Ke20 Corolla Äffään.

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Frog
WRC
WRC
Viestit: 1181
Liittynyt: 26.12.2009 00:00

Re: Ke20 Corolla Äffään.

Viesti Kirjoittaja Frog » 12.08.2014 18:27

"ei mahda olla kovin pitkäikäinen moottori silläkonstia"


Voin kertoa nyt kuuden ajetun vuoden jälkeen ! Olet kokolailla väärässä :lol: Mutta vahinkoja sattuu joskus moottorinkin tekijälle. :mrgreen:

solex45
Viestit: 10
Liittynyt: 10.08.2014 18:50

Re: Ke20 Corolla Äffään.

Viesti Kirjoittaja solex45 » 12.08.2014 21:35

Senverta olen poikanuijana tg:n kanssa sevenny että ei se moottori kyllä sitä tiedä onko sielä nokkaakseli vai tg:n oma apuakseli lohkossa.

Avatar
eagle
B-junnu
B-junnu
Viestit: 23
Liittynyt: 15.10.2005 00:00

Re: Ke20 Corolla Äffään.

Viesti Kirjoittaja eagle » 12.08.2014 22:34

Pakko kommentoida tähän ketjuun:

2t lohko vs 3t lohko täysin sama lohko!!!!
Joku vastasi että 3t olisi vahvempi ei totta!
Vahvin lohko on 2t tai 3t turbon lohko vaikea löytää nykyään itse etsin pitkään!!!
Joku laittoi että ei kestä 89 porausta et pidä paikkansa!
Resepti on :

Poraa 89 lohko ojennuksen 4mm pidemmät veivit.
3t mäntä niin kestää todella hyvin:

Nokka löytyy sakxmaniltä tai kittelän mikolla resepti!

Alumiiniset työntötangot kestää kierrättää...

Yms yms

Sit pakko korjata Styff ei ajanut 3tg moottorilla!!!
Tg kansi oli joskus kokeiluna A-junnu aikana mutta tuotti enemmän lämpöä kuin poweria....

2t kannen ja muuta roipetta ostin antilta kun siirtyi hienoo volvoon...

Paras tulos jappelassa sain 191 hp/190mm kaasareilla ja vakio jakajalla

solex45
Viestit: 10
Liittynyt: 10.08.2014 18:50

Re: Ke20 Corolla Äffään.

Viesti Kirjoittaja solex45 » 12.08.2014 23:28

Mites noi alu tönärit onko ne täyttä billettiä vai markkina tavaraa?? Mietin tuossa kuplan työntötankoja josko niitä voisi käyttää aihiona. Sovittaisi niihin päät toyotan tönäreistä. olisi helppo haeskella keinuvivun kulmakin tönärin mitalla optimaaliseksi.

Avatar
eagle
B-junnu
B-junnu
Viestit: 23
Liittynyt: 15.10.2005 00:00

Re: Ke20 Corolla Äffään.

Viesti Kirjoittaja eagle » 12.08.2014 23:49

Mulla oli tehty työkalu alumiinista ja siihen tehty "toyota" päät
Ja billet pukit jolla saatu koneisto ylös...(Styfin tekemät)
Multa löytyy yksi 89 porattu lohko jossa säädettävä jakopää hiottu nokka ja 2t pakosarja lisäksi yksi kansi...
Kannattaa kysellä turbo lohkoa Tiaisen Pasilta lohjalta...onko vielä jäljellä vai onko jo myynyt kaikki pois..pasilla on tietoa kanssa noista moottoreista varsinkin 2tg versioista...mukava kaveri saa varmasti tietoa...
Tai soitto pohjanmaalle ja ostamaan Karapalon/Marko Mänty vanha hieno ke25 ;-)

SELVENNYS 2t kanpiakselilla ei 3t akselilla koska iskua ei saa pidentää 3t 4mm pidenpi isku.

solex45
Viestit: 10
Liittynyt: 10.08.2014 18:50

Re: Ke20 Corolla Äffään.

Viesti Kirjoittaja solex45 » 13.08.2014 00:09

Minkäshintaisia kilkkeitä nuo olisivat? kansi eritoten kiinnostaisi jos on kohtuullinen. Laita vaikka yv-tä tai numerosi niin höpötellään aiheesta joku päivä paremmin.

Avatar
eagle
B-junnu
B-junnu
Viestit: 23
Liittynyt: 15.10.2005 00:00

Re: Ke20 Corolla Äffään.

Viesti Kirjoittaja eagle » 13.08.2014 09:10

solex45 kirjoitti:Minkäshintaisia kilkkeitä nuo olisivat? kansi eritoten kiinnostaisi jos on kohtuullinen. Laita vaikka yv-tä tai numerosi niin höpötellään aiheesta joku päivä paremmin.
Yv viesti en osaa laittaa joten Num 044-9701869
Koska ei ole markkinat en viitsi laittaa hintaa mutta puhetaan muutamasta saturaisesta...

Ps. Unohtui "reseptistä "että Cometecin kansipahvilla on hyvä kasata paketti

Avatar
bax
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 56
Liittynyt: 15.08.2009 00:00

Re: Ke20 Corolla Äffään.

Viesti Kirjoittaja bax » 13.08.2014 14:47

eagle kirjoitti:Mulla oli tehty työkalu alumiinista ja siihen tehty "toyota" päät
Ja billet pukit jolla saatu koneisto ylös...(Styfin tekemät)
Multa löytyy yksi 89 porattu lohko jossa säädettävä jakopää hiottu nokka ja 2t pakosarja lisäksi yksi kansi...
Kannattaa kysellä turbo lohkoa Tiaisen Pasilta lohjalta...onko vielä jäljellä vai onko jo myynyt kaikki pois..pasilla on tietoa kanssa noista moottoreista varsinkin 2tg versioista...mukava kaveri saa varmasti tietoa...
Tai soitto pohjanmaalle ja ostamaan Karapalon/Marko Mänty vanha hieno ke25 ;-)

SELVENNYS 2t kanpiakselilla ei 3t akselilla koska iskua ei saa pidentää 3t 4mm pidenpi isku.
oli muuten zge -7-- ja olen jokusen rallin istunut siinä autos oikeella puolen ! oli järvenpään jarilla kyseinen auto silloin

Avatar
henkka_ok
WRC
WRC
Viestit: 1187
Liittynyt: 12.01.2005 00:00

Re: Ke20 Corolla Äffään.

Viesti Kirjoittaja henkka_ok » 13.08.2014 15:37

jake74 kirjoitti:luin uudestaa äffän säänöt ja nyt löysin kohan joka kieltää nokkaakselin paikan vaihtamisen
Niin, kannesta lohkoon tai toisinpäin. 8v OHC -> 8v TC -muunnosta ei käsittääkseni kiellä mikään. Sikäli kun se mitenkään enää liittyy pikku-Corollaan.
Ei taitu!

Avatar
jyrkiko
Yleinen
Yleinen
Viestit: 188
Liittynyt: 15.05.2004 00:00
Viesti:

Re: Ke20 Corolla Äffään.

Viesti Kirjoittaja jyrkiko » 13.08.2014 21:51

bax kirjoitti:
eagle kirjoitti:Mulla oli tehty työkalu alumiinista ja siihen tehty "toyota" päät
Ja billet pukit jolla saatu koneisto ylös...(Styfin tekemät)
Multa löytyy yksi 89 porattu lohko jossa säädettävä jakopää hiottu nokka ja 2t pakosarja lisäksi yksi kansi...
Kannattaa kysellä turbo lohkoa Tiaisen Pasilta lohjalta...onko vielä jäljellä vai onko jo myynyt kaikki pois..pasilla on tietoa kanssa noista moottoreista varsinkin 2tg versioista...mukava kaveri saa varmasti tietoa...
Tai soitto pohjanmaalle ja ostamaan Karapalon/Marko Mänty vanha hieno ke25 ;-)

SELVENNYS 2t kanpiakselilla ei 3t akselilla koska iskua ei saa pidentää 3t 4mm pidenpi isku.
oli muuten zge -7-- ja olen jokusen rallin istunut siinä autos oikeella puolen ! oli järvenpään jarilla kyseinen auto silloin
Nyt orkkis mustat kilvet IDS-44 paikallaan..

Tallissa nosturilla odottaa konetta paikalleen :D

Avatar
bax
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 56
Liittynyt: 15.08.2009 00:00

Re: Ke20 Corolla Äffään.

Viesti Kirjoittaja bax » 14.08.2014 19:06

jyrkiko kirjoitti:
bax kirjoitti:
eagle kirjoitti:Mulla oli tehty työkalu alumiinista ja siihen tehty "toyota" päät
Ja billet pukit jolla saatu koneisto ylös...(Styfin tekemät)
Multa löytyy yksi 89 porattu lohko jossa säädettävä jakopää hiottu nokka ja 2t pakosarja lisäksi yksi kansi...
Kannattaa kysellä turbo lohkoa Tiaisen Pasilta lohjalta...onko vielä jäljellä vai onko jo myynyt kaikki pois..pasilla on tietoa kanssa noista moottoreista varsinkin 2tg versioista...mukava kaveri saa varmasti tietoa...
Tai soitto pohjanmaalle ja ostamaan Karapalon/Marko Mänty vanha hieno ke25 ;-)

SELVENNYS 2t kanpiakselilla ei 3t akselilla koska iskua ei saa pidentää 3t 4mm pidenpi isku.
oli muuten zge -7-- ja olen jokusen rallin istunut siinä autos oikeella puolen ! oli järvenpään jarilla kyseinen auto silloin
Nyt orkkis mustat kilvet IDS-44 paikallaan..

Tallissa nosturilla odottaa konetta paikalleen :D
et kai nyt taas ole tarkastanut huvikseen mottia ei hyvää saa mennä pilaan :!:

Avatar
bax
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 56
Liittynyt: 15.08.2009 00:00

Re: Ke20 Corolla Äffään.

Viesti Kirjoittaja bax » 14.08.2014 19:13

kyllä se nyt vaan on niin että jos ei ke20 corollaan ole ikinä luokiteltu 2tg;n konetta niin ei ole ! ke25 luokitukset menee te 27 mukaan 8O

Avatar
bax
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 56
Liittynyt: 15.08.2009 00:00

Re: Ke20 Corolla Äffään.

Viesti Kirjoittaja bax » 14.08.2014 19:21

solex45 kirjoitti:Senverta olen poikanuijana tg:n kanssa sevenny että ei se moottori kyllä sitä tiedä onko sielä nokkaakseli vai tg:n oma apuakseli lohkossa.
mieti mihin se öljyn paine katoaa kun turhaan voitelee sitä nokkaa siellä kun öljyllä olis tärkeempääkin tekemistä ! yleensä kun ammatti mies tekee koneen niin ostaa uudet laakerit ja asentaa ne siten että turhat öljykanavat tukitaan että saadaan maximi hyöty öljyn virtauksesta !

Avatar
jake74
Yleinen
Yleinen
Viestit: 174
Liittynyt: 04.03.2007 00:00
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: Ke20 Corolla Äffään.

Viesti Kirjoittaja jake74 » 14.08.2014 20:27

bax kirjoitti:kyllä se nyt vaan on niin että jos ei ke20 corollaan ole ikinä luokiteltu 2tg;n konetta niin ei ole ! ke25 luokitukset menee te 27 mukaan 8O
3 eri moottoria siihen on vain luokiteltu.

Avatar
j-mkujala
Yleinen
Yleinen
Viestit: 154
Liittynyt: 07.01.2006 00:00

Re: Ke20 Corolla Äffään.

Viesti Kirjoittaja j-mkujala » 30.08.2014 10:46

eagle kirjoitti:Pakko kommentoida tähän ketjuun:

2t lohko vs 3t lohko täysin sama lohko!!!!
Joku vastasi että 3t olisi vahvempi ei totta!
Vahvin lohko on 2t tai 3t turbon lohko vaikea löytää nykyään itse etsin pitkään!!!
Kun kerran huutomerkkejä alettu käyttää ni oiotaan vähän.

Lohkovaluja löytyy pääosin 5 eri +pikku detalji erot.
Jätetään laskuista pois harvinaiset 1400cc ja alkupään -70 lohkot kiintein välilevyin, niin.

-2T paksuilla ei ulkopuoleltaan pyöreät sylinteriputket, on niin isot että ilman sylinterin välisiä kevennyksiä olis siiamilainen. Tää on vanhimpia "suomi" lohkoja. Vesitilan valutoleranssit isoja. Sylinteri seinämä parhaimmillaan ~ 11mm jos sylinterien välistä kevennystä ei huomioi. Tämä on vahvin "turbokäyttöön " tukevimmilla putkilla. (Pienet runkopukit)

-2T sama kuin edellä mut pyöreä sylinteriputki vesitilan puolelta. Pikku pukit ja hiukan keveämpi ku edellinen.

-2T / 3T. Kapeakylkinen (kuten edellä) pyöreät putket vesitilas ja kanttiset korotukset kyljissä kiertokangille + sylinteri putken alapäässä väistö. Jotta 3T osat pyörii.

2T/3T pullea kylkinen , muuten vastaava kuin 2 edellistä lohkoa , sylinteri putket alapäästään lyhyemmät noin 4mm

2T/3T "turbo lohko" kuten edellinen lohko paitsi: kaikista parhaiten keskitetty valu lohkossa vesitilaansa, lohkossa öljynpaluu että nakutus anturien paikat. Löytyy sekä isoilla runkopukeilla että pienillä kuten kaikissa edeltävissä. Ekat on pikkupukein. Näistä löytyy myös loppupään 2T koneisena samat kiertokanget kuin 3TGTE / 4TGTE.
3TGTE aidot versiot aina isoin pukein, alkupään 2T/3T myös pikkupukein.


Kaikissa edeltävissä vesitila tulee vastaan noin 95mm porauksella, myös ensimmäisenä listalla olevasta, mut siinä menee puhki vain kapea rantu sylinterien välistä. Isolla männällä tuo llohko tukee kansitason parhaiten .

Myös kampuroita on eripainoisia ja materiaalista.

Kaikki versiot lohkoista löytyy tallista jos epäilyttää, paitsi pikkupukkinen turboversio.

Oma valintani on vanhalohko paksuin putkin ja vahvistetuin / vahvemmin pukeiin.

Vastaa Viestiin