M50 tai M52 öljypumppu ongelmat
- fordesko
- B-junnu
- Viestit: 37
- Liittynyt: 20.02.2005 00:00
M50 tai M52 öljypumppu ongelmat
Onko kenelläkään ollut ongelmia öljypumpun rattaan irtoamisesta? Minulla M52B28, josta ilmeisesti leikkasi pumppu kiinni ja rattaasta poorit sileäksi. 8000rpm rajoittaja. Onko jotain hyviä konsteja saada kestämään, jenkkilästä löytyy valmista osaa, mutta onko Suomesta saatavilla?
- sunbeam1
- Yleinen
- Viestit: 172
- Liittynyt: 25.08.2005 00:00
Re: M50 tai M52 öljypumppu ongelmat
Aika monella on ratas irronnut ,mulla katkes akseli pumppu oli ehjä.
nyt on uusi pumppu, ratas ja mutteri kiinni kovalla lukitteella ja varmistettu blommilangalla.
jos pudotat vähän rajoitinta ja ostat kilpakäyttöön tarkoitetun dampperin saattaa osat pysyä kiinni.
nakuttaako moottori kun sammutat sen ?
nyt on uusi pumppu, ratas ja mutteri kiinni kovalla lukitteella ja varmistettu blommilangalla.

jos pudotat vähän rajoitinta ja ostat kilpakäyttöön tarkoitetun dampperin saattaa osat pysyä kiinni.
nakuttaako moottori kun sammutat sen ?
-
- KV
- Viestit: 417
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Jokioinen
Re: M50 tai M52 öljypumppu ongelmat
Eikä se irtoaminen ole kiinni edes kierroksista.
Olen istunut vieressä kun muutaman tonnin kierroksista jarrulla tumppasi koneen sammuksiin niin öljynpaineet hävisi. Eli ratas irti. Samassa tilanteessa voi se alkuperäinen dampperi/triggeri katkaista kiilansakin.
Olen istunut vieressä kun muutaman tonnin kierroksista jarrulla tumppasi koneen sammuksiin niin öljynpaineet hävisi. Eli ratas irti. Samassa tilanteessa voi se alkuperäinen dampperi/triggeri katkaista kiilansakin.
Ei tiedolla, ei taidolla, vaan Vakiokipolla :D
- BLUEORANGE
- KV
- Viestit: 362
- Liittynyt: 20.10.2010 00:00
Re: M50 tai M52 öljypumppu ongelmat
Ihan uutta tietoo mulle... Hyvä tietää. Mites saisko ämmäläisen pumpun laitettua? Vai onko niissä ollu ongelmaa?
- fordesko
- B-junnu
- Viestit: 37
- Liittynyt: 20.02.2005 00:00
Re: M50 tai M52 öljypumppu ongelmat
Joo samassa meni dampperin kiila ja sytty pieleen, nyt on dampperi aika lujaa kiinni kampiakselissa. Mullakin oli kiinni kunnon lukitteella ja lujaa kiinni, mutta ei auttanut. Nostin jalan kaasulta ja samassa hävis öljynpaineet. Rautalanka viritys vois olla ihan jees, meni kuitenkin boorit sileäksi...
En ole kyllä huomannut mitään nakutusta sammuttaessa.

En ole kyllä huomannut mitään nakutusta sammuttaessa.
- 2Longl3y
- Viestit: 17
- Liittynyt: 20.02.2005 00:00
Re: M50 tai M52 öljypumppu ongelmat
Mulla ei oo öljypumpun pyörä irronnu mutta kiilaa on katkonu useestikkiin ja nytte on kans keskipultti alkuperäistä momenttia kovempaa kiinni. Jos ko. Vikaa tulee niin pitää kattoo onko hihnapyörän alla oleva ketjupyörä ehjä. Jos pikku särö niin ei kiristy enää kunnolla ja pitää vaihtaa. Tutun autossa irtos öljypumpun ratas niin pelas varmanpäälle ja ihan pikkusen heppas mutterin siihen akselin päähän ja pelannu sen jälkeen ongelmitta. M3:sessa periaatteessa sama pumppu ja ihan sama ongelma...
- BLUEORANGE
- KV
- Viestit: 362
- Liittynyt: 20.10.2010 00:00
Re: M50 tai M52 öljypumppu ongelmat
Osa 2. Siitäkö on poorit menny ? http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_6017
- fordesko
- B-junnu
- Viestit: 37
- Liittynyt: 20.02.2005 00:00
Re: M50 tai M52 öljypumppu ongelmat
Joo osa nro 17 rattaasta boorit. Todennäköisesti suurin ongelma on vakio dampperi(värinän vaimennin) tai ainakin huonokuntoinen. Jos kierrättää kunnolla yli 8000rpm, niin sitten pitää olla kisa dampperi. Ilman kunnon dampperia kone värisee paljon ja osat lähtee irti... oppia on taas ostettu
- sunbeam1
- Yleinen
- Viestit: 172
- Liittynyt: 25.08.2005 00:00
Re: M50 tai M52 öljypumppu ongelmat
Kyllä ne kierrokset tapaa moottorin vakio dampperilla oli ns uudempi malli dampperista ja pumpun mutteri oli hepillä kiinni ,9600 penkissä katkas akselin
Kisa dampperilla kaveri pyörittää yli 9 ilman ongelmia .
Kisa dampperilla kaveri pyörittää yli 9 ilman ongelmia .