Bmw ongelmaa jälleen kerran..

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
2Longl3y
Viestit: 17
Liittynyt: 20.02.2005 00:00

Bmw ongelmaa jälleen kerran..

Viesti Kirjoittaja 2Longl3y » 05.10.2015 23:00

Moro, taas olisi viisaat neuvot ja vertaiskokemuksen kultaa kalliimmat. Mulla vakio 325:sessa vanos moottorissa ollu koko kesän semmonen ongelma että katkoo kampiakselin hihnapyörästä kiilaa!! triggeripyörä kääntyy aina yhdestä kuuteen hampaaseen myöhäselle missälie ajotilanteessa nyt sattuu antautumaan. Vaihdoin jo toisen ongelman johdosta kokonaan toisen moottorinkin mutta sama ongelma jatkui. Erikoisen tapauksesta tekee vielä se että ensimmäiset 4 kertaa kiila katkesi kun olin ajamassa saukkolassa.. (siinä välissä tuli ajettua 2 rallia ilman ongelmaa) Mutta nyt vika keskeytti hyvin alkaneen riihimäki rallin ja kiehu vielä koko motti paskaksi, tarttis pikkuhiljaksiin keksiä mistä johtuu.
Moottori siis ihan vakio, ohjainlaitteessa Harisen xtreme ohjelma, vakio 2-massa vauhtipyörä, vakio värinan vaimennin hihnapyörä..
Toivottavasti löytyis joku ratkaisu tähän meinaan alkaa hermot oleen aika loppu tv: Joonas Rantanen

Avatar
mexico
B-junnu
B-junnu
Viestit: 39
Liittynyt: 23.06.2004 00:00

Re: Bmw ongelmaa jälleen kerran..

Viesti Kirjoittaja mexico » 06.10.2015 16:34

En tiedä mistä ongelma johtuu, mutta kaverin e34m5 moottorista meni ihan kadulla kiiloja poikki.
Uudempi e34 m5 3.8l koneessa on kampuran etupään limppu 4pultilla kiinni niinkuin on m3 s50 moottorissa.
Voiko se löystyttää etupään pultin kun esim. Hypystä tulee alas ettei ole vetopäällä tai tulee muuten niin kovia kiihtyvyyksiä ettei painava kiekko vaan kestä kiinni?
Onko siinä vain 1pultti? Jos tilalle vaihtaisi kunnon kovan pultin ja kiristäisi kunnon momenttiin?
Ihan hatusta vedettyjä ajatuksia.

Avatar
mikahele
Yleinen
Yleinen
Viestit: 237
Liittynyt: 29.04.2004 00:00

Re: Bmw ongelmaa jälleen kerran..

Viesti Kirjoittaja mikahele » 06.10.2015 19:21

Eräitä toisenmerkkisiä autoja tullut vastaan joissa käynyt samallatavalla. Niissä on aina ollut kierrelukitetta pultissa. Eli ei missääntäpäuksessa sellaista pultiin. Ja ensin öljyä kierteeseen ja kantaan ja sitten tehtaan ilmoittamaan momenttiin. Ei se kiila rikki mene jos pultti on kunnolla kiinni. En tiedä tuon pultin kokoa, mutta jos on iso pultti, niin ainakin normaalilla pulttipyssyllä saa vetää niin tiukkaan kun menee...

timppa69
Viestit: 18
Liittynyt: 23.10.2011 10:33

Re: Bmw ongelmaa jälleen kerran..

Viesti Kirjoittaja timppa69 » 09.02.2016 07:57

Ongelma korjaantuu kun laitat keskipultin riittävästi kiini ! Saman ongelman kokenut .

Vastaa Viestiin