Lukoista

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Katajala
Viestit: 6
Liittynyt: 18.09.2005 00:00

Lukoista

Viesti Kirjoittaja Katajala » 13.11.2005 18:46

Onko kenelläkään käytännön kokemuksia sekä kitkalevyllisestä että torsen lukosta etuvetoautossa?mitä mieltä?
Itse olen ajanut alle 1600 f ryhmän etuveto autolla 3 vuotta ja siinä aina ollut torsen lukko.Olen ajatellut että pitäisikö hankkia kitkalevyllinen lukko.

Vieras

Lukosta!

Viesti Kirjoittaja Vieras » 13.11.2005 19:59

Juu,kun hankit autoosi lukon niin yllätyt mitä on tullut tehtyä kolme pitkää vuotta.Eräs kaverini sanoi jo vuosia sitten että halvin torseeni on kun ajat ilman lukkoa.Eli hanki ihmeessä levylukko autoosi ja saat suhteellisen edullisesti mielekkään harrastuksen autoa vaihtamatta.Ja nämä vaan kartturin näkökulmasta.

Avatar
Rhmotor
Yleinen
Yleinen
Viestit: 266
Liittynyt: 16.06.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Rhmotor » 13.11.2005 20:06

Itelläni on Torsen lukko ja hyvin on toiminut. Eikä ajettavuudessa ole moittimista. Yksi haittapuoli torsenissa on levylukkoon. Kun roikotetaan ojanpohjalla ja toinen pyörä nousee ylös loppuu veto siihen. Ja jos vetari katkeaa ei torsenin kanssa enää edetä mihinkään. Muuten ihan kelpo kapistus omasta mielestäni.

saxspeed
WRC
WRC
Viestit: 1096
Liittynyt: 29.05.2004 00:00

Lukko

Viesti Kirjoittaja saxspeed » 13.11.2005 21:33

Jos meinaat että suoritus olisi maximaalinen niin torseeni autotallin hyllylle ja levylukko reikään. kyllä sillä torstillakin ajelee mutta se on aika sama vaikka ajais ilman mitään vakiotasauspyörillä. kyseleppäs diff dealerilta niin uskon että löytyy lukko vaikka vanhaan valianttiin.

Vastaa Viestiin