Hiacen perä?

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Avatar
cortina69
Viestit: 15
Liittynyt: 16.10.2005 00:00

Hiacen perä?

Viesti Kirjoittaja cortina69 » 08.03.2009 15:57

Onko kokemuksia hiacen/hiluxin lukkoperästä? Kuinka toimiva, kestävä? Lähinnä kiinnostaa asfaltti käytössä.

Avatar
Spoileri
KV
KV
Viestit: 523
Liittynyt: 24.02.2011 18:58
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Spoileri » 08.03.2009 16:12

Melko lailla pomminkestävä taitaa olla. Vetarit 35 milliset ja muutenkin rankkaa tekoa. Yhden akselin siitä sain Starletilla poikki, mutta siinä oli lyhennys tehty kiilaurasysteemillä ja sorvailtu akselista karkaisu pilalle. Nykyiset vetarit on lyhennetty suoraan hitsaamalla. Kuulostaa ehkä hurjalta, mutta eipä ole ollut mitään ongelmia, tosin asfalttikokeilut rajoittuvat pariin kiihdytykseen. Huonoa siinä on se paino, joka on todennäköisesti merkittävä syy meikäläisen Starletin pito-ongelmiin. Toisaalta onhan niihin laitettu Volvon periäkin, eikä sekään ihan köykäinen ole.

Vakiolukko on lähinnä liukkaalta liikkeellelähtöavustin, eli jousitoiminen, eikä tajua momentista hittoakaan. Rikoilla sen saa simmattua pitäväksi ainakin soralla, mutta sittenkään se ei tajua momentista mitään.
"Täysillä sisään ja paareilla ulos!!" (Saku Vierimaa)
Toyota Starlet 2T-B r.SS (tulossa 4T-B)
Toyota Corolla GT r.F (telakalla)

Avatar
cortina69
Viestit: 15
Liittynyt: 16.10.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja cortina69 » 08.03.2009 19:38

Eli lukolla ei tee radalla mitään vai? Onhan siinä kitkalevyt samanlailla kun foortin perässäkin. :?:

Avatar
Spoileri
KV
KV
Viestit: 523
Liittynyt: 24.02.2011 18:58
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Spoileri » 11.03.2009 15:57

En tiedä millainen lukko radalla pitäisi olla, kun en ole rataa ajanut, mutta kun sen kunnolla kiristää, niin kai se pitää radallakin, mutta se on sitten melkein verrattavissa kemppilukkoon. Eli tiukkuus on vakio, eikä se anna juuri laisinkaan periksi vaikka veto loppuis. Omaani koitin sellain, että jumitin toisen puolen pyörän pukilla ollessa ja toiselta puolelta sorkkaraudalla väänsin pyöränpulteista. Ei antanu lukko periksi.
"Täysillä sisään ja paareilla ulos!!" (Saku Vierimaa)
Toyota Starlet 2T-B r.SS (tulossa 4T-B)
Toyota Corolla GT r.F (telakalla)

Avatar
FSR
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 73
Liittynyt: 06.07.2007 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FSR » 11.03.2009 21:01

cortina69 kirjoitti:Eli lukolla ei tee radalla mitään vai? Onhan siinä kitkalevyt samanlailla kun foortin perässäkin. :?:
Kyllä ratakamppeissa lukko pitää olla tai sutii toisella pyörällä ihan hemmetisti kun avaa kaarteen lopussa.

Avatar
cortina69
Viestit: 15
Liittynyt: 16.10.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja cortina69 » 11.03.2009 21:54

Kyllä ratakamppeissa lukko pitää olla tai sutii toisella pyörällä ihan hemmetisti kun avaa kaarteen lopussa.
Joo se on kyllä tiedossa, kysyin nimenomaan siitä hiacen lukosta

Avatar
jokinenracing
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 56
Liittynyt: 29.08.2005 00:00

hiace

Viesti Kirjoittaja jokinenracing » 15.03.2009 21:08

Lampolan Make teki ainakin johonkin maaliman aikaan hiacen lukkoihin jousen tilalle, jonkinlaista mekaanista ramppia. Sillä mielestäni hiacen lukosta ihan kelpo kamppeen.
Numero vois löytyä nimellä KL-koneistus ja Lammi.

Avatar
Gumi
B-junnu
B-junnu
Viestit: 41
Liittynyt: 17.05.2004 00:00

Re: Hiacen perä?

Viesti Kirjoittaja Gumi » 04.06.2013 19:28

Toooooodella vanha aihe mutta tekeeköhän lampola edelleen osia hiacen perään? Nimenomaan lukkoon liittyviä?

Avatar
Gumi
B-junnu
B-junnu
Viestit: 41
Liittynyt: 17.05.2004 00:00

Re: Hiacen perä?

Viesti Kirjoittaja Gumi » 05.06.2013 19:54

Ei tee.

i-kosunen
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 50
Liittynyt: 02.02.2012 15:05

Re: Hiacen perä?

Viesti Kirjoittaja i-kosunen » 24.06.2013 12:14

Tämä taitaa olla tähän aiheeseen sopiva kysymys. Elikkä ajattelin hommata oman kilpurin jossa hiacen perä,5.71 välityksen,niin siitä kokemuksia että onko ollut miten kestävä? Ja kokemuksia siitä miten vaikuttaa kiihtyvyyteen verrattuna 5.2 välitykseen? Tulee sprinttikäyttöön ja olen ajanu sprinttiä tuolla 5.2 välityksellä.

Avatar
j-mkujala
Yleinen
Yleinen
Viestit: 154
Liittynyt: 07.01.2006 00:00

Re: Hiacen perä?

Viesti Kirjoittaja j-mkujala » 17.07.2013 09:23

Kyllähän nuo perät kestää sekä välitykset, kunhan voitelu kunnos eikä o sätöstelty.

Avatar
Keme
Viestit: 1
Liittynyt: 16.07.2009 00:00

Re: Hiacen perä?

Viesti Kirjoittaja Keme » 25.09.2013 10:57

Tiheitä peräruuveja näihin tuntuu löytyvän, mutta mistä löytyisi alle nelosen välityksiä? Legendat kertovat jostain 3.5:1 välityksestäkin, mutta missä hemmetissä tommosia on saatavilla.

Avatar
j-mkujala
Yleinen
Yleinen
Viestit: 154
Liittynyt: 07.01.2006 00:00

Re: Hiacen perä?

Viesti Kirjoittaja j-mkujala » 29.09.2013 14:50

3.7 oli hyvin saatavilla, kun tilasin 3.9 itselle.


3.73-4.56 ALKUPERÄISTEN välitysten tilalle sopii 8" aftermarket välitykset välitys suhteesta riippumatta. Muissa eri offset pionille murikassa.

Eli esmes 3.5 ja 4.88 on ihan omalla ofsetillaan.

Pitkää väläriä löytyy mm automaati isoista sedaneista. mm toyota century ;)

Tossa 3.73-4.56 tilalle sopiva 3.54 ;)

http://www.justdifferentials.com/produc ... 354-ng.htm

Noille pitää muistaa valita oikea laakeri pinionille, myyjä osaa auttaa kun e-mailitse kysyt.

Halvempiakin on, mut tää on katukäyttöönkin sopiva. Osa väläreistä kun on pehmeempiä yms ja iskunkestoa offiin enemmän, mut haittana mahdollinen äänekkyys.

Avatar
ip98
Viestit: 12
Liittynyt: 21.05.2004 00:00

Re: Hiacen perä?

Viesti Kirjoittaja ip98 » 05.11.2013 14:43

Tuoltakin löytyy noita 3.54 välityksiä.
http://www.carlsdifferentials.com/
Suunnilleen sama hinta kuin tuolla justdifferentials.comissa, mutta rahtikulut puolta pienemmät ja vastaavat hyvin sähköpostiin.

Avatar
tuppu
Viestit: 11
Liittynyt: 22.01.2009 00:00

Re: Hiacen perä?

Viesti Kirjoittaja tuppu » 07.11.2013 21:38

iteellä oli joskus tuo 5.28 ja se hajos ja hommasin tilalle 5.71 niin eipä sopinukkaa kuoriin. en muista mistä ahdisti mutta siitä luovuttiin peräntekijän neuvosta. joku muukin sanoi että oli törmännyt samaan ongelmaan. mutta en jaksa tosiaan muistaa mikä siinä klikkas ja olisko se ollu ratkaistavis

Vastaa Viestiin