kokemuksia michelin renkaista?

Ralli- ja sprint autojen alustaan ja koriin yms. liittyvä keskustelu.
eagle
B-junnu
B-junnu

Re: RENGAS ASIAA

Viesti Kirjoittaja eagle » 13.02.2009 18:11

en ole ikinä ostanut Rallirengasta uutena joten...kysymys: kun soittaa rengasliikkeeseen ni eikö ne kysele esim 2- vai 4-veto,paljon tehoa,ajatko missä luokasssa yleinen,a-vai b-junnu tai senjori ja näin ollen tarjoa juuri sinulle sopivaa rengasta?!!? vai myyvät sitä mitä pyydät?

tässä esimerkki: minä menen ostamaan pulttiliikkeeseen 8mm pulttia,todennäköisesti myyjä kysyy mikä kierre,kuinka pitkä yms yms
minä kerron että tartten kardaaniin pultin...myyjä sanoo joo tarvitset kyseiseen paikkaan vahvemman pultin...minä änkytän et EI ku kaverit ja ISOT pojat käyttää ihan tavallia joten sellainen haluan....näin ollen myyjä todennäköisesti sanoo okei saat sellainen mutta ÄLÄ tule valittamaan jos pultti ei kestä,äläkä kirjottele esim:ralli.nettiin et p*****e myyjä myi yms yms ASIAHAN ei mulle KUULU,mut mä vaan KYSYN....

jartzze

Viesti Kirjoittaja jartzze » 13.02.2009 20:39

quote="htr"]
jartzze kirjoitti:Olen kyllä sitä mieltä vahvasti, että jääkelin pyörällä ei ole mitään tekemistä takavetoisessa autossa vetopyörinä. Bempuista en tiedä, mutta ei sovellu kevyisiin Starlet, GT jne.

8O OHO!

Ite oon ajanu GT.llä neljä vuotta jäärenkaalla eikä mitään ongelmia ollu. Toissa talvena kokeilin lapuan sprinttiin lumi pyöriä taakse, ja molemmilla vedoilla taka renkaat ihan vituiks. Ei oo tarvinnu sen jälkeen lumipyöriä haaveillakkaan vetopyöriks :!:

Joo tarkennan tarkoitustani. Voihan niillä jäärenkailla ajaa, mutta ei tarvi ihmetellä miksi ei heilu kärkiporukoissa 8O Äläkä ota herneitä, en arvostele sun taitojas, enemmänkin ihmettelen miksi kärkiporukat ajaa lumipyörillä :roll: kuinkahan lujaa ne menis jääpyörillä ????? :roll: Vai miten se nyt meni ja kuinka se nyt oli ja missä oli.....

micco
B-junnu
B-junnu

BF/Michelin talvirallipyörät.

Viesti Kirjoittaja micco » 13.02.2009 21:47

Kyllä on paljon tietoa ja kokemusta taas tässä viesti ketjussa:)
On tonne myös eksynyt jokunen ajomieskin.
Yhdyn erään mestarin mielipiteeseen..maksettu tai ei!
Lumipyörä on tehty lumelle. jääpyörä sille ja jään välille!
Jääpyörä ei kestä muuten jäällä kovin montaa kierrosta?
Eikä lumipyörä soraa yhtään!! Nastat hävii alta 3km!
Olin ajamassa isolla syötteellä meni 8kpl renkaita ge ja ga, oli soraa..HUOM! SORAA spooreissa numero muistaakseni 16 tai jotain.!
Talvirallipyörä ei ole kesärallipyörä!
Renkaita saa ostaa eri nastan ulkonemilla valmistajilta, olet itse vastuussa sääntöjenmukaisuudesta. Nastavaihtoehtoja löytyy myös.
Joku rengaserä voi olla sutta, vanhaa tai muuten vaan suunniteltu markkina-alueittain!! Siitä tietää vain tehdas ja ehke diilerit!!
Jos joku myy rengasta elääkseen? Ei teilata ketään täällä mutu-tuntumalta?
Tehdään oiva testi, pyydetään renkaita maahantuojilta..4wd/etuwd/takawd ja pari äijää ajamaan?? julkastaan kuvat täällä..
Ralli.net vois olla toteuttaja..ja jokainen epäiliä ei kun paikalle vaan kattelemaan lopputulosta jos ei mediaan usko??

Ps: jääpyörä on nopeampi kaikilla vetotavoilla vaan jos on kanttia ajaa kaasupohjassa!!!! Uskokaa nyt välijussia:)

hataki
KV
KV

Viesti Kirjoittaja hataki » 13.02.2009 21:58

Sen verran vielä tohon että järjestämme aikas paljon ajotilaisuuksia ja parhaimmissa autoissa on tehoa 300hv takarenkaasta, niin toi Avon on jäällä ihan ykkös pyörä se kestää koko talven ajaa, niin ja mitä ollaan aikaa otettu niin ainakin jääradalla se on nopeinkin. Parhailla Avoneilla on jäällä ajettu noin 300-400 ek kilometriä ja ainut mitä on tapahtunut niin kumi on kulunut paljon mutta nastat vielä kiinni. Ja Tämä tarina on tosi :wink:

marko333
A-Junnu
A-Junnu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja marko333 » 13.02.2009 22:10

Itsellä on kokemusta misukoista jää/lumipyöristä sekä myös lappia olen kokeillut ja kaikissa pyörissä ollut välillä hyvää erää ja välillä huonompaa. itse siis sitämieltä että laatu hieman vaihtelee... misukka on kyllä pääsääntöisesti kestänyt hyvin.

PS. tuntuu irtoavan muuten pirellistäkin niitä nastoja jos hirvosta tai sordoa kuuntelee... :roll:

vipe
A-Junnu
A-Junnu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vipe » 15.02.2009 15:26

Moi!

Omakohtaiset kokemukset misukan/BF:n pyöristä hyviä.
Mäntsälässä toki muutama nasta hävisi ja muutama meni poikki.
Mutta eikös siitä enemmän pitäisi olla huolissaan jos renkaat ei tuolla kelillä kuluisi? Voi hyvin tietysti olla, että seattimme 165hp ei riitä kuluttamaan renkaita samalla tavalla kuin muilla?

Kuva

ja vasta nyt tietoomme tuli koko nastan ulkonema tieto, joten jatkossa voi rengaskauppiaita kiusata silläkin tiedolla.

Kuinka moni muuten hyvistä pyöristä antaa palautetta rengaskauppiaalle?
taitaa olla vain negatiivista palautetta mitä rengaslauppiaat saavat. Jos saavat?

Montako talvea samoilla renkailla pitäisi pystyä ajamaan, jotta kaikki olisivat tyytyväisiä?

Ja joku joskus sano et ku on pitoja rengas ja kuluu ja jos ei oo pitoja ni ei kulu. Mäntsälässä taisi pitoja olla.

kms2260
B-junnu
B-junnu
Viesti:

Jääpirelli

Viesti Kirjoittaja kms2260 » 18.02.2009 20:24

Onko tietoa SM:ssä käytettävästä Pirellistä, onko kaikki renkaat samalla nastaulkonemalla vai saako itse valita?

jama78
Yleinen
Yleinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jama78 » 18.02.2009 20:38

Pirelliä ei oo ku yhellä ulkonemalla!

AnttiP
A-Junnu
A-Junnu

Re: kokemuksia michelin renkaista?

Viesti Kirjoittaja AnttiP » 10.02.2014 00:06

Millä nastan ulkonemalla ne tuommoset NA00 misukat kannattaa laittaa, tulee jääradalle ja keveeseen takatuuppariin?

Pihku
B-junnu
B-junnu

Viesti Kirjoittaja Pihku » 10.02.2014 11:01

Normi tällillä jos jm fiudeen yms meinaat..
Ojan pohjalta ruoskitaan sitte viiden sakkii =)

AnttiP
A-Junnu
A-Junnu

Viesti Kirjoittaja AnttiP » 10.02.2014 12:05

Pihku kirjoitti:Normi tällillä jos jm fiudeen yms meinaat..

Miksi normi tällillä, perusteluja vähän?

Pihku
B-junnu
B-junnu

Viesti Kirjoittaja Pihku » 10.02.2014 18:46

No pyssyy piikki paremmin kii ja ne nasta ulkoneman säädökset yms.. toki ulompana oleva parempi jos paljon lunta ajouralla jota epäilen.. mut testiä vaan ni löytyy passeli..
Ojan pohjalta ruoskitaan sitte viiden sakkii =)

Vastaa Viestiin