starlet vetopito

Ralli- ja sprint autojen alustaan ja koriin yms. liittyvä keskustelu.
Frog
WRC
WRC
Viestit: 1181
Liittynyt: 26.12.2009 00:00

Re: starlet vetopito

Viesti Kirjoittaja Frog » 04.11.2012 18:50

Tärkeempää on se että missä asennossa se perä on kun kiihdytät ! Tossa oli semmoinen starletti ja seppien tekemät linkit, että juuri lattialla tyhjänä se laippa piti olla ylöspäin ! Koska ukot kyydissä ja perä -3cm alaspäin oli laippa jo pikkusen alaspäin ! Siis aina pitää miettiä mitä ja miten asiat on kun ajetaan.

Se miten kaverilla on? Voi olla ihan päin peetä omassa autossa, jollei autot ole just samanlaisia. :mrgreen:

Avatar
j-mkujala
Yleinen
Yleinen
Viestit: 154
Liittynyt: 07.01.2006 00:00

Re: starlet vetopito

Viesti Kirjoittaja j-mkujala » 13.11.2012 14:10

Jos pelkkää vetopitoa mietitään, niin voisko vuoroin vieraissa tutkia kiihdytyspuolen opuksia, mistä löytyy kirjoja pelkkien linkkien säätöihin, eli tikusta hiekan enemmän asiaa.

Tokkiisa nuo pitää pystyä soveltamaan vielä ajettuuteenkin. (alalinkkien ohjaavuuden merkitys mutkissa, sekä toimivuus korikallistuksessa)

sen verta niistä löytyy kuitenkin, että auton painopisteen kohdassa linkkien leikkauslinjoihin ei aina välttämättä tarvitse tehdä suurta muutosta, kun vetopito on jo ihan jotain muuta.

Kartaanin kulmasta taasen kiihdytyksessä ne pukataan panna neutraaliks, eli kulmat etu ja taka mahdollisimman pienet ja aina samaan. jos kulman muutos toimii säätöparametrinä, ja kulmaa joutuu käyttämään, on se viite liian löysiin tai joustaviin tuentoihin, jotain pientä silläkin toki voidaan tehtä.

eei siinä, ei siitä ainakaan tyhmemmäks tuu jos kirjan lainaa, sekä lukasee painonsiirto juttuja.. sama teoria toimii vetopitoon oli laite ja alusta mikä tahansa

En käske ostamaan, mut näitä on ihan laskureitakin olemassa, kunhan niitä osaa käyttää. eli näkee mikä muuttaa mitäkin juttua.

Sen tiedän, että AE86 / TA22 / TA12 vanhat vakio linkit muuttaa asvaltilla vetopitoa perän korkeuden mukaan ihan hitosti (vakio varsilla) :mrgreen: eli jos perän korkeutta muutti, niin vetopito ihan eri. yli puolen sekunnin ero alle 200 hp laitteella 60 jalan matkalla (18 metriä) pari senttiiä piisas tuohon eroon.

http://performancetrends.com/4link.htm# ... n_Features

Avatar
EkkeriMk2
B-junnu
B-junnu
Viestit: 20
Liittynyt: 25.09.2007 00:00
Paikkakunta: oulu

Re: starlet vetopito

Viesti Kirjoittaja EkkeriMk2 » 14.12.2012 22:44

Joko on alkanu pitoja löytyyn? Erästä (tosin escort) opusta äkkiseltään vilkastua meinaavat että linkkitangot vaakasuorassa peränlaippa 4astetta ylöspäin. Minä mistään mitään tiiä nii mielenkiinnolla aihetta seurailen...

Avatar
jonesipataas
B-junnu
B-junnu
Viestit: 25
Liittynyt: 11.08.2006 00:00
Paikkakunta: Alahärmä

Re: starlet vetopito

Viesti Kirjoittaja jonesipataas » 15.12.2012 01:04

Kirjoista ne kaikki löytyy.
Kaarreajamisen lyhyt oppimäärä. Ulkoa sisälle, ulos ja pihalle.

Avatar
KimmoR
B-junnu
B-junnu
Viestit: 22
Liittynyt: 05.04.2009 00:00

Re: starlet vetopito

Viesti Kirjoittaja KimmoR » 26.02.2013 12:00

Jos peräntangot on suunnilleen omilla paikoillaan niin sahaat vaan vakio jousista kierroksen pois niin tangot pitäs muuttua suht oikeeseen asentoon. Sit vaan katot kardaanin laipan vähän alaspäin. Ja kyllä pitää vedossa.

Vastaa Viestiin