B, R2C, R3C, R3T, R3D, R4, S2000, N, A, Fin R2WD, FinR4 WD, V1600 ja F. Tämän lisäksi säännöt jakavat autot 18 eri kuutiotilavuusluokkaan. Lisäksi voidaan ajaa historik-kalustolla, jotka ajavat Suomessa 12 eri luokassa. Jos näistä ryhmistä/luokista ei löydy jokaiselle sopivaa, niin on ihme. Se, että jokaisen luokan/ryhmän autolla ei voi voittaa yleiskilpailua on tosiasia, mutta eihän sitä voi kuitenkaan voittaa jokaisilla ranteillakaan.
Jopa MM-sarjassa ajaa maksukuljettajia kalliilla WRC-autoilla ja he tietävät jo lähtöviivalla etteivät voi voittaa kilpailua, mutta ovat mukana kun ajaminen on mukavaa.
Rahan puutteeseenkaan ei voi vedota. Suurella osalla rallin harrastajia menee merkittävästi aikaa rahojen keräämiseen. Onpa meillä SM-sarjaa kiertänyt kuljettajia, jotka keräävät rahaa ammatikseen. Eli eivät tee muuta työtä ollenkaan. Tämäkin on mahdollista kaikille, mikään laki tai sääntö ei sitä kiellä.
Eli loppujen lopuksi on kysymys vain omista henkilökohtaisista valinnoista!!!

j67
KV
KV
Viestit: 721
Liittynyt: 19.09.2011 18:56

Re: Mikä mättää

Viesti Kirjoittaja j67 » 29.01.2013 18:25

Erittäin hieno kirjoitus edellä.
Mikä erottaa pinnatun piikkipyörän siviilirenkaasta, sitä voi jokainen käydä ihmettelemässä seuraavaksi kun vie siviiliauton katsastukseen. Piikkikummit alle ja katsomaan antaako se konttorin setä leiman. Mutta se siitä.

Viereiseelä ketjussa jossa sitä pyörää keksitään uudestaan, eikä oikeastaan varsinaisesti siinä ketjussa, mutta sen tuloksena on avautunut allekirjoittaneellekin karu totuus siitä miten kaukana nuo R1A:t ,fin R:ät ja äffät tai historic autot on siitä todellisuudesta minkälaisella panostuksella halutaan tähän autourheiluun mikaan.
Eikä mielestäni se mitä paljastuu ole yhtään sen huonompi vaihtoehto kuin "virallisen" autourheilumaailman antama kuva autourheilusta.

Tuo todellisuus joka avautuu antaa pontta tehdä asioita "eri tavalla".
Suosittelen muillekin vastaavien projektien aloittamista, tosin riskinä on ettei kuva autourheilusta ole ihan sama kuin aloittaessa.

Avatar
markomartini
KV
KV
Viestit: 803
Liittynyt: 29.03.2004 00:00
Viesti:

Re: Mikä mättää

Viesti Kirjoittaja markomartini » 29.01.2013 19:47

Todellisuus avautuu kun haet kaikki tarvittavat luvat ja täytät kaikki asiakirjat ja lopuksi ilmoituksen liikkuvalle poliisille ja hälytyskeskukseen tominnasta siviiliautoralli sitä odotan miten ne siihen suhtautuu. :roll:
Onnea toimintaan.

Avatar
mickey69
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 141
Liittynyt: 07.07.2004 00:00
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

Re: Mikä mättää

Viesti Kirjoittaja mickey69 » 21.07.2013 16:18

j67 kirjoitti:Oliskohan jotain vähän pielessä.
Pari rallia peruttu/siirretty kun ei ole kisailijoita.

Isojen poikien kisoissa ajetaan pihalle kun on liukasta.

Voisko yhdistävänä tekijänä olla renkaat?
Liian kalliita kyläkisoihin poltettavaksi. Ja toisaalta kun ajetaan piikeillä niin sit ei pysytä polulla kun pitäis ajaa jollain muilla kuin piikeillä.

Voihan tietysti olla niinkin että muutama peruutus ei anna vastausta siihen miksi ei löytynyt kilpailijoita.
Ja toisaalta saattoihan keli olla erityisen vaikea just suomalaisten kohdalla.
Näyttäis sama tilanne jatkuvan kesäkeleilläkin...., vai onko kenties kisoja liikaa.... 8O
Katselin tuossa mm. ens vkl sprinttejä... Oulun kisassa on sentään jo päälle 80 ilmoittautunut, mutta Eckerö-Linjen ja Padasjoen Sprinteissä on vaivaiset 13 ja 21 kpl ilmoja... Loppuu kohta kisojan tekijät jos ei kerta kuskeja löydy viivalle...

Avatar
markomartini
KV
KV
Viestit: 803
Liittynyt: 29.03.2004 00:00
Viesti:

Re: Mikä mättää

Viesti Kirjoittaja markomartini » 22.07.2013 23:36

KattoCentter sprint Kajaani n. 70 kilpuria ja jokkisluokassa ajetaan siviilipyörillä. Mahtuuko kyseiset laitteet viel akk kilpailuihin saapi nähdä kartturit kait jo tulossa. :roll:

j67
KV
KV
Viestit: 721
Liittynyt: 19.09.2011 18:56

Re: Mikä mättää

Viesti Kirjoittaja j67 » 23.07.2013 16:37

Uusia luokkia harrasterallin kisoissa ja silti niissäkin aikaisemmista kisoista verraten laskusuhdanteinen suunta.

No eipä mene isojen poikien puolella sen paremmin.

pitäisköhän keksiä se pyörä uudelleen?

Avatar
MT1
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 52
Liittynyt: 12.05.2004 00:00

Re: Mikä mättää

Viesti Kirjoittaja MT1 » 23.07.2013 18:48

Oulun future-osakilpailuihin on ilmoittautunut 134+115 mikä mielestäni on kauden tässä vaiheessa hyvä saavutus. Milloinkahan joku lanseeraa vastaavan sarjan sora/lumipinnalle? Siihen voisi olla kiinnostusta, toki nykyinen sprintin sm-sarja on jo lähellä sitä. Kiinnittäkää myös huomiota kalustoon ja kilpailijoiden määrään/luokka. Nelivetoluokissa on runsaasti kuljettajia. Mielestäni kilpailuja ei pelasteta keksimällä lisää edullisia luokkia: trophy, v1600, extreme bmw ym. vaan tarjoamalla kuljettajille tasokkaita kisoja joissa myös yleisö viihtyy. Kuka on käynyt katsomassa mopojen motocross kisoja tai polkuautojen carting-tapahtumaa? On kuitenkin erittäin tärkeää että kilpailla voi monipuolisella kalustollla.

Vastaa Viestiin