Leyland sherpan perä
- kent
- Yleinen
- Viestit: 205
- Liittynyt: 07.10.2004 00:00
- Viesti:
Leyland sherpan perä
Onko kellään kokemuksia rallipuolella??
- taparkki
- B-junnu
- Viestit: 38
- Liittynyt: 03.05.2004 00:00
- Paikkakunta: Liminka
-
- A-Junnu
- Viestit: 50
- Liittynyt: 02.02.2012 15:05
Re: Leyland sherpan perä
Kellään varmaan enää ole missään vehkeessä moista perää,mutta itseltä omasta välikopasta kyseinen perä löytyy ja jonkinlainen lukkokin siinä on. Minkähän mallinen lukko tuossa mahtaa olla ja pystyykö/miten lukkoa voi tiukata? Nyt just ja just jaksaa pyörää pyörittää kun toinen on maassa.
-
- A-Junnu
- Viestit: 59
- Liittynyt: 05.06.2011 18:34
- Paikkakunta: Urjala
Re: Leyland sherpan perä
Omasta hopasta löytyy sellanen, välitys 5.125. Painaa aika paljon. Ei sitä ajamalla rikki taida saada. Lukkoo en oo ikinä avannu niin siitä en osaa sanoo mitään. Volvon vetareilla.
- jake74
- Yleinen
- Viestit: 174
- Liittynyt: 04.03.2007 00:00
- Paikkakunta: ii/haukipudas
Re: Leyland sherpan perä
leukun omat vetarit ei kestäneet. 130hv ladalla katkoin aika monta ja sitte myin perän oulun seutuville.
mulla oli levylukko. sitä on myös jollain ihme hammasratas lukollakin joka ei oo torseeni tai ei oo samanmallinen.
mulla oli levylukko. sitä on myös jollain ihme hammasratas lukollakin joka ei oo torseeni tai ei oo samanmallinen.
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 09.08.2012 09:05
Re: Leyland sherpan perä
Alkuperäinen levylukko oli ZF ja samat levyt kuin ison Atlaksen lukossa. Sherbassa niitä oli vaan muistaakseni yks vähemmän per puoli. Vetarit kesti aikanaan kyllä,navan iso mutteri meinasi aika-ajoin löystyä banjon päästä.
-
- A-Junnu
- Viestit: 50
- Liittynyt: 02.02.2012 15:05
Re: Leyland sherpan perä
Kyllä tuo aika jytkyä tekoa näyttääkin olevan,miltei samaa luokkaa kun hiacen perä. Vetarien kiinnitys/laakerointi pyörän päässä on aika erikoinen systeemi,mutta varmaankin aivan toimiva. Mitenkäs tuo lukon rakenne,onko levypakkojen välissä jousi jota voi tiukata esim prikalla niinkun hiacen lukkoa pystyi? Tiheempää välitystä noihin ei vissiinkiin saa kun 5.1?
-
- A-Junnu
- Viestit: 50
- Liittynyt: 02.02.2012 15:05
Re: Leyland sherpan perä
Katkes eilen kilpailussa vetari kyseisestä perästä. Mistähän muusta vehkeestä kannattais(vai kannattaako ollenkaan) sovittaa vetaria,sherpan omia vetareita tuskin löytyy enää kenenkään nurkista/pusikoista?
-
- A-Junnu
- Viestit: 59
- Liittynyt: 05.06.2011 18:34
- Paikkakunta: Urjala
Re: Leyland sherpan perä
240 Volvo. On sellaset itellä nyt. Laakeripesät vaihdettu Volvon laakerille. Samalla kavennettu banjo.
-
- A-Junnu
- Viestit: 50
- Liittynyt: 02.02.2012 15:05
Re: Leyland sherpan perä
Okei. En tiedä onko toi tuon akselin alkuperäinen pyöränlaakeirointi,mutta tässä vetoakselit ovat ns. uivat, eli ne pultataan kiinni napaan ja laakeri kiristetään himskutin isolla mutterilla sopivalle tiukkuudelle. Täytyy kyllä myöntää että eka kertaa törmäsin moiseen laakerointi systeemiin. Vetari on kyllä nopea vaihtaa kun ei tarvii jarruja purkaa yms,pari pulttia auki ja vetari on käsillä. Tallissa kyllä odottaa enkkuperä kaikilla hiluilla,mutta perän tuennat menee aika pitkälti uusiks,mutta onhan tässä pari viikkoa aikaa laitella ennen seuraavaa kilpailua 

-
- A-Junnu
- Viestit: 59
- Liittynyt: 05.06.2011 18:34
- Paikkakunta: Urjala
Re: Leyland sherpan perä
Taitaa olla alunperin se uiva akseli. Mulla oli murheina katkeilevien akselien lisäks raideväli. Takapää oli monta senttiä leveempi ku etupää niin talvella oli aivan hirvee ajettava. Kesäkelit anto anteeks kun urat ei ollu niin syviä. Useiden kokeilujen jälkeen tein sitten ne laakeripesät, koneistin hitsausjigin ja kavensin uuden banjon. Toimii riittävän hyvin mun käytössä.
- markomartini
- KV
- Viestit: 803
- Liittynyt: 29.03.2004 00:00
- Viesti:
Re: Leyland sherpan perä
Mulla olisi 2 kpl kyseisiä periä, hiekkapuhallettu ja maalattu 4,7 ja lukko.
-
- A-Junnu
- Viestit: 50
- Liittynyt: 02.02.2012 15:05
Re: Leyland sherpan perä
Laitoin yv:tä