Mikä tulppa kenttiin

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
SK1
B-junnu
B-junnu
Viestit: 35
Liittynyt: 02.08.2004 00:00
Paikkakunta: Tampere

Mikä tulppa kenttiin

Viesti Kirjoittaja SK1 » 14.01.2006 19:47

Minkä laisia tulppia ootte käyttäny 1.6kenttiläisessä.
Nyt on ngk BP7ES eikä kestä kolmosessa ku joku 100km.

Avatar
HBRteam
KV
KV
Viestit: 329
Liittynyt: 14.06.2004 00:00

Re: Mikä tulppa kenttiin

Viesti Kirjoittaja HBRteam » 14.01.2006 20:21

SK1 kirjoitti:Minkä laisia tulppia ootte käyttäny 1.6kenttiläisessä.
Nyt on ngk BP7ES eikä kestä kolmosessa ku joku 100km.
sit sulla on jotain muuta vikaa koneessa sytkässä tms säädöissä!
ajoin 10 rallia ja 20-30 sprinttiä kentillä eikä ajossa hajonnu koskaan tulppia!!!!

Avatar
hojohojo
Viestit: 6
Liittynyt: 29.01.2005 00:00
Paikkakunta: Vähäkyrö

Re: Mikä tulppa kenttiin

Viesti Kirjoittaja hojohojo » 14.01.2006 20:23

SK1 kirjoitti:Minkä laisia tulppia ootte käyttäny 1.6kenttiläisessä.
Nyt on ngk BP7ES eikä kestä kolmosessa ku joku 100km.
Vaihda 7 pois ja tilalle 9 nii rupeaa toimimaan!

Avatar
janis
B-junnu
B-junnu
Viestit: 21
Liittynyt: 17.05.2004 00:00
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Mikä tulppa kenttiin

Viesti Kirjoittaja janis » 14.01.2006 21:10

SK1 kirjoitti:Minkä laisia tulppia ootte käyttäny 1.6kenttiläisessä.
Nyt on ngk BP7ES eikä kestä kolmosessa ku joku 100km.
Suosittelen nippon denson iridium tulppaa ja unohtamaan noi nykypäivän NGK:oot.
Mut jos pimentää aina yhestä ja samasta pytystä tulpan niin hakisin vikaa jostain muualta kuin tulpasta? seos?

Avatar
voittaja1
Viestit: 12
Liittynyt: 11.07.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja voittaja1 » 15.01.2006 10:50

itellä ainakin oli PB6ES. Kokeilin myös 8:n tulppaa mut ei kestäny ku yhden käynnistyksen. eli 6 vaan

Avatar
j-mkujala
Yleinen
Yleinen
Viestit: 154
Liittynyt: 07.01.2006 00:00

Viesti Kirjoittaja j-mkujala » 15.01.2006 12:28

jos yhdestä ja samasta aina pimentää niin säädöt on päin v****a kaasareis , todennäköisimmin , sit jos tasasesti sieltä täältä ..voi siltikin olla kaasarit pielessä (tasasesti) mut silloin tuota tulpan vaihtoa jo kokeilisin,

itsellä ollut ongelmia mitä ns kylmempi tulppa sitä helpommin lyhyissä käynnistyksissä hajonnut , ja eipä -10 asteesta lähde 9 vastaavalla edes käyntiin , pitää viedä tulpat sisälle hetkeksi lämpeämään ja sit käymään, tiiä mikä senkin tekee sit. :lol:

htr
KV
KV
Viestit: 539
Liittynyt: 08.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja htr » 15.01.2006 14:52

j-mkujala kirjoitti:jos yhdestä ja samasta aina pimentää niin säädöt on päin v****a kaasareis , todennäköisimmin , sit jos tasasesti sieltä täältä ..voi siltikin olla kaasarit pielessä (tasasesti) mut silloin tuota tulpan vaihtoa jo kokeilisin,

itsellä ollut ongelmia mitä ns kylmempi tulppa sitä helpommin lyhyissä käynnistyksissä hajonnut , ja eipä -10 asteesta lähde 9 vastaavalla edes käyntiin , pitää viedä tulpat sisälle hetkeksi lämpeämään ja sit käymään, tiiä mikä senkin tekee sit. :lol:
Itellä kävi samoin että, 9 ja 10 tulpalla kylmänä ei käyntiin vaikka olis pers.... näyttänyt. Sitten kun käytti lämpimäks 6-7 tulpilla niin sitte pelas 9-10 tulpilla ihan normaalisti.

Avatar
Pilsneri
B-junnu
B-junnu
Viestit: 32
Liittynyt: 12.12.2004 00:00

Tulppa

Viesti Kirjoittaja Pilsneri » 15.01.2006 18:12

Juu olisin sitä mieltä että noi NGK:t vois heittää kyllä puskaan.
Itellä palo kenttiläisessä tulppia kun heinää ennen kuin vaihdoin Perus Bosch:t tilalle. Sen jälkeen ei oo tulppa ongelmia ollut.

htr
KV
KV
Viestit: 539
Liittynyt: 08.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja htr » 17.01.2006 18:24

Laiton itelle NGK/R BKR6EP8 tulpat ja kyllä muuten kestää, ainut vaan että maksaa n.25e/kpl

Avatar
SK1
B-junnu
B-junnu
Viestit: 35
Liittynyt: 02.08.2004 00:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja SK1 » 17.01.2006 21:15

Ohan se ngk suara luhenne että not good kent

Vastaa Viestiin