BCF2 Nokka

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Tiiffi
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 114
Liittynyt: 09.01.2006 00:00
Viesti:

BCF2 Nokka

Viesti Kirjoittaja Tiiffi » 14.02.2006 22:43

Ilmeisesti tuossa rakenteilla olevassa motissa on BCF2 nokka.
En löytänyt netistä kunnon infoja ko. nokasta, onko kokemuksia millainen vempula tuo on? Mitkä asteet ja nostot?
Sopiikohan katupeliin.. kyseessä siis 1600 kentti.. kaasariksi on tulossa joko tupla 40 tai yksi isohko pystykaasari.

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » 14.02.2006 22:50

Kyllä on miltei vakionokka ja se on ihan nokka-akseli ei kampiakseli.Sopii katupeliin mainiosti,vääntöalue 2500-7500 olipahan kaasari tai ruisku.

Tiiffi
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 114
Liittynyt: 09.01.2006 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tiiffi » 15.02.2006 02:20

Jone kirjoitti: ihan nokka-akseli ei kampiakseli.Sopii katupeliin mainiosti
8O Joo no en todellakaan kampiakselia tarkoittanut.. johtuis kenties sanasta kampura :D jota en kyllä yhdistänyt millään tavalla kampiakseliin..

Avatar
rallitalli
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 90
Liittynyt: 29.09.2004 00:00

BCF2 perinteikäs nokka

Viesti Kirjoittaja rallitalli » 15.02.2006 08:53

BritishCarmanuFacturing sarjan tyyppi "2" antaa noin 8 bhp lisää verrattuna GT-nokkaan. Toimii yhdellä alkuperäisellä 28/32 kera vapavirtaus suodattimen. Pelaa myös 32/36 (ohc) pystyllä, alkuperäinen GT imusarja riittää. On käytetty myös yhdellä ja kahdella vaakatuplalla.

Nokan kotipaikka lienee Ashford. Pisimpään sitä lienee valmistanut Piper Cams. Sen maahantuojan kotisivut on http://www.rallyracefin.fi ja edelleen > ohv. Täältä löytyy 290/9.90mm ja muutakin tietoa.

BCF2 nokkaa ovat valmistaneet myöhemmin myös muut ja sitä kopioitu Suomessakin runsaasti. Kent Cams ilmoitti arvoiksi (1987) 290/9.69mm. Erot johtuvat pääosin käytetystä keinuvipusuhteesta.

Välykset 0.35/0.45mm kylmänä. Ajoitus 108 JYKK. Sinkkujouset silikoonista, esimerkiksi VSSF riittävät. Nokkaa on "aitona" ja hiottuna.

Avatar
JanneE
Yleinen
Yleinen
Viestit: 157
Liittynyt: 19.05.2004 00:00
Paikkakunta: Varkaus
Viesti:

http://www.kentcams.com/

Viesti Kirjoittaja JanneE » 15.02.2006 16:15

Tommoset löysin!

Application: Sports Fast Road
Power Band: 2000 - 6500
Cam Lift(mm): 6.62
Valve Lift(mm): I 9.69 E 9.59
Duration: 290 Deg
Timing: 37/73 73/37
Full Lift: 108 Deg
VC (mm): I 0.36 E 0.46
LTDC: I 2.18mm

http://www.kentcams.com/

Tiiffi
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 114
Liittynyt: 09.01.2006 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tiiffi » 15.02.2006 16:42

Selvempi homma.. vaikuttaa soppelilta katupeliin..
Surffailessa sain selville että näyttää olevan aika paljon käytetty nokka.
www.spannerfodder.com sivustolla oli myös esimerkki tehoarvio juuri tuolle nokalle 1600 kentille.

Kiitän.

Vastaa Viestiin