Öljypohjan tiivisteen vaihto 1.6 kent moottoriin??
- 307WRC
- Viestit: 9
- Liittynyt: 10.12.2004 00:00
Öljypohjan tiivisteen vaihto 1.6 kent moottoriin??
Eli pitäisi vaihtaa öljypohjan tiiviste,mutta on vähän ahdasta...onko muuta keinoa kuin nostaa moottori pois?Tai kuin paljon palkki tipahtaa alas jos avaa pultit kokonaan?
-
- A-Junnu
- Viestit: 110
- Liittynyt: 03.05.2004 00:00
- Paikkakunta: Billnäs
Re: Öljypohjan tiivisteen vaihto 1.6 kent moottoriin??
Kyllä palkki tipahtaa paljonkin alas mutta täytyy myös irroittaa rattiakselin hammastangosta ja tietenkin irroittaa moottorityynyt, sitten sidot koneen kiinni iskarien poikkitukeen jos sellainen löytyy autosta.307WRC kirjoitti:Eli pitäisi vaihtaa öljypohjan tiiviste,mutta on vähän ahdasta...onko muuta keinoa kuin nostaa moottori pois?Tai kuin paljon palkki tipahtaa alas jos avaa pultit kokonaan?
Hieman hankalaa se on mutta onnistuu kylläkin vaihtaa se alakautta, melko varmasti tulee parempi lopputulos jos ottaa koneen pois ja laittaa sen moottoripukkiin tai vastaavaan niin että se on öljypohja ylöspäin niin ei tarvi tehdä samaa melkein heti uudestaan

- har-za
- Viestit: 3
- Liittynyt: 19.09.2005 00:00
Re: Öljypohjan tiivisteen vaihto 1.6 kent moottoriin??
Rohkeesti vaan kone poies....viimeistään öljypumpunimuputken kanssa menee hermo...se kinnaa sillai sopivasti vastaan...307WRC kirjoitti:Eli pitäisi vaihtaa öljypohjan tiiviste,mutta on vähän ahdasta...onko muuta keinoa kuin nostaa moottori pois?Tai kuin paljon palkki tipahtaa alas jos avaa pultit kokonaan?
- VesQ
- A-Junnu
- Viestit: 65
- Liittynyt: 05.11.2004 00:00
Itse vaihdoin juuri mk2 ekkeriin (2.0 ohc) öljypohjan tiivisteen ja vähän oikasin sitä kun nappasi hieman kiinni.
Helpostihan se sujui, auto ylös, alatukivarret palkista irti, kone roikkumaan taljan varaan, moottorin kumityynyt pois, hammastanko kokonaan pois, palkki pois ja sitten pääsi melko vaivattomasti öljypohjan kimppuun.
Tuossa tapauksessa oli kaikista helpoin vaihtaa alakautta kun jos olisi koneen nostanut pois niin olisi joka tapauksessa pitänyt palkki ja hammastanko ottaa pois ja kaiken lisäksi kone ja laatikko pakettina kun sitä tilaa ei ole liikaa ainakaan tuon ohcn kanssa
Ja kaikenlisäksi maanantaina piti päästä töihin :D
Helpostihan se sujui, auto ylös, alatukivarret palkista irti, kone roikkumaan taljan varaan, moottorin kumityynyt pois, hammastanko kokonaan pois, palkki pois ja sitten pääsi melko vaivattomasti öljypohjan kimppuun.
Tuossa tapauksessa oli kaikista helpoin vaihtaa alakautta kun jos olisi koneen nostanut pois niin olisi joka tapauksessa pitänyt palkki ja hammastanko ottaa pois ja kaiken lisäksi kone ja laatikko pakettina kun sitä tilaa ei ole liikaa ainakaan tuon ohcn kanssa
Ja kaikenlisäksi maanantaina piti päästä töihin :D