Paras kaasari katukenttiin?

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Tiiffi
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 114
Liittynyt: 09.01.2006 00:00
Viesti:

Paras kaasari katukenttiin?

Viesti Kirjoittaja Tiiffi » 10.02.2006 21:24

Olis valmiina kohtalaisen viritelty 1600 kentti odottolemassa mutta mietiskelin että mikä olisi sopivin kaasari koneeseen?

Koneesta ei toistaiseksi ole ihan kaikkia mehuja otettu irti koska se tulee katukäyttöön.
Ehkä myöhemmin totuttelun jälkeen voi kiristellä jos on tarvetta.
Koneessa on uudet tasapää männät, kireämpi nokka(kakkosen nokka? mitä lie tarkoittaa, en itse rakentanut konetta), uudet laakeri ja muuta pikku namua.

Tallissa lojuu tällähetkellä upouusi weberin 32/32 DFE pystykaasari.. Mahtaakohan riittää kun tavoitteena on ottaa koneesta ainaki 120hp.
Valmiina olisi myös vaaka tuplille imusarja mutta pakkaavat olla kalliita itse kaasarit.

Tuossa kuvia sikäli mikäli ketään kiinnostaa...
http://tiiffi.ath.cx/~tiiffi/EKKERI/kent_project/

Avatar
bmwalpina
B-junnu
B-junnu
Viestit: 37
Liittynyt: 07.11.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja bmwalpina » 10.02.2006 22:20

Kattele sellanen v6 fordin kaasari (weber) jossa molemmat kurkut avautuvat samaan aikaan muistaakseni 36/36 joissakin talboteissa vissiin samanlainen kans?? toimii hyvin ainaki kadulla!!

Tiiffi
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 114
Liittynyt: 09.01.2006 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tiiffi » 10.02.2006 22:22

36/36 DCD.. oliskohan tommonen.

Avatar
eskoem
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 83
Liittynyt: 04.05.2004 00:00

Katukentin kaasari

Viesti Kirjoittaja eskoem » 10.02.2006 22:40

Laita vaan heti kahdet tuplakaasarit, kun kuitenkin puhut 120 hp tehoista. 40 :set esim. Weberit on hyvät. Niitä saa noin 200 € markkinoilta. Pakosarja iso pelti 4-2-1 antaa laajan vääntöalueen. :D
Terv. Eskoem

Tiiffi
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 114
Liittynyt: 09.01.2006 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tiiffi » 10.02.2006 22:51

Joo on jo valmiina 4-2-1 pakosarja.. kuinkas putkisto? Olis 2 tuumasen palikat valmiina. Riittääköhän.

Avatar
bmwalpina
B-junnu
B-junnu
Viestit: 37
Liittynyt: 07.11.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja bmwalpina » 10.02.2006 22:55

2 tuumanen riitää hyvin kadulle! ja jos meinaat ajaa paljon niin yks kaks kurkkunen 36/36 vie vähenmän bensaa kun tuplat!!

Avatar
bmwalpina
B-junnu
B-junnu
Viestit: 37
Liittynyt: 07.11.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja bmwalpina » 10.02.2006 23:00

Unohdin sanoa että Ja vaan yksi vaimentaja!! että on kunnon saundit!! :D :D

Tiiffi
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 114
Liittynyt: 09.01.2006 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tiiffi » 10.02.2006 23:00

Haha.. Kuinka ollakkaan hommattuna on vain yksi vaimentaja.. Suora putki.. :D

Avatar
bmwalpina
B-junnu
B-junnu
Viestit: 37
Liittynyt: 07.11.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja bmwalpina » 10.02.2006 23:02

Suora rööri ja soura vaimentaja!! Näin on paras!! tosin politsaiderit voi olla eri mieltä :D :D hehe

Tiiffi
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 114
Liittynyt: 09.01.2006 00:00
Viesti:

Re: Katukentin kaasari

Viesti Kirjoittaja Tiiffi » 11.02.2006 00:54

eskoem kirjoitti:Pakosarja iso pelti 4-2-1 antaa laajan vääntöalueen. :D
Tarkoittaako tämä nyt 4-2-1XL pakosarjaa vai ihan perus 4-2-1 pakosarjaa..

Pitäis myös jostain löytää 1.6 tai 2.0 ekkerin aski ja kestävämpi perä. Lähtee pian kokemattoman käsittelyssä perä ja vaihdelaatikko kilon paloina lentoon. :P

Tällä hetkellä on autossa 1.3l vakio roimeet.. Hiljattain on tullut mukava sivuääni jonka lähdettä en ole keksinyt.. Hinkaava metallin/muovin/kumin kitinä.. erityisesti hiljaa ajettassa kuuluu.. En edes ole saanut selville kuuluko se suoraa alta vai pelkästään kummalta jommalta puolelta autoa.. vaikea saada selvää onko ääni peräisin edstä vai takaa. Kellään idoita mistä ääni on peräisin? Ainakaan ajettavuuteen tai mihinkään muuhunkaan se ei ole vaikuttanut.. vielä 8O

Vastaa Viestiin