Daihatsu Charade 1.0 turbo G11n sytytysennakko

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Holle64
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 76
Liittynyt: 10.02.2005 00:00
Paikkakunta: Oulu

Daihatsu Charade 1.0 turbo G11n sytytysennakko

Viesti Kirjoittaja Holle64 » 15.04.2015 10:30

Moisen -86 3-pyttyiseen kikottimeen pitäisi saada sytkää myöhästettyä enemmän.
Autoon on vaihdettu 0.4bar puhaltavan IHIn tilalle Garretin pikku ahdin ja paine olisi nyt 0.8bar. Kaasariin on jo rukattu isommat suuttimet, joten siltä osin homma olisi ok.
Jakaja on ihan perus kärjellinen, mutta yli/alipaine kellon liike ei piisaa kuin 0.4barin ylipaineelle, kun akseli ei pääse kellosta mekaanisesti pitemmälle.
Mikä keinoksi, että saisi lisää myöhästettyä? MSD 5462 sähköistä säädintä katselin, mutta soveltuuko se 3-pyttyiseen? Arvaukseni on että sopii, mutta sitäpäs ei enään valmisteta US Partsin mukaan. Seuraavissa malleissa valitaan jo 4,6,8 sylinterin väliltä...
Onkos kellään kokemusta tuosta MSDn purkista, jotta tietäisi alkaa käytettyä katselemaan?
Kaikki muutkin ideat kiinnostaa, tai joku kontakti josta asiasta kysellä.

Toppahousu
Viestit: 3
Liittynyt: 12.05.2011 20:45
Paikkakunta: Tuusula

Re: Daihatsu Charade 1.0 turbo G11n sytytysennakko

Viesti Kirjoittaja Toppahousu » 15.04.2015 21:13

http://www.aldonamethyst.co.uk/

Olisiko tosta apua, tommoista suunnittelin laittavani omaan 3pyttyseen mutta projekti on ajan puutteen vuoksi jäissä.
Ei ole omakohtaista kokemusta kyseisestä aparaatista.

Avatar
Holle64
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 76
Liittynyt: 10.02.2005 00:00
Paikkakunta: Oulu

Re: Daihatsu Charade 1.0 turbo G11n sytytysennakko

Viesti Kirjoittaja Holle64 » 15.04.2015 22:37

Kiitos vinkistä! Laitoin pajalle heti kyselyä...

Avatar
rabbi
B-junnu
B-junnu
Viestit: 29
Liittynyt: 22.08.2007 00:00

Re: Daihatsu Charade 1.0 turbo G11n sytytysennakko

Viesti Kirjoittaja rabbi » 16.04.2015 17:56

Kävisköhän kuusisylinterisen hukkakipinä systeemit suoraan kolmepyttyseen?

Vastaa Viestiin