Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
-
wile.e racing
- Viestit: 6
- Liittynyt: 05.11.2013 13:46
Viesti
Kirjoittaja wile.e racing » 26.12.2013 16:52
Nyt olisi hyvien vinkkien aika prkle.... Teon alla on nuortenluokkaan tuollainen B Corsa 1,4 8V tekniikalla. Miten Opelista saa ohitettua ajoneston? Ei nimittäin käy eikä kuku ajonesto on juntturassa.

Ajatuksena oli käyttää auton omaa ECUa ainakin alkuun, koska moottori toistaiseksi on käytännössä vakio. Vaan näyttää pahasti siltä että joudutaan luopumaan suunnitelmasta tuosta. GM:n muut tuotteet on ollut helppo ohjelmoida DTECK:lla Tuusulassa vaan missä ohjelmoidaan Opel?
Kiitoksia jo etukäteen

-
jama78
- Yleinen

- Viestit: 285
- Liittynyt: 03.09.2007 00:00
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja jama78 » 26.12.2013 18:08
-
wile.e racing
- Viestit: 6
- Liittynyt: 05.11.2013 13:46
Viesti
Kirjoittaja wile.e racing » 26.12.2013 20:16
On tuoltakin jo tullut kyseltyä vaan tuppaa käymään niin että a: ei oteta tosissaan tai b: lähes syytetään autovarkaaksi.
Paikallisesta merkkikorjaamosta sain käyttööni kytkentäkaavio kansion... proplema jatkuu kun ei tuossa maahantuojan kytkentäkaaviossa ilmoiteta miten ajonesto ohitetaan prkle, kas kun ei merkkikorjaamon tarvitse ohitella tai poistaa sellaisia käytöstä. Metroauto ilmoitti auliisti notta tuo auto heille vaan. muistaakseni 120 e/h niin asentaja tutkii tuntityönä miten tuon kiusallisen laitteen saa pois käytöstä... Eli edelleen jos joku tietää tai tuntee mieluummin suomesta kaverin jolla olisi opelin ohjelma tietokoneellaan että saisi softaa sorkittua... muuten on pakko melko pian suorittaa hankinta mallia moottorinohjaus
-
Kollo
- KV

- Viestit: 351
- Liittynyt: 02.05.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja Kollo » 26.12.2013 21:03
Ajonestot on ilkeitä ohittaa kun pitäs tuntee autovarkaita... Mutta onko alkuperänen avain ja virtalukko/antennirengas tallessa? Ilmeisesti ei kun ohitusvinkkejä kysellään, mutta jos sattuu oleen niin avain nippusiteellä virtalukon antennirenkaaseen kiinni niin pelaa.
-
kaluP
- B-junnu

- Viestit: 48
- Liittynyt: 22.05.2011 13:02
Viesti
Kirjoittaja kaluP » 26.12.2013 23:08
No niin,sama homma käynyt aikoinaan siviili f-astran kanssa. ainaki itselleni tuntus tämmönen homma suht helpolta,eli vähän selailin romuksi menossa olevia astroja ja löysinkin sellasen 20km päästä.ja hain boxin kokonaisuudessaan ja hirveellä tuurilla sain auton avaimen puhuttua mukaani tai siis se on pakko saada,että saa hommat toimimaan. avaimen siru vaihtoon ja boxi kiinni ja johan toimis.. auton/boxin TÄYTYY olla saman vuotinen kun omakin on. Usko tai älä,mutta tää oli ainakin mulle helpoin ratkaisu ja halvin (50€) eikä tuottanut hirveesti tuskia:D
ja lähes kaikki "kulta" tiskit tuli soitettua tai käytyä läpi tätä ennen.
empä nyt sit tiiä auttaakko yhtään tämmöset löpinät tai sitte kertomattakin selvät asiat,muut kunhan nyt tarinoin:D
-
wile.e racing
- Viestit: 6
- Liittynyt: 05.11.2013 13:46
Viesti
Kirjoittaja wile.e racing » 27.12.2013 20:32
joo siis meillä on ehjä avain ja virtalukko + mitä ilmeisimmin myös ecu.... mutta ongelma on ettei avain enää kerro eculle että saa käynnistyä.... johtosarja oli katsokaas pois ajoneuvosta kaaritöiden vuoksi. Eli joku johto jostain on irti. Siis edelleen miten tuon ajoneston saisi ohitettua. Taidan päästä helpommalla kun johdotan MR-Teckin tuonne pallosalamaan
-
Kollo
- KV

- Viestit: 351
- Liittynyt: 02.05.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja Kollo » 27.12.2013 22:10
Jos teillä on tarvittavat osat ja kytkentäkaaviot niin siinähän pitäis olla kaikki tarvittava, tosin noi ajonestohimmelit on joskus aika ikäviä...
-
kaluP
- B-junnu

- Viestit: 48
- Liittynyt: 22.05.2011 13:02
Viesti
Kirjoittaja kaluP » 27.12.2013 23:18
Tänään tulis kysyttyä asiaa kaverilta mikä touhunu opelien kanssa koko ikäs ja vastaus oli,että ei harmainta aavistusta mites se ohitettais. eli taidat todellakin päästä helpommalla kun johdotat uuden boxin:D
-
wile.e racing
- Viestit: 6
- Liittynyt: 05.11.2013 13:46
Viesti
Kirjoittaja wile.e racing » 28.12.2013 00:24
kaluP kirjoitti:Tänään tulis kysyttyä asiaa kaverilta mikä touhunu opelien kanssa koko ikäs ja vastaus oli,että ei harmainta aavistusta mites se ohitettais. eli taidat todellakin päästä helpommalla kun johdotat uuden boxin:D
Todellakin näin tässä itsekin päättelin kun tuon MR-Techkin kaverin kanssa juttelin päivällä. Sinänsä outoa kun GM konsernin tuotteita omistavana kaikista on pystynyt ja pystyy tuo ajoneston poistamaan halutessaan paitsi eurooppa mallista eli lyhykäisyydessään Opel ja Saab..... No näin kiitos kaikille osallistujille ja jos jollekin tulee mieleen lääke niin toista corsaa parhaillaan aloitellaan evo 1:n kaveriksi

-
muso
- Viestit: 11
- Liittynyt: 19.01.2005 00:00
Viesti
Kirjoittaja muso » 31.12.2013 11:36
moro, kysäseppä tommosesta osotteesta
www.sercap.fi
-
sirP
- Viestit: 4
- Liittynyt: 11.09.2011 17:18
Viesti
Kirjoittaja sirP » 01.01.2014 14:48
Meillä offikilpurissa oli sama ongelma mutta vahingossa selvisi. Kaikki releet irti, nastojen putsaus ja takaisin paikoilleen niin jo toimi. Alkuperäiset johtosarjat siis käytössä riisuttuna.