Jälkikatsastus

Kuumimmat huhut, viimeisimmät juorut ralliin, sprinttiin, rallicrossiin, jokamiesluokkaan ja kaikkeen muuhun autourheiluun liittyen...
Avatar
Susiraja
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 148
Liittynyt: 29.03.2006 00:00
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Jälkikatsastus

Viesti Kirjoittaja Susiraja » 16.07.2013 06:55

juppe kirjoitti:
Palautetta saa antaa ja pitääkin antaa, mutta ei saa mennä asiattomuuksin, kuten alkuperäisessä Penan viestissä mentiin. Teidän parin palautteen olisin mielelläni ottanut vastaan jo paikan päällä lauantaina, mutta menihän se näinkin.

Yli 20vuotta olen lajin parissa ollut (kilpailijana ja toimitsijana), niin kyllä se arvostelu on pääsääntöisesti kilpailijalta järjestävälle osapuolelle.

Mutta hyvää kesää kaikille 8)
Palautetta olisin antanut esikatsastuksen jälkeenkin. Satuimme kuitenkin Jarin kanssa lähtemään hakemaan Tykkimäeltä tiimin kuorma-autoa ja kun palasimme takaisin, niin hallien ovet olivat kiinni ja järjestäjän edustajat lähteneet. Mitsu odotti pihalla meidän mekaanikon kanssa. Soittelin sitten kilpailijoiden yhteyshenkilölle, joka ei jälkikatsastusasioista ollut tietoinen. Sitä pahoittelinkin ensimmäisessä viestissä.

Olen näistä katsastusasioista joskus kehuja ja kehitysehdotuksia kisojen jälkipyykkiin kirjoitellut. Ihan sitä paikanpäälläpalautettakin yritän antaa. Jopa positiivistakin, koska vain 10% hyvää palvelua saaneista asiakkaista sanoo sitä ikinä ääneen. Näin nyt tarpeelliseksi älähtää julkisemminkin. Peräänkuulutan sitä, että noissa toimittaisiin rauhallisesti ja kohteliaasti puolin ja toisin. Päivällä minusta ainakin oli luppoisaa läpänheittoa tekniselläaateeasemalla henkilökunnan kanssa, kun renkaidenlukulaitteet eivät toimineet ja auton sisällä muutama minuutti varapyörän parissa yhdessä säädettiin.

90% kerroista katsastuksetkin ovat rutiinihommaa: runkonumerot, katsastuskortit, penkkien&vöiden ihailu, ajokamojen kattominen, äänten mittaus. Toisinaan sitten pääset kuuntelemaan heikompaa asennetta tai jotain ihan ihme sääntöpykälää, josta ei kukaan muu ole ikinä kuullutkaan. Kilpailijana noissa tilanteissa ollaan sillon nöyränä, koska katsastushenkilökuntaa ei kukaan halua vahingossakaan suututtaa. Silloin jää nimi mieleen. Niinkuin nytkin.

Ei minullakaan tästä tämän enempää. Asiani tuli netissä kirjoitettua ja kuten sanoin, niin myös AKK:n kanssa asiaa käytiin ihan hyvässä yhteisymmärryksessä läpi. Kilpaileminen jatkuu ja yritän omalta osaltani pitää huolta ettei toimitsijoillekaan meidän autokunnan kilpailusta huonoja kokemuksia tulevaisuudessa jäisi. Yritän omalta osaltani heidän pitkää päiväänsä helpottaa.

traveller
Viestit: 18
Liittynyt: 25.01.2013 19:41

Re: Jälkikatsastus

Viesti Kirjoittaja traveller » 16.07.2013 10:41

Joskus on ihmetyttänyt tää AKK:n "poliisin" rooli näissä jälikikatsastuksissa. Jos joku tekee protestin on auton purkaminen ihan järkeen käypää, mutta kilpailijoiden olessa "sovussa" keskenään ja silti halutaan koneet purkaa.....?
Itsekkin laillisen veivin esiin kaivaneena, kun hevosmiestentietotoimisto oli varmana tietona huhua laittomista kangista levittänyt.

Herää kysymys esikatsastuksenkin jatkuminen nyky muodossaan, autot on tieliikennekatsastettuja ja kuljettaja/kartturi turvallisuuslomakkeessa allekirjoituksellaan ottanut vastuun ehjistä hanskoista....

Kakesta huolimatta peli jatkuu ja on rehellistä.

Avatar
A5-Kit
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 114
Liittynyt: 13.10.2004 00:00

Re: Jälkikatsastus

Viesti Kirjoittaja A5-Kit » 16.07.2013 10:52

Oiskohan kyseessä ihan normaalia ennalta ehkäisevää valvontaa, taitaa olla toinen topicci foorumilla kun kaikkea ei ole pystytty valvomaan ja "laittomasta" alkaa tulla laillinen. Kun niin on aina ollut ja ennenkään ei ole tarkistettu ja tarvii myöhemmin säännötkin muuttaa laittoman käytännön mukaisesti lailliseksi kun "kaikissa" autoissa on sääntöjen vastainen ratkaisu käytössä.

Avatar
Attu
B-junnu
B-junnu
Viestit: 22
Liittynyt: 19.10.2008 00:00

Re: Jälkikatsastus

Viesti Kirjoittaja Attu » 16.07.2013 16:33

F-ryhmän autoista osa tuli laillisia, kun "kaikkilla" oli laittomat vehkeet.
Troyhyissä lykitään meneen vaikka haitari lienee 90-170hp, kukaan ei tietäeksini ole halunnut kilpakumppanin autosta tehdä protestia. Kovat on kovia, vaikka polkupyörällä lykkäisivät.
T: ikuinen b-junnu

Vastaa Viestiin