Rovis

Kuumimmat huhut, viimeisimmät juorut ralliin, sprinttiin, rallicrossiin, jokamiesluokkaan ja kaikkeen muuhun autourheiluun liittyen...
Vastaa Viestiin
Avatar
lemmyma
Viestit: 3
Liittynyt: 16.11.2005 00:00

Rovis

Viesti Kirjoittaja lemmyma » 16.11.2005 16:34

Rovanpera close to Mitsubishi deal

By Tim Redmayne November 13th 2005, 17:04 GMT


Harri Rovanpera has revealed he is close to a deal to re-sign with Mitsubishi next season.

Avatar
Ralleyz
KV
KV
Viestit: 852
Liittynyt: 01.05.2004 00:00

Rovis...

Viesti Kirjoittaja Ralleyz » 16.11.2005 18:28

Kyllä näillä näytöillä mitsu sopimus pitäis helposti tullakin...
Saldoraja - Siimarulla mukana!??

Avatar
Larppa
KV
KV
Viestit: 844
Liittynyt: 14.05.2004 00:00
Paikkakunta: Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Larppa » 16.11.2005 18:37

Käsittääköhän tuo soppari pelkät sorarallit niinkuin on huhuttu vai koko kauden..? :roll:
Perä tielle, Pitäis olla jo!

Avatar
akusti
Yleinen
Yleinen
Viestit: 217
Liittynyt: 16.10.2005 00:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja akusti » 16.11.2005 21:18

8-12 sorarallia

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » 17.11.2005 17:36

Toivottavasti päästävät Harrin eläkepäiville seuraavan kauden jälkeen. Masentavaa katsoa miehen haastatteluita kun aina on vikaa autossa, mekaanikoissa, renkaissa tms. muttei miehessä itsessään. Nyt kun keskeytysten johdosta pääsi paremmille sijoituksille Australiassa niin oli taas hymy herkässä...

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » 17.11.2005 18:54

Jippo kirjoitti:
rallirami kirjoitti:Toivottavasti päästävät Harrin eläkepäiville seuraavan kauden jälkeen. Masentavaa katsoa miehen haastatteluita kun aina on vikaa autossa, mekaanikoissa, renkaissa tms. muttei miehessä itsessään. Nyt kun keskeytysten johdosta pääsi paremmille sijoituksille Australiassa niin oli taas hymy herkässä...
Joo eläkkeelle vain ei hankkinut kuin vähän yli puolet merkkipisteistä tallille ...eihän sellainen vetele ollenkaan... :roll:
Jepjep. Vetomies parhaasta päästä...

Avatar
Turisti
KV
KV
Viestit: 348
Liittynyt: 04.05.2004 00:00
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja Turisti » 18.11.2005 01:15

Jippo kirjoitti: Joo eläkkeelle vain ei hankkinut kuin vähän yli puolet merkkipisteistä tallille ...eihän sellainen vetele ollenkaan... :roll:
Joo mutta kas kun silti tällä kaudella vain osan kisoista ajanut Gigi Galli syrjäyttää ensi kaudeksi roviksen, ja Galli nimetään Mitsun toimesta ykköskuskiksi, joka ajaa kaikki kisat. Eli siis vie roviksen tän kauden paikan. Joten ei tainnut roviksen yli puolet merkkipisteistä merkata tallin vaakakupissa. Joku tietenki tähän sanoo, että no ei se edes halua ajaa asfalttikisoja.. Nii no ei tietenkään.. Kyllä ne roviksen tällä kaudella tuomat pisteet oli aika peanuts tavoitteisiin nähden..

Kaikki kunnia Harrille.. Pidä lippu korkealla!
Valtavan suuri enemmistö, yli 80 % invalideista kokee ihmeparantumisen astuessaan ulos invapaikalle pysäköidystä autostaan.

Avatar
seppo
KV
KV
Viestit: 420
Liittynyt: 30.04.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja seppo » 18.11.2005 10:05

Hupaisaa luettavaa... tallihan ei siis ole vielä julkistanut mitään.

Kuunnelkaapas joskus mitä nuo muut kuljettavat puhuvat kalustosta, renkaista jne jne... on se ihme että Rovista aina kohellaan negatiivisessa mielessä, muut saa haukkua kaluston lyttyyn ja fanit vaan myhäilee. Mitähän Harrin pitäisi tehdä että saisi "kansan" puolelleen?? Kattokaapa miehen historiaa; Tehdaskuljetta jo vuodesta -96 lähtien! Onko jo pikkulhiljaa pisimmän kokemuksen omaava kuljettaja joka vielä mukana MM tasolla?? Lopettakaa siis itku ja olkaa ylpeitä jokaisesta Suomalaisesta MM tasolla, voi nimittäin Suomi pojjaat olla parin vuoden päästä harvinaista herkkua kun nämä nykyiset konkarit jäävät ansaitulle "eläkkeelle".

Harrille ei varmasti kausi ole ollut pettymys. Muistelkaapa mitä talli asetti tavoitteeksi kaudelle? Kuka muistaa ja mahtoiko tavoite täyttyä?? Harri teki myös työnsä joka kisassa ja testeissä juuri niinkuin talli halusi, samaa ei voine puhua tiimikavereista.

Avatar
Gadfly
KV
KV
Viestit: 503
Liittynyt: 25.05.2004 00:00

Jos autossa on vikaa sen vielä onneksi saa kertoa.

Viesti Kirjoittaja Gadfly » 18.11.2005 11:45

Valitettavasti vaan on niinkin, että Rovanperällä on riittänyt valittamisen aihetta. Jo alkuvuodesta 2003 pösön 206:n kohdallakin oli koko loppukauden teknisiä murheita. 307 oli susi jo syntyessään ja Mitsun kehitysprojekti on takkuillut. Talli eli alkukaudella muutaman pohja-ajan loisteessa ja autoa ei kehitetty. Mutta kun tekn. johtaja Fornaris sai kesällä potkut piti homman muuttua. Ilmeisesti kuitenkaan esim. Lasse Lampi ei ole saanut ajatuksiaan kunnolla läpi. Jyskälään väärän välityksen laittanut kaveri on joutunut muihin hommiin, mutta talli edelleenkin hakee ilmeisesti toimintamallia. Auto on selvästi jonkun verran kehittynyt soraralleissa, mutta asfalttiversio on pahemmin kesken. Panizzi vedettiin Korsikalla pois rallista kesken kisan, joten voipi olla, että hänenkin osuutensa asfalttiauton kehittämisessä on loppuunkäytetty. Panizzilla on sopimus kauden 2006 loppuun, mutta voi olla, että ensi kauden kovapalkkaisimpiin kuskeihin kuuluva Panizzi ei aja yhtään kisaa Mitsulla. Jos Gallista tulee ykköskuski saattaa se liittyä enemmänkin rengassopimukseen kuin kuljettajan hankkimiin pisteisiin tai maaliin ajettuihin ralleihin. Mielenkiintoista on myös se, että Gallin managerina toimii tuo potkut saanut entinen tallin tekninen johtaja Fornaris.
Talli ilmoittanee kuljettajasopimuksistaan lähiviikkoina. Japanissa on joulukuun alussa autonäyttely, jossa yhteydessä julkistus tapahtunee. Vaikka tallin toiminta ei ole vastannut sitä mitä Rovikselle vuosi sitten luvattiin voi Harri olla omaan panokseensa tyytyväinen, vaikka sijoittuihkin vasta 7. tialle MM-pisteissä. Harri ajoi viidenneksi eniten pohja-aikoja ja yhden kakkostilan. Kauden tavoite oli kehittää autoa niin, että sillä loppukaudesta yllettäisiin palkintokorokkeelle. Mitsu-kuskeista Harri toi eniten merkkipisteitä tallilleen ja ajoi myös eniten pohja-aikoja. Toivottavasti kehitystyöhön tulee enemmän resursseja, jotta autosta saataisiin voittaja-auto. Ja toivottavasti kehitystyö menisi jatkossa enemmän Rovanperän toivomaan suuntaan, jotta ei tarvitisisi niin paljon raportoida teknisistä vioista ja auton ajettavuuteen liittyvistä ongelmista.
On sellaisiakin rallin seuraajia, jotka ovat kiinnostuneet kaikista kisan aikana tapahtuvista asioista ja siitä miten autot toimivat ja mitä vikaa niissä on ollut. Kuljettajat kertovat vioista enemmän kuin tallien tiedottajat, mutta toki kuskitkin kehuvat autojaan silloin kun on aihetta.
Aikanaan, kun Keke Rosberg kertoi auton vioista pidettiin häntä valittajana. Nyt sentään Kimi Räikkösen kohdalla jo ymmärretään, että tekniset viatkin ovat F-1:ssä arkipäivää. Valitettavasti ne ovat rallissakin edelleen mukana vaikuttamassa tuloksiin kuten suurin osa rallin seuraajistakin ymmärtää.

Avatar
petepee
KV
KV
Viestit: 707
Liittynyt: 11.06.2004 00:00

Niinno

Viesti Kirjoittaja petepee » 18.11.2005 12:57

Tai no niin no ........ on se niin.

Avatar
Ege
Yleinen
Yleinen
Viestit: 176
Liittynyt: 28.06.2004 00:00
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja Ege » 18.11.2005 13:27

Mun mielestä Roviksen tulokset puhuu puolestaan jos mitsu haluu pysyä vauhdisssa ja kehityksessä mukana on roviksen pysyttävä mitsulla.

Avatar
funrally
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 51
Liittynyt: 25.05.2004 00:00

vetomies

Viesti Kirjoittaja funrally » 18.11.2005 17:12

Kyllä rovis on vetomies viimeiseen.....ties monta kertaa ollut nesterallissakin 3 nipussa ja sitten on tullut tekniikka murheita tai ulos ajoja, mutta ne eivät ole muuta kuin huonoa tuuria.
Ja mies lataa seuraavaan kisaan uudestaan täysillä ja yrittää viimeiseen saakka.TAISTELIJA LUONNE. Ja joku puhuu että eläkkeelle aika.........

Vauhti on kovaa jos vehkeet toimii ja päivä paistaa.

Vastaa Viestiin