Hiacen perä?
- cortina69
- Viestit: 15
- Liittynyt: 16.10.2005 00:00
Hiacen perä?
Onko kokemuksia hiacen/hiluxin lukkoperästä? Kuinka toimiva, kestävä? Lähinnä kiinnostaa asfaltti käytössä.
- Spoileri
- KV
- Viestit: 523
- Liittynyt: 24.02.2011 18:58
- Paikkakunta: Lemi
Melko lailla pomminkestävä taitaa olla. Vetarit 35 milliset ja muutenkin rankkaa tekoa. Yhden akselin siitä sain Starletilla poikki, mutta siinä oli lyhennys tehty kiilaurasysteemillä ja sorvailtu akselista karkaisu pilalle. Nykyiset vetarit on lyhennetty suoraan hitsaamalla. Kuulostaa ehkä hurjalta, mutta eipä ole ollut mitään ongelmia, tosin asfalttikokeilut rajoittuvat pariin kiihdytykseen. Huonoa siinä on se paino, joka on todennäköisesti merkittävä syy meikäläisen Starletin pito-ongelmiin. Toisaalta onhan niihin laitettu Volvon periäkin, eikä sekään ihan köykäinen ole.
Vakiolukko on lähinnä liukkaalta liikkeellelähtöavustin, eli jousitoiminen, eikä tajua momentista hittoakaan. Rikoilla sen saa simmattua pitäväksi ainakin soralla, mutta sittenkään se ei tajua momentista mitään.
Vakiolukko on lähinnä liukkaalta liikkeellelähtöavustin, eli jousitoiminen, eikä tajua momentista hittoakaan. Rikoilla sen saa simmattua pitäväksi ainakin soralla, mutta sittenkään se ei tajua momentista mitään.
"Täysillä sisään ja paareilla ulos!!" (Saku Vierimaa)
Toyota Starlet 2T-B r.SS (tulossa 4T-B)
Toyota Corolla GT r.F (telakalla)
Toyota Starlet 2T-B r.SS (tulossa 4T-B)
Toyota Corolla GT r.F (telakalla)
- Spoileri
- KV
- Viestit: 523
- Liittynyt: 24.02.2011 18:58
- Paikkakunta: Lemi
En tiedä millainen lukko radalla pitäisi olla, kun en ole rataa ajanut, mutta kun sen kunnolla kiristää, niin kai se pitää radallakin, mutta se on sitten melkein verrattavissa kemppilukkoon. Eli tiukkuus on vakio, eikä se anna juuri laisinkaan periksi vaikka veto loppuis. Omaani koitin sellain, että jumitin toisen puolen pyörän pukilla ollessa ja toiselta puolelta sorkkaraudalla väänsin pyöränpulteista. Ei antanu lukko periksi.
"Täysillä sisään ja paareilla ulos!!" (Saku Vierimaa)
Toyota Starlet 2T-B r.SS (tulossa 4T-B)
Toyota Corolla GT r.F (telakalla)
Toyota Starlet 2T-B r.SS (tulossa 4T-B)
Toyota Corolla GT r.F (telakalla)
- FSR
- A-Junnu
- Viestit: 73
- Liittynyt: 06.07.2007 00:00
- Viesti:
- jokinenracing
- A-Junnu
- Viestit: 56
- Liittynyt: 29.08.2005 00:00
hiace
Lampolan Make teki ainakin johonkin maaliman aikaan hiacen lukkoihin jousen tilalle, jonkinlaista mekaanista ramppia. Sillä mielestäni hiacen lukosta ihan kelpo kamppeen.
Numero vois löytyä nimellä KL-koneistus ja Lammi.
Numero vois löytyä nimellä KL-koneistus ja Lammi.
- Gumi
- B-junnu
- Viestit: 41
- Liittynyt: 17.05.2004 00:00
Re: Hiacen perä?
Toooooodella vanha aihe mutta tekeeköhän lampola edelleen osia hiacen perään? Nimenomaan lukkoon liittyviä?
-
- A-Junnu
- Viestit: 50
- Liittynyt: 02.02.2012 15:05
Re: Hiacen perä?
Tämä taitaa olla tähän aiheeseen sopiva kysymys. Elikkä ajattelin hommata oman kilpurin jossa hiacen perä,5.71 välityksen,niin siitä kokemuksia että onko ollut miten kestävä? Ja kokemuksia siitä miten vaikuttaa kiihtyvyyteen verrattuna 5.2 välitykseen? Tulee sprinttikäyttöön ja olen ajanu sprinttiä tuolla 5.2 välityksellä.
- j-mkujala
- Yleinen
- Viestit: 154
- Liittynyt: 07.01.2006 00:00
Re: Hiacen perä?
Kyllähän nuo perät kestää sekä välitykset, kunhan voitelu kunnos eikä o sätöstelty.
- Keme
- Viestit: 1
- Liittynyt: 16.07.2009 00:00
Re: Hiacen perä?
Tiheitä peräruuveja näihin tuntuu löytyvän, mutta mistä löytyisi alle nelosen välityksiä? Legendat kertovat jostain 3.5:1 välityksestäkin, mutta missä hemmetissä tommosia on saatavilla.
- j-mkujala
- Yleinen
- Viestit: 154
- Liittynyt: 07.01.2006 00:00
Re: Hiacen perä?
3.7 oli hyvin saatavilla, kun tilasin 3.9 itselle.
3.73-4.56 ALKUPERÄISTEN välitysten tilalle sopii 8" aftermarket välitykset välitys suhteesta riippumatta. Muissa eri offset pionille murikassa.
Eli esmes 3.5 ja 4.88 on ihan omalla ofsetillaan.
Pitkää väläriä löytyy mm automaati isoista sedaneista. mm toyota century ;)
Tossa 3.73-4.56 tilalle sopiva 3.54 ;)
http://www.justdifferentials.com/produc ... 354-ng.htm
Noille pitää muistaa valita oikea laakeri pinionille, myyjä osaa auttaa kun e-mailitse kysyt.
Halvempiakin on, mut tää on katukäyttöönkin sopiva. Osa väläreistä kun on pehmeempiä yms ja iskunkestoa offiin enemmän, mut haittana mahdollinen äänekkyys.
3.73-4.56 ALKUPERÄISTEN välitysten tilalle sopii 8" aftermarket välitykset välitys suhteesta riippumatta. Muissa eri offset pionille murikassa.
Eli esmes 3.5 ja 4.88 on ihan omalla ofsetillaan.
Pitkää väläriä löytyy mm automaati isoista sedaneista. mm toyota century ;)
Tossa 3.73-4.56 tilalle sopiva 3.54 ;)
http://www.justdifferentials.com/produc ... 354-ng.htm
Noille pitää muistaa valita oikea laakeri pinionille, myyjä osaa auttaa kun e-mailitse kysyt.
Halvempiakin on, mut tää on katukäyttöönkin sopiva. Osa väläreistä kun on pehmeempiä yms ja iskunkestoa offiin enemmän, mut haittana mahdollinen äänekkyys.
- ip98
- Viestit: 12
- Liittynyt: 21.05.2004 00:00
Re: Hiacen perä?
Tuoltakin löytyy noita 3.54 välityksiä.
http://www.carlsdifferentials.com/
Suunnilleen sama hinta kuin tuolla justdifferentials.comissa, mutta rahtikulut puolta pienemmät ja vastaavat hyvin sähköpostiin.
http://www.carlsdifferentials.com/
Suunnilleen sama hinta kuin tuolla justdifferentials.comissa, mutta rahtikulut puolta pienemmät ja vastaavat hyvin sähköpostiin.
- tuppu
- Viestit: 11
- Liittynyt: 22.01.2009 00:00
Re: Hiacen perä?
iteellä oli joskus tuo 5.28 ja se hajos ja hommasin tilalle 5.71 niin eipä sopinukkaa kuoriin. en muista mistä ahdisti mutta siitä luovuttiin peräntekijän neuvosta. joku muukin sanoi että oli törmännyt samaan ongelmaan. mutta en jaksa tosiaan muistaa mikä siinä klikkas ja olisko se ollu ratkaistavis