Tämmönen pikku projekti olis käsillä ja kaipaisin jotain neuvoa. Eli alakerta 1430cc 4k tasamännilä ja jonkun velhon tekemä 3k kansi. Nokka on ilmeisesti hiottu vakiosta ja tekijästä saati sitten nokka-kortista tietoakaan. Mittailin tänää profiilin heittokellolla suoraan nostinkupista.
Tässä speksejä:
Imu 208 @ 1mm
Pako 229 @ 1mm
ja sitten
Imu 340 @ 0.10mm
Pako 370 @ 0.10mm
Nostoa imu 6.0mm ja pako 6.3mm
Limityst 67@1mm ja 157@0.1mm (voiks tää pitää paikkaansa?? pitää huomenna mittaa uudelleen)
Onko tähän olemassa joku hyvä lähtökohta? Joku jokkis mies on joskus sanonu että 1mm nostoa YKK:ssa? Olisko tommonen ohje hyvä ja puhutaanko silloin nokan nostosta vai venttiilin liikkestä.. koneiston suhde taitaa olla 1.4...
Nokka-akselin säätö
-
- A-Junnu
- Viestit: 59
- Liittynyt: 05.06.2011 18:34
- Paikkakunta: Urjala
Re: Nokka-akselin säätö
Joskus kun itsellä oli mikälie nokka-akseli ilman nokkakorttia niin sain ohjeeks että imuventtiili 1mm enemmän auki kun pakoventtiili YKK ssa.
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 13.11.2014 22:10
Re: Nokka-akselin säätö
Juu, pitää kokeilla kun ei ole paremmasta tietoa. Kiitos
- 535i
- Viestit: 12
- Liittynyt: 15.03.2005 00:00
Re: Nokka-akselin säätö
Mulla löytyy akseli johon stanssattu 310 ja 105. Voiko olettaa että imunokka olis tuo 310 astetta, ja että ajoitus olisi tarkoitus laittaa centerline 105 astetta YKK:n jälkeen?
- mikahele
- Yleinen
- Viestit: 237
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Re: Nokka-akselin säätö
105 lienee nokkien välinen kulma.535i kirjoitti:Mulla löytyy akseli johon stanssattu 310 ja 105. Voiko olettaa että imunokka olis tuo 310 astetta, ja että ajoitus olisi tarkoitus laittaa centerline 105 astetta YKK:n jälkeen?
- 535i
- Viestit: 12
- Liittynyt: 15.03.2005 00:00
Re: Nokka-akselin säätö
Ahaa... Eli taaskaan ilman hiojan nokkakorttia ei voi tietää mihin ton optimaalisesti asettaa?
- casagrande
- A-Junnu
- Viestit: 109
- Liittynyt: 01.12.2004 00:00
- Paikkakunta: Espoo
Re: Nokka-akselin säätö
Erään tunnetun ja arvostetun nokka-akselihiojan ajoitusohje oli, että "alkuperäisiin merkkeihin". Tämä antoi suunnan ja kun laittiin imunokkaa vähän eteenpäin, niin moottori alkoi pelittämään.