Öljynpaine, lämpö- ja varoitusvalon asennus
- Petri
- Viestit: 11
- Liittynyt: 03.05.2004 00:00
Öljynpaine, lämpö- ja varoitusvalon asennus
Miten olette Fordin 200-lohkoon asentaneet öljynpaine, öljynlämpö ja varoitusvalon anturit toimimaan yhdessä? Kyseisten antureiden(Autogauge) asennus on edessä, joten tarkat ohjeet olisivat avuksi.
- Juke
- A-Junnu
- Viestit: 90
- Liittynyt: 04.05.2004 00:00
- Paikkakunta: Ilmajoki
- Viesti:
En sinänsä tiedä fordeista mitään, kun itse ajelen opelilla...
Itse ratkaisin näin;
Lohkon kyljestä lähtee hydrauliletku n. 50cm, jonka päässä sitten T-kappale jossa taas sovitteet antureille. Näin saa 2 anturia, eikä anturit hajoa kuumuudesta ( kas kun opelissa se anturin paikka pakosarjan alla...)
Tietysti niitä T-kappaleita voi olla 2 toisiinsa liitettynä, niin saa 3 anturia...
Juke
Itse ratkaisin näin;
Lohkon kyljestä lähtee hydrauliletku n. 50cm, jonka päässä sitten T-kappale jossa taas sovitteet antureille. Näin saa 2 anturia, eikä anturit hajoa kuumuudesta ( kas kun opelissa se anturin paikka pakosarjan alla...)
Tietysti niitä T-kappaleita voi olla 2 toisiinsa liitettynä, niin saa 3 anturia...
Juke
- Pilsneri
- B-junnu
- Viestit: 32
- Liittynyt: 12.12.2004 00:00
Yksi vaihtoehto
Elikkäs joudut varmaan tekemään ns. painetukin alkuperäiseen öljynpainevalon reikään lohkossa.
Tarkoittaa sitä että hommaat vaikka 20x20mm messinki tankoa johon tekee toiseen päähän lohkossa olevaan öljynpaineanturin reikään sopivat kierteet ja poraat tangon ontoksi ja lisäät sitten tarvitsemasi kierteet ja paikat muihin kohtiin messinki tankoa.
Toi olis ainakin yksi vaihtoehto...Helppo sellainen.
Ei kovin tarkat ohjeet mutta kumminkin...
Tarkoittaa sitä että hommaat vaikka 20x20mm messinki tankoa johon tekee toiseen päähän lohkossa olevaan öljynpaineanturin reikään sopivat kierteet ja poraat tangon ontoksi ja lisäät sitten tarvitsemasi kierteet ja paikat muihin kohtiin messinki tankoa.
Toi olis ainakin yksi vaihtoehto...Helppo sellainen.
Ei kovin tarkat ohjeet mutta kumminkin...

- Jamppi79
- A-Junnu
- Viestit: 52
- Liittynyt: 13.03.2005 00:00
öljynlämpö
Kyllä niihin saa autovaraosaliikkeistä valmiita t-haaroja joka tulee öljyvaloanturin paikalle siihen sit valon anturi ja painemittarinanturi, maksaakohan ehkä 3 juuroo! öljynlämmön saa myös öljyntuhjennysropun tilalle, ja siihenkin saa sopivat adapterit mittarin merkistä riippuen, näin omassa voortissa!
-
- KV
- Viestit: 539
- Liittynyt: 08.05.2004 00:00
Itse ratkaisin näin;
Lohkon kyljestä lähtee hydrauliletku n. 50cm, jonka päässä sitten T-kappale jossa taas sovitteet antureille. Näin saa 2 anturia, eikä anturit hajoa kuumuudesta ( kas kun opelissa se anturin paikka pakosarjan alla...)
Tietysti niitä T-kappaleita voi olla 2 toisiinsa liitettynä, niin saa 3 anturia...
Juke[/quote]
Näin tein aikanaa itellekkin kun meni lohkon kyljestä messinki "ryöstäjä" täydestä laukasta poikki ja öljyt konehuoneesee. Ja tietäähän sen miten siinä kävi ku merkkivalo anturi oli siinä kiinni eikä enään maadoittanut, että olis valo syttynyt.....
Lohkon kyljestä lähtee hydrauliletku n. 50cm, jonka päässä sitten T-kappale jossa taas sovitteet antureille. Näin saa 2 anturia, eikä anturit hajoa kuumuudesta ( kas kun opelissa se anturin paikka pakosarjan alla...)
Tietysti niitä T-kappaleita voi olla 2 toisiinsa liitettynä, niin saa 3 anturia...
Juke[/quote]
Näin tein aikanaa itellekkin kun meni lohkon kyljestä messinki "ryöstäjä" täydestä laukasta poikki ja öljyt konehuoneesee. Ja tietäähän sen miten siinä kävi ku merkkivalo anturi oli siinä kiinni eikä enään maadoittanut, että olis valo syttynyt.....