Öljynpaine, lämpö- ja varoitusvalon asennus

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Petri
Viestit: 11
Liittynyt: 03.05.2004 00:00

Öljynpaine, lämpö- ja varoitusvalon asennus

Viesti Kirjoittaja Petri » 13.01.2006 18:14

Miten olette Fordin 200-lohkoon asentaneet öljynpaine, öljynlämpö ja varoitusvalon anturit toimimaan yhdessä? Kyseisten antureiden(Autogauge) asennus on edessä, joten tarkat ohjeet olisivat avuksi.

Avatar
Juke
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 90
Liittynyt: 04.05.2004 00:00
Paikkakunta: Ilmajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juke » 14.01.2006 10:10

En sinänsä tiedä fordeista mitään, kun itse ajelen opelilla...

Itse ratkaisin näin;
Lohkon kyljestä lähtee hydrauliletku n. 50cm, jonka päässä sitten T-kappale jossa taas sovitteet antureille. Näin saa 2 anturia, eikä anturit hajoa kuumuudesta ( kas kun opelissa se anturin paikka pakosarjan alla...)
Tietysti niitä T-kappaleita voi olla 2 toisiinsa liitettynä, niin saa 3 anturia...

Juke

Avatar
Pilsneri
B-junnu
B-junnu
Viestit: 32
Liittynyt: 12.12.2004 00:00

Yksi vaihtoehto

Viesti Kirjoittaja Pilsneri » 14.01.2006 10:17

Elikkäs joudut varmaan tekemään ns. painetukin alkuperäiseen öljynpainevalon reikään lohkossa.
Tarkoittaa sitä että hommaat vaikka 20x20mm messinki tankoa johon tekee toiseen päähän lohkossa olevaan öljynpaineanturin reikään sopivat kierteet ja poraat tangon ontoksi ja lisäät sitten tarvitsemasi kierteet ja paikat muihin kohtiin messinki tankoa.

Toi olis ainakin yksi vaihtoehto...Helppo sellainen.
Ei kovin tarkat ohjeet mutta kumminkin... 8O

Avatar
Jamppi79
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 52
Liittynyt: 13.03.2005 00:00

öljynlämpö

Viesti Kirjoittaja Jamppi79 » 14.01.2006 15:06

Kyllä niihin saa autovaraosaliikkeistä valmiita t-haaroja joka tulee öljyvaloanturin paikalle siihen sit valon anturi ja painemittarinanturi, maksaakohan ehkä 3 juuroo! öljynlämmön saa myös öljyntuhjennysropun tilalle, ja siihenkin saa sopivat adapterit mittarin merkistä riippuen, näin omassa voortissa!

htr
KV
KV
Viestit: 539
Liittynyt: 08.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja htr » 14.01.2006 15:19

Itse ratkaisin näin;
Lohkon kyljestä lähtee hydrauliletku n. 50cm, jonka päässä sitten T-kappale jossa taas sovitteet antureille. Näin saa 2 anturia, eikä anturit hajoa kuumuudesta ( kas kun opelissa se anturin paikka pakosarjan alla...)
Tietysti niitä T-kappaleita voi olla 2 toisiinsa liitettynä, niin saa 3 anturia...

Juke[/quote]

Näin tein aikanaa itellekkin kun meni lohkon kyljestä messinki "ryöstäjä" täydestä laukasta poikki ja öljyt konehuoneesee. Ja tietäähän sen miten siinä kävi ku merkkivalo anturi oli siinä kiinni eikä enään maadoittanut, että olis valo syttynyt.....

Vastaa Viestiin