Lämmöt ei pysy kurissa!
- tertsi
- A-Junnu
- Viestit: 72
- Liittynyt: 21.06.2004 00:00
- Viesti:
Meillä oli OHC:ssa lämpöongelma pari kesää sitten joka johtui pelkästään sytytyksen säädöstä. Ei tarvinut olla kuin muutaman asteen pielessä niin koneen lämmöt tappiin. Ei tässä sitten muuta kuin toivottavasti saat koneen pelittämään.
Ps. meillä edellisessä rallissa kiertokanki poikki ja koneessa täystuho että silleen...silti mukava harrastaa.
Ps. meillä edellisessä rallissa kiertokanki poikki ja koneessa täystuho että silleen...silti mukava harrastaa.
- Ketzi
- KV
- Viestit: 801
- Liittynyt: 09.08.2004 00:00
- Paikkakunta: Oulu
Nyt jälkeenpäin.. Tän topicin nimi olisi paremmin sopinut olla, "Nesteet ei pysy sisässä" Enivei..
Kyllä meinaa ihan itku kurkkuun nousta. Tänään kun luulin että saadaan auto kasaan, niin eihän maahantuoja ole muistanut postittaa imu- ja pakosarjan tiivisteitä.. Eikä siinä vielä kaikki.. Nokkien stefat pitää uusia ja eikun maahantuojalta tilaamaan heti just lähteneen paketin perään. Niin ja olihan siellä vielä yks venttiilinostaja viturallaan, pitää illalla soitella yhdelle tyypille että josko se möis sellaisen.
Jos tuosta vielä jotain vikaa löytyy, niin...
Kyllä sitä vielä varmaan kisaan Saarijärvelle päästään, mutta eipä siellä paljoa "kilpaa" 5km testillä ajeta, kun ei edes autoa tunne!!..
Hyvin alko tämä meidänkin kilpaileminen..

Kyllä meinaa ihan itku kurkkuun nousta. Tänään kun luulin että saadaan auto kasaan, niin eihän maahantuoja ole muistanut postittaa imu- ja pakosarjan tiivisteitä.. Eikä siinä vielä kaikki.. Nokkien stefat pitää uusia ja eikun maahantuojalta tilaamaan heti just lähteneen paketin perään. Niin ja olihan siellä vielä yks venttiilinostaja viturallaan, pitää illalla soitella yhdelle tyypille että josko se möis sellaisen.
Jos tuosta vielä jotain vikaa löytyy, niin...

Kyllä sitä vielä varmaan kisaan Saarijärvelle päästään, mutta eipä siellä paljoa "kilpaa" 5km testillä ajeta, kun ei edes autoa tunne!!..
Hyvin alko tämä meidänkin kilpaileminen..

- Ketzi
- KV
- Viestit: 801
- Liittynyt: 09.08.2004 00:00
- Paikkakunta: Oulu
Jos niillä perinteisillä mennään, niin hmm.. metsähallitus voi pian kutsua. Mutta katsotaanpa epeli nyt ihan rauhassa, ei tässä vielä mitään syytä ole hätäillä..epeli kirjoitti:Äläs ny pilkkaa,ketzi näyttää vielä sellaset ajolinjat muille että on oksat poikki. :D Vai mitä ketziemk kirjoitti:Ja het ykkösnumerolla

- Ketzi
- KV
- Viestit: 801
- Liittynyt: 09.08.2004 00:00
- Paikkakunta: Oulu
Eips oo vielä.. Pian lähden laittamaan taas.. Ei rentoa?Aleli kirjoitti:Joko on auto kunnossa? Aattelin, että jos et saa kuntoon, ni pitää minun lähtee auraamaan :( Ei rentoa...

No eipä se paljon tie kummene, kun mä ajan siitä ensin..
Vedän tahallani sellaset linjat että jos seuraat niin leppä heilahtaa!
Ei nyt...
- team4stroke
- B-junnu
- Viestit: 32
- Liittynyt: 10.11.2004 00:00
- Viesti:
Terve!! Jos tarvitset apua Gtisi kanssa niin minulta voisi löytyä jotain tietoa
olen toiminut Suzukien kanssa korjaamo-alalla 20vuotta ja omistanut 4 gti swiftiä 3 siviili/1 kilpuri. Asiallinen vastaus pariin kysymykseesi eli jos jäähdytin on huono niin vaihda se uuteen samoin myös korkki, tarkista onko vesipumppu oikea tavallisen/gtin pumppu erehdyttävästi saman näköisiä, tarkista myös vesipumpun pesä ettei lohko ole halki pumpun pohjasta, vaihda termostaatti, katso tarkkaan että kansipahvi menee oikeinpäin (on nimittäin mahdollisuus mennä myös väärin), tarkista myös että vesikiertää ettei lämppärinkenno ole tukossa koska lämmönohjaus ei ole hanalla vaan läpillä (kenno ns läpikiertävä-malli) koska ko. autojen lämpöjen kanssa ei juuri ole ollut ongelmia (paitsi että on halkonut kansia),
Kansi gtissä on alumiinia samoin kuin lohko teräsputkilla joissa on koneistus varaa 0,50MM asti. Jos kysyttävää nyt/tulevaisuudessa niin koitan auttaa parhaani mukaan, kuulisin mieluusti jos sait autosi kuntoon että missä vika oli.
olen toiminut Suzukien kanssa korjaamo-alalla 20vuotta ja omistanut 4 gti swiftiä 3 siviili/1 kilpuri. Asiallinen vastaus pariin kysymykseesi eli jos jäähdytin on huono niin vaihda se uuteen samoin myös korkki, tarkista onko vesipumppu oikea tavallisen/gtin pumppu erehdyttävästi saman näköisiä, tarkista myös vesipumpun pesä ettei lohko ole halki pumpun pohjasta, vaihda termostaatti, katso tarkkaan että kansipahvi menee oikeinpäin (on nimittäin mahdollisuus mennä myös väärin), tarkista myös että vesikiertää ettei lämppärinkenno ole tukossa koska lämmönohjaus ei ole hanalla vaan läpillä (kenno ns läpikiertävä-malli) koska ko. autojen lämpöjen kanssa ei juuri ole ollut ongelmia (paitsi että on halkonut kansia),
Kansi gtissä on alumiinia samoin kuin lohko teräsputkilla joissa on koneistus varaa 0,50MM asti. Jos kysyttävää nyt/tulevaisuudessa niin koitan auttaa parhaani mukaan, kuulisin mieluusti jos sait autosi kuntoon että missä vika oli.
- Ketzi
- KV
- Viestit: 801
- Liittynyt: 09.08.2004 00:00
- Paikkakunta: Oulu
No nyt saatiin tänää auto käyntiin.. Ja kyllä kävi nätisti!
Koneen ääni oli hiljaisempi, ei ylimääräisiä nakutuksia. Se tuntuu olevan myös kierrosherkempi ja sitten tuntuis olevan enemmän "potkua"..
10.min käytettiin tyhjäkäyntiä ja ainä välillä annettiin kiekkoja, ei kuitenkaan yli 3500.. Sit ajettiin paikallisen katsastuskonttorin pihassa n. 10-15 min. eikä niiden lämpöjen kanssa tuntunut olevan ongelmia! Tosin huomenna ei ehdi testaamaan.. Niin Saarijärvellä sen sitten näkee, että pysyykö nesteet tuvassa!
Tässä lista mitä uusittiin/tehtiin:
Syyläri+korkki
Kannentiiviste
Imu ja-pakosarjantiivisteet
Nokka-akselien stefat
8kpl imuventtiilejä ja 4 kpl pakoventtiilijä
1kpl hydraulinostimia
Nokkaremmi
Kansi koeponnistettiin ja myös "oikastiin"...
Joopajoo.. Huomenna kello 9 teippaa autoa ja muuta pientä hienosäätöä... Eikun siis nyt onkin lauantai jo...
Toivotaan tosiaan että auto pelaa nyt ja kiitos tosi paljon kaikille auttaneille.


Koneen ääni oli hiljaisempi, ei ylimääräisiä nakutuksia. Se tuntuu olevan myös kierrosherkempi ja sitten tuntuis olevan enemmän "potkua"..

10.min käytettiin tyhjäkäyntiä ja ainä välillä annettiin kiekkoja, ei kuitenkaan yli 3500.. Sit ajettiin paikallisen katsastuskonttorin pihassa n. 10-15 min. eikä niiden lämpöjen kanssa tuntunut olevan ongelmia! Tosin huomenna ei ehdi testaamaan.. Niin Saarijärvellä sen sitten näkee, että pysyykö nesteet tuvassa!
Tässä lista mitä uusittiin/tehtiin:
Syyläri+korkki
Kannentiiviste
Imu ja-pakosarjantiivisteet
Nokka-akselien stefat
8kpl imuventtiilejä ja 4 kpl pakoventtiilijä
1kpl hydraulinostimia
Nokkaremmi
Kansi koeponnistettiin ja myös "oikastiin"...
Joopajoo.. Huomenna kello 9 teippaa autoa ja muuta pientä hienosäätöä... Eikun siis nyt onkin lauantai jo...
Toivotaan tosiaan että auto pelaa nyt ja kiitos tosi paljon kaikille auttaneille.
- piippalakki
- Yleinen
- Viestit: 210
- Liittynyt: 26.07.2004 00:00
Nuortenluokan Yli-innokkaat "lupaukset" !
Nämä poijaat ne jaksaa rääpystellä näille palstoille, niille pitäs perustaa oma juttu esim. yli-innokkaat lupaukset tai jotain? Lukisivat vielä Korkeajännitystä peiton alla tai tuhris läheisen maitolaiturin varastetulla maalipurkilla niin ei tarvis täällä jauhaa TUHATTA riviä siitä ku meni laturihihna poikki vai putosko se vaan päältä? Joku s******* tolkku tuohonki hommaan! 

Re: Nuortenluokan Yli-innokkaat "lupaukset" !
Älä nyt kuitenkaa yöunias menetä.KMP kirjoitti:Nämä poijaat ne jaksaa rääpystellä näille palstoille, niille pitäs perustaa oma juttu esim. yli-innokkaat lupaukset tai jotain? Lukisivat vielä Korkeajännitystä peiton alla tai tuhris läheisen maitolaiturin varastetulla maalipurkilla niin ei tarvis täällä jauhaa TUHATTA riviä siitä ku meni laturihihna poikki vai putosko se vaan päältä? Joku s******* tolkku tuohonki hommaan!
Re: Nuortenluokan Yli-innokkaat "lupaukset" !
Ei ne kuule räsämies näin pienestä mene!!!matti kirjoitti:Älä nyt kuitenkaa yöunias menetä.KMP kirjoitti:Nämä poijaat ne jaksaa rääpystellä näille palstoille, niille pitäs perustaa oma juttu esim. yli-innokkaat lupaukset tai jotain? Lukisivat vielä Korkeajännitystä peiton alla tai tuhris läheisen maitolaiturin varastetulla maalipurkilla niin ei tarvis täällä jauhaa TUHATTA riviä siitä ku meni laturihihna poikki vai putosko se vaan päältä? Joku s******* tolkku tuohonki hommaan!