Opelix ongelmaa

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
wile.e racing
Viestit: 6
Liittynyt: 05.11.2013 13:46

Opelix ongelmaa

Viesti Kirjoittaja wile.e racing » 26.12.2013 16:52

Nyt olisi hyvien vinkkien aika prkle.... Teon alla on nuortenluokkaan tuollainen B Corsa 1,4 8V tekniikalla. Miten Opelista saa ohitettua ajoneston? Ei nimittäin käy eikä kuku ajonesto on juntturassa. :evil: Ajatuksena oli käyttää auton omaa ECUa ainakin alkuun, koska moottori toistaiseksi on käytännössä vakio. Vaan näyttää pahasti siltä että joudutaan luopumaan suunnitelmasta tuosta. GM:n muut tuotteet on ollut helppo ohjelmoida DTECK:lla Tuusulassa vaan missä ohjelmoidaan Opel? :roll:


Kiitoksia jo etukäteen :oops:

jama78
Yleinen
Yleinen
Viestit: 285
Liittynyt: 03.09.2007 00:00
Viesti:

Re: Opelix ongelmaa

Viesti Kirjoittaja jama78 » 26.12.2013 18:08

Kannattaa tuoltakin kysellä!!

http://www.opelclubfinland.fi/forum/

wile.e racing
Viestit: 6
Liittynyt: 05.11.2013 13:46

Re: Opelix ongelmaa

Viesti Kirjoittaja wile.e racing » 26.12.2013 20:16

jama78 kirjoitti:Kannattaa tuoltakin kysellä!!

http://www.opelclubfinland.fi/forum/
On tuoltakin jo tullut kyseltyä vaan tuppaa käymään niin että a: ei oteta tosissaan tai b: lähes syytetään autovarkaaksi.

Paikallisesta merkkikorjaamosta sain käyttööni kytkentäkaavio kansion... proplema jatkuu kun ei tuossa maahantuojan kytkentäkaaviossa ilmoiteta miten ajonesto ohitetaan prkle, kas kun ei merkkikorjaamon tarvitse ohitella tai poistaa sellaisia käytöstä. Metroauto ilmoitti auliisti notta tuo auto heille vaan. muistaakseni 120 e/h niin asentaja tutkii tuntityönä miten tuon kiusallisen laitteen saa pois käytöstä... Eli edelleen jos joku tietää tai tuntee mieluummin suomesta kaverin jolla olisi opelin ohjelma tietokoneellaan että saisi softaa sorkittua... muuten on pakko melko pian suorittaa hankinta mallia moottorinohjaus

Avatar
Kollo
KV
KV
Viestit: 351
Liittynyt: 02.05.2004 00:00

Re: Opelix ongelmaa

Viesti Kirjoittaja Kollo » 26.12.2013 21:03

Ajonestot on ilkeitä ohittaa kun pitäs tuntee autovarkaita... Mutta onko alkuperänen avain ja virtalukko/antennirengas tallessa? Ilmeisesti ei kun ohitusvinkkejä kysellään, mutta jos sattuu oleen niin avain nippusiteellä virtalukon antennirenkaaseen kiinni niin pelaa.

kaluP
B-junnu
B-junnu
Viestit: 48
Liittynyt: 22.05.2011 13:02

Re: Opelix ongelmaa

Viesti Kirjoittaja kaluP » 26.12.2013 23:08

No niin,sama homma käynyt aikoinaan siviili f-astran kanssa. ainaki itselleni tuntus tämmönen homma suht helpolta,eli vähän selailin romuksi menossa olevia astroja ja löysinkin sellasen 20km päästä.ja hain boxin kokonaisuudessaan ja hirveellä tuurilla sain auton avaimen puhuttua mukaani tai siis se on pakko saada,että saa hommat toimimaan. avaimen siru vaihtoon ja boxi kiinni ja johan toimis.. auton/boxin TÄYTYY olla saman vuotinen kun omakin on. Usko tai älä,mutta tää oli ainakin mulle helpoin ratkaisu ja halvin (50€) eikä tuottanut hirveesti tuskia:D


ja lähes kaikki "kulta" tiskit tuli soitettua tai käytyä läpi tätä ennen.

empä nyt sit tiiä auttaakko yhtään tämmöset löpinät tai sitte kertomattakin selvät asiat,muut kunhan nyt tarinoin:D

wile.e racing
Viestit: 6
Liittynyt: 05.11.2013 13:46

Re: Opelix ongelmaa

Viesti Kirjoittaja wile.e racing » 27.12.2013 20:32

joo siis meillä on ehjä avain ja virtalukko + mitä ilmeisimmin myös ecu.... mutta ongelma on ettei avain enää kerro eculle että saa käynnistyä.... johtosarja oli katsokaas pois ajoneuvosta kaaritöiden vuoksi. Eli joku johto jostain on irti. Siis edelleen miten tuon ajoneston saisi ohitettua. Taidan päästä helpommalla kun johdotan MR-Teckin tuonne pallosalamaan

Avatar
Kollo
KV
KV
Viestit: 351
Liittynyt: 02.05.2004 00:00

Re: Opelix ongelmaa

Viesti Kirjoittaja Kollo » 27.12.2013 22:10

Jos teillä on tarvittavat osat ja kytkentäkaaviot niin siinähän pitäis olla kaikki tarvittava, tosin noi ajonestohimmelit on joskus aika ikäviä...

kaluP
B-junnu
B-junnu
Viestit: 48
Liittynyt: 22.05.2011 13:02

Re: Opelix ongelmaa

Viesti Kirjoittaja kaluP » 27.12.2013 23:18

Tänään tulis kysyttyä asiaa kaverilta mikä touhunu opelien kanssa koko ikäs ja vastaus oli,että ei harmainta aavistusta mites se ohitettais. eli taidat todellakin päästä helpommalla kun johdotat uuden boxin:D

wile.e racing
Viestit: 6
Liittynyt: 05.11.2013 13:46

Re: Opelix ongelmaa

Viesti Kirjoittaja wile.e racing » 28.12.2013 00:24

kaluP kirjoitti:Tänään tulis kysyttyä asiaa kaverilta mikä touhunu opelien kanssa koko ikäs ja vastaus oli,että ei harmainta aavistusta mites se ohitettais. eli taidat todellakin päästä helpommalla kun johdotat uuden boxin:D
Todellakin näin tässä itsekin päättelin kun tuon MR-Techkin kaverin kanssa juttelin päivällä. Sinänsä outoa kun GM konsernin tuotteita omistavana kaikista on pystynyt ja pystyy tuo ajoneston poistamaan halutessaan paitsi eurooppa mallista eli lyhykäisyydessään Opel ja Saab..... No näin kiitos kaikille osallistujille ja jos jollekin tulee mieleen lääke niin toista corsaa parhaillaan aloitellaan evo 1:n kaveriksi :P

Avatar
eddyfin
Yleinen
Yleinen
Viestit: 166
Liittynyt: 19.02.2009 00:00

Re: Opelix ongelmaa

Viesti Kirjoittaja eddyfin » 28.12.2013 13:12

Netistä löytyy noita moduuleja millä saa ton ajoneaston pois kytkettyä.
Vaikka tuosta.

http://www.automotiveelectronic.co.uk/c ... iliser.htm



Ja jos on pistokkeet vielä paikalla niin voi kokeilla tuolla.

http://www.e-ville.com/fi/18-obd-vikako ... tacho.html

Avatar
muso
Viestit: 11
Liittynyt: 19.01.2005 00:00

Re: Opelix ongelmaa

Viesti Kirjoittaja muso » 31.12.2013 11:36

moro, kysäseppä tommosesta osotteesta www.sercap.fi

sirP
Viestit: 4
Liittynyt: 11.09.2011 17:18

Re: Opelix ongelmaa

Viesti Kirjoittaja sirP » 01.01.2014 14:48

Meillä offikilpurissa oli sama ongelma mutta vahingossa selvisi. Kaikki releet irti, nastojen putsaus ja takaisin paikoilleen niin jo toimi. Alkuperäiset johtosarjat siis käytössä riisuttuna.

Vastaa Viestiin