UUSI 1600 luokka
-
- KV
- Viestit: 754
- Liittynyt: 10.08.2004 00:00
Tässä kohtaa ennustan taas että näistä autoista ei tule halpoja harrastevälineitä. Tietysti jokainen miettiköön itse mikä on halpaa ja mikä ei :?
http://www.youtube.com/user/rallyfin?ob=5" onclick="window.open(this.href);return false;
- northwest
- KV
- Viestit: 832
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Tampere
Jos.
-alkuun tulisi 15-20 innokasta harrastajaa jotka rakentaisi autot.
Niin.
-nälkä kasvaa syödessä.
Tällöin.
-nämä rakentaisivat paremman mallin auton.
Ja.
-vanhat autot myytäisiin eteenpäin uusille luokan tulokkaille.
Näinollen.
-käytettyjen markkinat alkaisivat pikkuhiljaa pyöriä kuten äffässäkin.
Ts.
-kaikki riippuu hyvin pitkälti alkupamauksesta,eli siitä paljonko autoja saadaan viivalle ekalla kaudella.
Apua.
-olisi siitä että olisi joku porkkana näille autoille,vaikkapa puolitettu ilmottautumismaksu tai vastaava.
-alkuun tulisi 15-20 innokasta harrastajaa jotka rakentaisi autot.
Niin.
-nälkä kasvaa syödessä.
Tällöin.
-nämä rakentaisivat paremman mallin auton.
Ja.
-vanhat autot myytäisiin eteenpäin uusille luokan tulokkaille.
Näinollen.
-käytettyjen markkinat alkaisivat pikkuhiljaa pyöriä kuten äffässäkin.
Ts.
-kaikki riippuu hyvin pitkälti alkupamauksesta,eli siitä paljonko autoja saadaan viivalle ekalla kaudella.
Apua.
-olisi siitä että olisi joku porkkana näille autoille,vaikkapa puolitettu ilmottautumismaksu tai vastaava.
- vilerace
- Yleinen
- Viestit: 193
- Liittynyt: 05.11.2004 00:00
1600
ei se homma mielestäni iskareihin kaadu ei se öhlins mielestäni ainoa vaihtoehto muissakaan luokissa näytä olevan vaikka kärjessä ajava auto oliski, ja onhan alusta tärkeimpiä asioita kilpa- autossa.
Muuten jää nähtäväksi kenellä riittää mielenkiintoa vetää vakioväleillä
ilman lukkoa kun trophytkin on olemassa...
Muuten jää nähtäväksi kenellä riittää mielenkiintoa vetää vakioväleillä
ilman lukkoa kun trophytkin on olemassa...
- Tuomo
- A-Junnu
- Viestit: 92
- Liittynyt: 30.04.2004 00:00
luetaanpas uudestaan, huolella...
"Iskunvaimentimissa sallitaan vain yksi ulkopuolinen säätötoiminto."
-
- Yleinen
- Viestit: 186
- Liittynyt: 04.05.2004 00:00
En usko tämmöisen luokan toimivuuteen. Kilpailukykyisen auton tekeminen maksaa aina paljon. Jos rakennat pienellä rahalla noin 10000-12000 eurolla auton niin se ei ole nopea auto = huono auto. Vähän ajan kuluttua, kun hyviä sijoituksia ei tule. Mielenkiinto hiipuu. Ei kiinnosta enään ajaa, kun ei pärjää. Auto ei mene kaupaksi, kun se ei ole nopea auto. Tämä ongelma on jo todettu monta vuotta sitten.
Jos rakennat heti hyvän auton 23000-30000 euroa. Saavutat kohtuu sijoituksia. Mutta muiden kilpailijoiden mielenkiinto lajia kohtaan hiipuu, kun tietää jo ilmottautuessa olevansa alakynnessä.
Hyvin menee, jos ekana vuonna on 6-8 autoa viivalla. Kovalla markkinoinnilla nekin saavutettu. Sitten akk lopettaa voimakkaan markkinoinnin. Jonka jälkeen luokka kituu jonkun aikaa. Ennenkuin kuolee pois. Tämäkin on jo todettu eri lajien ja luokkien kohdalla monta vuotta sitten.
Todellinen häviäjä on harrastaja jolle jää käsiin auto, joka on kuin väärää rahaa. Ei kelpaa kenellekkään, kun se ei sovellu mihinkään muuhun järkevään luokkaan.
Rallin puolella on jo halpa ryhmä F. Joka on HUOM! todelliselle harrastajalle hyvä. Pystyy ajamaan edullisella autolla ja edullisin kustannuksin. Mutta ei pienin taloudellisin panostuksin saavuta hyviä sijoituksia, kun aina löytyy joitain jotka panostaa vaikka 30000 euroa enemmän.
Radalle tämä luokka voisi sopia vähän paremmin. Mutta moniko on valmis siirtymään uuteen epävarmaan luokkaan? Esim. Hondat paljon melua lähes tyhjästä. Ennemmin siirtyy jo hyvin pyöriviin ja toimiviin luokkiin. Esim. Legends tai Minit.
Legends on saavuttanut hyvän suosion ja toimii varmasti pitkään, kun se on harrastajien itse tekemä luokka. Nostan hattua koko Legends porukalle. Mutta on siinäkin huonot puolet. AKK sorsii sitä julkisuudessa, kun se ei ole heidän rahastus keinonsa/keksintönsä.
Toivoisin olevani väärässä, mutta eri lajeja harrastaneena ja pitkään seuranneena melkein tiedän miten käy.
Olisi ihan jees, jos harrastajat (kuskit) heittäisivät lisä kommentteja.
Tuntuu usein Foorumia lukiessa, että eniten on äänessä katsojat tai pikku pojat. Joiden kommentit ei hirveästi kiinnosta.
Jos rakennat heti hyvän auton 23000-30000 euroa. Saavutat kohtuu sijoituksia. Mutta muiden kilpailijoiden mielenkiinto lajia kohtaan hiipuu, kun tietää jo ilmottautuessa olevansa alakynnessä.
Hyvin menee, jos ekana vuonna on 6-8 autoa viivalla. Kovalla markkinoinnilla nekin saavutettu. Sitten akk lopettaa voimakkaan markkinoinnin. Jonka jälkeen luokka kituu jonkun aikaa. Ennenkuin kuolee pois. Tämäkin on jo todettu eri lajien ja luokkien kohdalla monta vuotta sitten.
Todellinen häviäjä on harrastaja jolle jää käsiin auto, joka on kuin väärää rahaa. Ei kelpaa kenellekkään, kun se ei sovellu mihinkään muuhun järkevään luokkaan.
Rallin puolella on jo halpa ryhmä F. Joka on HUOM! todelliselle harrastajalle hyvä. Pystyy ajamaan edullisella autolla ja edullisin kustannuksin. Mutta ei pienin taloudellisin panostuksin saavuta hyviä sijoituksia, kun aina löytyy joitain jotka panostaa vaikka 30000 euroa enemmän.
Radalle tämä luokka voisi sopia vähän paremmin. Mutta moniko on valmis siirtymään uuteen epävarmaan luokkaan? Esim. Hondat paljon melua lähes tyhjästä. Ennemmin siirtyy jo hyvin pyöriviin ja toimiviin luokkiin. Esim. Legends tai Minit.
Legends on saavuttanut hyvän suosion ja toimii varmasti pitkään, kun se on harrastajien itse tekemä luokka. Nostan hattua koko Legends porukalle. Mutta on siinäkin huonot puolet. AKK sorsii sitä julkisuudessa, kun se ei ole heidän rahastus keinonsa/keksintönsä.
Toivoisin olevani väärässä, mutta eri lajeja harrastaneena ja pitkään seuranneena melkein tiedän miten käy.
Olisi ihan jees, jos harrastajat (kuskit) heittäisivät lisä kommentteja.
Tuntuu usein Foorumia lukiessa, että eniten on äänessä katsojat tai pikku pojat. Joiden kommentit ei hirveästi kiinnosta.
- hataki
- KV
- Viestit: 360
- Liittynyt: 29.05.2004 00:00
Minusta ainakin tämä on loistava ajatus siis uus 1600 vakio luokka autot ovat suht uusia ja saksasta esim tollasia saa todella pilkka hintaan. esim civic 1.6 vtec on oiva peli tuohon luokkaan siinä on 4xlevyt vakiona moottori teho 115hv ja omaa yksikköä käyttäen n.150-160 hp helposti alusta on vakionakin hyvä ja sillähän voi käydä vaikka kaupassa kun se on melkein vakio auto. Jos tuo nyt tulee siis toi uus luokka niin taidamma rakentaa ainakin veljen kans siihen pelin, kun on jo semmonen valmiiksi hankittu aihio pihassa.
- hataki
- KV
- Viestit: 360
- Liittynyt: 29.05.2004 00:00
Minusta ainakin tämä on loistava ajatus siis uus 1600 vakio luokka autot ovat suht uusia ja saksasta esim tollasia saa todella pilkka hintaan. esim civic 1.6 vtec on oiva peli tuohon luokkaan siinä on 4xlevyt vakiona moottori teho 115hv ja omaa yksikköä käyttäen n.150-160 hp helposti alusta on vakionakin hyvä ja sillähän voi käydä vaikka kaupassa kun se on melkein vakio auto. Jos tuo nyt tulee siis toi uus luokka niin taidamma rakentaa ainakin veljen kans siihen pelin, kun on jo semmonen valmiiksi hankittu aihio pihassa.
-
- KV
- Viestit: 542
- Liittynyt: 10.05.2004 00:00
No vaikka minä oonkin se pikkupoika sieltä penkalta, niin sen verran voin sanoa, ettei varmasti onnistu, jos kaikki on yhtä negatiivisella asenteella liikkeellä. Joskus tuntuu ettei missään oo mitään järkeä ja kaikki menee pieleen. Tällasia ennustajia tarvittas jossain ihan muilla areenoilla, vaikkapa vakioveikkausporukan vetäjäksi, kun on jo noin selvät visiot ennenkuin yhtään valmista autoa on viivalla.VILLEvonWOLTTI kirjoitti:En usko tämmöisen luokan toimivuuteen. Kilpailukykyisen auton tekeminen maksaa aina paljon. Jos rakennat pienellä rahalla noin 10000-12000 eurolla auton niin se ei ole nopea auto = huono auto. Vähän ajan kuluttua, kun hyviä sijoituksia ei tule. Mielenkiinto hiipuu. Ei kiinnosta enään ajaa, kun ei pärjää. Auto ei mene kaupaksi, kun se ei ole nopea auto. Tämä ongelma on jo todettu monta vuotta sitten.
Jos rakennat heti hyvän auton 23000-30000 euroa. Saavutat kohtuu sijoituksia. Mutta muiden kilpailijoiden mielenkiinto lajia kohtaan hiipuu, kun tietää jo ilmottautuessa olevansa alakynnessä.
Hyvin menee, jos ekana vuonna on 6-8 autoa viivalla. Kovalla markkinoinnilla nekin saavutettu. Sitten akk lopettaa voimakkaan markkinoinnin. Jonka jälkeen luokka kituu jonkun aikaa. Ennenkuin kuolee pois. Tämäkin on jo todettu eri lajien ja luokkien kohdalla monta vuotta sitten.
Todellinen häviäjä on harrastaja jolle jää käsiin auto, joka on kuin väärää rahaa. Ei kelpaa kenellekkään, kun se ei sovellu mihinkään muuhun järkevään luokkaan.
Rallin puolella on jo halpa ryhmä F. Joka on HUOM! todelliselle harrastajalle hyvä. Pystyy ajamaan edullisella autolla ja edullisin kustannuksin. Mutta ei pienin taloudellisin panostuksin saavuta hyviä sijoituksia, kun aina löytyy joitain jotka panostaa vaikka 30000 euroa enemmän.
Radalle tämä luokka voisi sopia vähän paremmin. Mutta moniko on valmis siirtymään uuteen epävarmaan luokkaan? Esim. Hondat paljon melua lähes tyhjästä. Ennemmin siirtyy jo hyvin pyöriviin ja toimiviin luokkiin. Esim. Legends tai Minit.
Legends on saavuttanut hyvän suosion ja toimii varmasti pitkään, kun se on harrastajien itse tekemä luokka. Nostan hattua koko Legends porukalle. Mutta on siinäkin huonot puolet. AKK sorsii sitä julkisuudessa, kun se ei ole heidän rahastus keinonsa/keksintönsä.
Toivoisin olevani väärässä, mutta eri lajeja harrastaneena ja pitkään seuranneena melkein tiedän miten käy.
Olisi ihan jees, jos harrastajat (kuskit) heittäisivät lisä kommentteja.
Tuntuu usein Foorumia lukiessa, että eniten on äänessä katsojat tai pikku pojat. Joiden kommentit ei hirveästi kiinnosta.
Pessimisti ei pety koskaan, mutta optimistilla on edes mahdollisuus onnistua.
