Minkä valmistajan lukko? sf-pyörä??

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
TaVu_racing
Yleinen
Yleinen
Viestit: 177
Liittynyt: 01.07.2004 00:00

Minkä valmistajan lukko? sf-pyörä??

Viesti Kirjoittaja TaVu_racing » 03.01.2006 23:47

Eli tuossa kuva: http://img2.uploadimages.net/568200xlukko.jpg Ostin hiacen perän ja siinä on joku toinen lukko(ne alkuperäset kun ei oikein tuppaa pitämään). Ihan mielenkiinnosta kyselen että tunnistaakohan joku ihan kuvan perusteella että minkä firman tekele on kyseessä.

Rungon puolikkaassa olevissa rei-issä on kuusiokolopultit mistä kireyttä pystyy säätämään, banjon takakoppaan on hitsattu muhvi ja tynnyrinkorkki jonka avaamalla pääsee ko pultteja kiertämään/lukon kireyttä säätämään.

Mikähän öljy tuollaisessa olisi hyvää :?:

Avatar
jape
Viestit: 19
Liittynyt: 13.12.2004 00:00
Paikkakunta: TERVAJOKI

Re: Minkä valmistajan lukko? sf-pyörä??

Viesti Kirjoittaja jape » 03.01.2006 23:54

TaVu_racing kirjoitti:Eli tuossa kuva: http://img2.uploadimages.net/568200xlukko.jpg Ostin hiacen perän ja siinä on joku toinen lukko(ne alkuperäset kun ei oikein tuppaa pitämään). Ihan mielenkiinnosta kyselen että tunnistaakohan joku ihan kuvan perusteella että minkä firman tekele on kyseessä.

Rungon puolikkaassa olevissa rei-issä on kuusiokolopultit mistä kireyttä pystyy säätämään, banjon takakoppaan on hitsattu muhvi ja tynnyrinkorkki jonka avaamalla pääsee ko pultteja kiertämään/lukon kireyttä säätämään.

Mikähän öljy tuollaisessa olisi hyvää :?:

näyttäs yhtäkkiä laihialaisen maran kehittämältä lukolta.

Avatar
diff
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 53
Liittynyt: 08.05.2004 00:00
Viesti:

Auburn

Viesti Kirjoittaja diff » 04.01.2006 00:16

Kuvasta vaikea sanoa varmasti , Jenkki valmistaja Auburn
toteutus näyttää aika samanlaiselta.
Ymmärtääkseni nuo Auburnin "kilkeet" asennetaan omaan vakiotasauspyörästöön ns. tee se itse systeemillä.

tuo kuvassa oleva voi toki olla jokin /jonkin muun toteutus joten älkää
tuomitko heti
JK

Avatar
emk67
KV
KV
Viestit: 356
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Jääli

Viesti Kirjoittaja emk67 » 04.01.2006 08:57

Puhuttu ennenkin ...
http://www.ralli.net/modules.php?name=F ... pic&t=3039

Normaali öljy käy ja kuten kuvasta huomaat, hajottaa/kuluttaa tasauspyörästön rattaat. Omasta kokemuksesta sanon, et roskiin, mutteihan sitä kukaan usko. :lol: :lol:
Eläkeläinen

Vieras

Re: Auburn

Viesti Kirjoittaja Vieras » 04.01.2006 11:50

diff kirjoitti:Kuvasta vaikea sanoa varmasti , Jenkki valmistaja Auburn
toteutus näyttää aika samanlaiselta.
Ymmärtääkseni nuo Auburnin "kilkeet" asennetaan omaan vakiotasauspyörästöön ns. tee se itse systeemillä.

tuo kuvassa oleva voi toki olla jokin /jonkin muun toteutus joten älkää
tuomitko heti
JK
Kyllä tuo on ihan laillinen "kempinlukko",eli ei kannata yhdistää kilvanajoon ku jokkisautoissa jos ei omista hitsauskonetta.Ja hiacen oma kitkalukko pitää ja kestää aivan varmasti kunhan tekee tarvittavat muutostyöt.

Avatar
TaVu_racing
Yleinen
Yleinen
Viestit: 177
Liittynyt: 01.07.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja TaVu_racing » 04.01.2006 22:53

No joo siis katoin vähän tarkemmin sitä "lukkoa" nyt, avasin silmätkin tällä kertaa :oops: Siis toihan tosiaan on sellanen että niitä kuusiokolopultteja kiristettäessä palat erkanevat toisistaan, puristuvat isoja tasauspyöriä vasten ja tietenkin ne tasauspyörät puristuvat tasauspyörästön runkoa vasten ja näistä puristuksista aiheutuva kitka=lukko 8O 8O

No tällanenkin on varmaan keksitty jenkeissä :lol: Tuskin pysyy montaa kilometriä "säädöissään", aina kun tämä luistaa, lähtee paloista ja hammaspyörien päistä matskua(ja vauhdilla) ja systeemi löystyy, tokihan hammaspyörät tuppaa olemaan älyttömän kovaa ainetta(ainakaan sorvi ei meinaa pystyä ihan helpolla) ja ainakin toivottavasti ne palatkin on jotaan muuta kun tavan räkärautaa, mut rauta rautaa vasten harvemmin on kovin toimiva yhtälö :arrow: lastua lähtee taatusti...

Taidetaankin kumminkin kiristellä vaan sitä hiacen omaa lukkoa.... Tiedossa on että senkin saa mukavasti pitämään yhtälöllä jousen esijännityksen kiristys, uudet levyt(eivät kuulemma ole kauheen kalliit) ja oikea öljy :idea: Tuli ostettua toinen kokonainen hiacen perä 5,28 välityksellä ja myyjä sanoi että siellä on joku toinen lukko, pitää hyvin(oiskohan ollu 15kg mitattu momenttia ennenkun luisti). Kaiken lisäks tämä akseli oli aika edullinen niin ostin kuleksimasta vaikka varalle.

Ja määhän vaan ruuvasin murikan irti ja pöydälle, katoin et oho ompas pieni lukko, noitten palojen sisällä on varmaan jotaan jännää, laitanpa kuvan nettiin jos joku tunnistais ajattelin.... en oikeen ajatuksella kattonu, nyt hävettää :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Avatar
mikemotors
B-junnu
B-junnu
Viestit: 47
Liittynyt: 01.05.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikemotors » 05.01.2006 13:57

Eikös tässä nyt sotketa tuon kyseisen rakennelman 'palalukko' nimityksellä oikean kunnollisen palalukon maine, sellaisiakin kun tuntuu olevan, ja joka ei siis perustu mihinkään tasauspyörästön jälkeen päin virittelyyn!!

Vastaa Viestiin