... vaikka nyt esimerkiksi: https://secure9.nexternal.com/shared/St ... oducts.aspmpwr kirjoitti:korit on samalla vara-osa numerolla on sitte m3 tai 316 eli ei eroa!northwest kirjoitti:Olisko niin että M3-korissa materiaali ohuempaa/parempaa ja tästä tullut painosäästö käytetty lisäpalkkeihin?Ainakin yhdellä tutulla ei aidossa M-korissa tahtonut normaalihitsaukset pitää,repesi saumojen vierestä...eikös suurlujuusteräkset tee tätä?
ja mahtaisko olla niin et jos ihan hi tech koneen tekee niin 3,2 moottori aihioksi ja se 3,0 kampiakselilla niin on pro!
BMW power
- J_Mantyla
- KV

- Viestit: 685
- Liittynyt: 30.04.2004 00:00
- J_Mantyla
- KV

- Viestit: 685
- Liittynyt: 30.04.2004 00:00
Ei näemmä linkki toimi. Kyseessä takakelkan kiinnitykset runkoaisoihin, teksti:J_Mantyla kirjoitti:... vaikka nyt esimerkiksi: https://secure9.nexternal.com/shared/St ... oducts.aspmpwr kirjoitti:korit on samalla vara-osa numerolla on sitte m3 tai 316 eli ei eroa!northwest kirjoitti:Olisko niin että M3-korissa materiaali ohuempaa/parempaa ja tästä tullut painosäästö käytetty lisäpalkkeihin?Ainakin yhdellä tutulla ei aidossa M-korissa tahtonut normaalihitsaukset pitää,repesi saumojen vierestä...eikös suurlujuusteräkset tee tätä?
ja mahtaisko olla niin et jos ihan hi tech koneen tekee niin 3,2 moottori aihioksi ja se 3,0 kampiakselilla niin on pro!
The rear chassis at the point the rear subframe attaches is a failure point on heavily tracked E36 cars. All M3s have reinforcement plates welded in from the factory to solve this problem
- mpwr
- B-junnu

- Viestit: 30
- Liittynyt: 09.01.2005 00:00
ainoo ketä tietää oikeesti asian on Mustonen! itse katoin vaan merkkiliikkeen käyttämää vara-osa cd:tä mikä näyttää osan painot ja missä kaikissa malleissa kyseinen osa on käytössä! mut odotellaan....J_Mantyla kirjoitti:Näitä oli tosiaan kasa muitakin, mutta odotellaan asiantuntijoiden kommentteja. Kori ei kuitenkaan ole sama kuin vakio E36.
- tth
- Yleinen

- Viestit: 162
- Liittynyt: 21.01.2005 00:00
- Paikkakunta: SoCal/Savo
- Alkaahan se selvitä kun viitsii googlata..
- Syy, miksi USAn 6-syl M3:t ja M3 moottoriset Bemari 318Ti:t (muutama on ollut kisoissa) ei mene mihinkään rallissa on se, että meillä on karvahattumalli ko. koneesta! Mallia M50 B30 (ihan kuin Volvo 164:n laivan ankkuri, samalla koodilla!).
- Mitä sanoo asiantuntijat tuosta 240hv Jenkkikoneesta? Ei taida olla ainesta kisahommiin? Hydrauliset nostajat panee ainakin vastaan.
- M3:n koreissa ei ole jousituksen kohtia lukuunottamatta eroja tavalliseen paitsi "CSL ja GTR" erikoismallit joissa on mm alumiini ovet.
- Tässä on hyvä yhteenveto M3:ista:
http://www.bmwmregistry.com/model_faq.php?id=14
- Syy, miksi USAn 6-syl M3:t ja M3 moottoriset Bemari 318Ti:t (muutama on ollut kisoissa) ei mene mihinkään rallissa on se, että meillä on karvahattumalli ko. koneesta! Mallia M50 B30 (ihan kuin Volvo 164:n laivan ankkuri, samalla koodilla!).
- Mitä sanoo asiantuntijat tuosta 240hv Jenkkikoneesta? Ei taida olla ainesta kisahommiin? Hydrauliset nostajat panee ainakin vastaan.
- M3:n koreissa ei ole jousituksen kohtia lukuunottamatta eroja tavalliseen paitsi "CSL ja GTR" erikoismallit joissa on mm alumiini ovet.
- Tässä on hyvä yhteenveto M3:ista:
http://www.bmwmregistry.com/model_faq.php?id=14
_RWD rocks_
- tth
- Yleinen

- Viestit: 162
- Liittynyt: 21.01.2005 00:00
- Paikkakunta: SoCal/Savo
- M3 Euro koneita vaan ei ole koskaan tuotu USAaan eli vaikea ja kallis hommata. Kiinnostusta tuntuu olevan muutamalla joka aikoo uuteen 2WD rallisarjaan. Voisi olla voittaja-auto siinä.
- Mitä maksaa hyvä käytetty S50 B30 tai B32 Suomessa täydellisenä, ruiskun boxi ja johtosarja mukana?
- Nuo korin muutokset tekee päivässä. Taakse hitsaamalla ja eteen kolmiotuki pulttaamalla eli eivät ole suuria (perustuu tuohon Bemarin listaan eroista).
- Mitä maksaa hyvä käytetty S50 B30 tai B32 Suomessa täydellisenä, ruiskun boxi ja johtosarja mukana?
- Nuo korin muutokset tekee päivässä. Taakse hitsaamalla ja eteen kolmiotuki pulttaamalla eli eivät ole suuria (perustuu tuohon Bemarin listaan eroista).
_RWD rocks_
- J_Mantyla
- KV

- Viestit: 685
- Liittynyt: 30.04.2004 00:00
-
saxspeed
- WRC

- Viestit: 1096
- Liittynyt: 29.05.2004 00:00
Korit
M3 koreissa on eroja jo pelkän vuosimallin mukaankin, esim lattiapellin vahvuus ja runkopalkkien pituus auton lattianalla, sitten tyyppikilpiä on joissa lukee BMW M3 GMBH ja sitten Motorsport GMBH, näiden kahden tyyppikilven ja vuosimallin -94 / -95 eroavaisuudet olivat juuri noi edellämainitut, jos pitemmät palkit niin ohuempi pohjalevy, ja vielä pari juttua mitkä rasittaa M3 rakentajia on paino + liikaa tehoa, minun mielestä vain ajomies pärjää M3 autolla. 
"Tuhatsatayksitoista"
-
saxspeed
- WRC

- Viestit: 1096
- Liittynyt: 29.05.2004 00:00
ihan oikeesti kun tollasella 320 heppasella 350NM väännöllä vetelee vitosella ja joskus nelosella metsäautotitä 200 taulussa niin puolituntia tapahtuman jälkeen rupee housut kastuun sekä etu että takapuolelta, mutta jos ajelet sillai vaan junnumaisesti niin ei tapahdu muuta kuin paska lentää ja yleisö nauraatth kirjoitti:Arska sanoi: "liikaa tehoa"
- Kun saiskin joskus auton jolla ei uskaltaisi ajaa kaasu pohjassa!
"Tuhatsatayksitoista"
-
saxspeed
- WRC

- Viestit: 1096
- Liittynyt: 29.05.2004 00:00
Re: Korit
Ei ne repee irti kun laittaa kunnon niveliä eikä hydraulikaupan valmiiks välyksellä olevia. E36 M3 autoon ei tarvii vaihtaa kuin takatukivarren etummainen pusla ja loput toimii vakioilla parhaiten meidän ralliteillä, siis M3 E36northwest kirjoitti:Tuo selittää miksi linkkikotelot alkoivat aidosta kopasta repeämään irti.saxspeed kirjoitti:pitemmät palkit niin ohuempi pohjalevy
"Tuhatsatayksitoista"