BMW 325

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Lujaa
Yleinen
Yleinen
Viestit: 189
Liittynyt: 11.04.2014 09:14

Re: BMW 325 viritys

Viesti Kirjoittaja Lujaa » 17.12.2014 01:07

Käyttääkö kukaan e36 M3 3,0L läppärunkoja ja suuttimia 325 2,5L M52 nonvanos ralliauton moottorissa?

Saako sillä mitään hyötyä irti vakio moottorista? kuullut jostain että 20-30hv tuottaisi lisää tehoa? ja miten käy vääntö käyrien?

htr
KV
KV
Viestit: 539
Liittynyt: 08.05.2004 00:00

Re: BMW 325

Viesti Kirjoittaja htr » 17.12.2014 20:26

Jos kuulemasi pitäisi paikkaansa, kaikilla olis silloin kyseiset palikat. Näin ei kuitenkaan varmaan ole, koska tuota täytyy kysyä :idea:

Avatar
inversio
B-junnu
B-junnu
Viestit: 28
Liittynyt: 26.12.2010 00:00

Re: BMW 325

Viesti Kirjoittaja inversio » 18.12.2014 12:01

Kyllä niitä m3:sen läppärunkoja käytetään. Pari autoa tiedän missä ne on ja yhdet läppärungot olen joskus myynyt kyseiseen käyttöön. Tehon lisäyksestä en uskalla sanoa mitään.
Kuulemma jossain vaiheessa 325:sen imupuoli alkaa ahistamaan ja silloin nuo läppärungot auttaa.

Avatar
fordesko
B-junnu
B-junnu
Viestit: 37
Liittynyt: 20.02.2005 00:00

Re: BMW 325

Viesti Kirjoittaja fordesko » 18.12.2014 21:19

Minulla m3 läppärungot ja imukotelo, virtasen hiotut nokat, joku peltisatsi.
Harisen x32 boxi. Tehot Harisen penkissä 242hv ja 285Nm.
Kaverilla on vakio imupuoli, vakio pakosarja, virtasen nokat ja Harisen sorvaama vakio boxi. Tehot Harisen penkissä 238hv ja väännöt 287Nm.

Mun kone vanos, josta vanos pois käytöstä. Kaverilla ei vanos moottori.

Ei minulla ainakaan siitä juurikaan hyötyä ollut, ehkä vähän herkempi.

Jos haluaa oikeaa kisanokkaa, niin sitten uskon läppärungoista olevan hyötyä. Minun uskomuksen mukaan m3:n läppärunkojen vakio imutorvet on liian pitkät, mutta mitään faktaa mulla ei siihen ole.

Avatar
Isoreisi
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 81
Liittynyt: 07.02.2005 00:00

Re: BMW 325

Viesti Kirjoittaja Isoreisi » 18.12.2014 22:07

Huimia teholukemia pelkkien nokkien ja softan muutoksella, +50hv.
Uskottavahan se on, ei siinä mitään.

Tuo kombinaatiohan rupeaa olemaan jo fiksu hintalaatusuhteeltaan, jos oletettavasti alle 1000e investoinneilla noihin lukemiin päästään muuten vakiosta tekeleestä.

Jää nähtäväksi juuri luokitellun 2,8 moottorin pontentiaali virityksen suhteen.

Avatar
325
B-junnu
B-junnu
Viestit: 32
Liittynyt: 10.11.2006 00:00

Re: BMW 325

Viesti Kirjoittaja 325 » 19.12.2014 04:19

Minulla samassa penkissä 250 hv 307nm ,vakio imupuoli hiotut nokat.wisecot ja m3 pakosarja,

Lujaa
Yleinen
Yleinen
Viestit: 189
Liittynyt: 11.04.2014 09:14

Re: BMW 325

Viesti Kirjoittaja Lujaa » 05.01.2015 01:14

325 kirjoitti:Minulla samassa penkissä 250 hv 307nm ,vakio imupuoli hiotut nokat.wisecot ja m3 pakosarja,
Paljolla myyt ton sun moottorin? 8)

Avatar
325
B-junnu
B-junnu
Viestit: 32
Liittynyt: 10.11.2006 00:00

Re: BMW 325

Viesti Kirjoittaja 325 » 06.01.2015 00:12

Lujaa kirjoitti:
325 kirjoitti:Minulla samassa penkissä 250 hv 307nm ,vakio imupuoli hiotut nokat.wisecot ja m3 pakosarja,
Paljolla myyt ton sun moottorin? 8)
ei ole nyt myynnissä.pikku päivitys alotettu jo Saaremaarallin jälkeen.

Vastaa Viestiin