bensa seoksista.

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
ronkeli
B-junnu
B-junnu
Viestit: 47
Liittynyt: 10.01.2005 00:00

bensa seoksista.

Viesti Kirjoittaja ronkeli » 09.04.2006 21:38

minkä kokoiset suuttimet vakio 2 litraseen OHC:hen. Kaasuttimet on 45mm dellorto DRLA:t. Auto lähtee käyntiin ja käy tyhjäkäyntiä mutta heti kun tarjoaa kaasua niin sammuu... Entä onko tietoa että millaset suuttimet pitäs olla weber DGAV:ssä jos laittaa sen 2 litraseen OHC:hen...? apua kaivataan...

Avatar
ronkeli
B-junnu
B-junnu
Viestit: 47
Liittynyt: 10.01.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja ronkeli » 11.04.2006 15:18

taas täällä...kohta iskee epätoivo koneen kanssa kun ei saa käyntiin sitten kirveelläkään...ei auttanut vaikka otin tuplat pois ja laitoin vakio DGAV:n kiinni.weberillä ei edes käy...lupaa ja lupaa ja lupaa...... :roll: :roll: :roll:

oisko kellään ajatusta missä vika...

oon kokeillut :
-kahta puolaa
-kahta jakajaa
-kaksia kaasuttimia/kaasutinta
-tulppia vaihdettu
-jakajaa käännelty
-kahta sytytysboxia

Jokaisessa pytyssä kyllä jotain tapahtuu kun kokeilee peltisarjasta putkia niin jokaisessa sylinterillä on palanut kun putket on lämpimät.

aaarrrrgggghhhhhh.....

:idea: :?:

Avatar
Corolla79
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 64
Liittynyt: 13.02.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja Corolla79 » 11.04.2006 16:42

onko nokka-akseli ajoitettu kohillee?

PetriH
Yleinen
Yleinen
Viestit: 274
Liittynyt: 18.05.2004 00:00
Viesti:

seokset

Viesti Kirjoittaja PetriH » 11.04.2006 18:32

Nyrkkisääntö:
Jos ei lähde käyntiin ja vain lupaa, niin seos liian rikkaalla.

Moottori käynnistyy kyllä laihalla seoksellakin, mutta liian laiha sekään ei saa olla. Jos laiha seos, niin kättä kaasarien eteen, niin silloin laiha seos muuttuu rikkaaksi. (Käy paremmin)

"Potkiiko" kone vastaan, kun meinaa käynnistyä?
Kaasuttimessa saaterinmoinen yskäisy/liekit!

Sitten on tietenkin tuo mainittu nokka-akselin ajoitus, sytytyksen ajoitus, kipinän riittävyys, ym.ym.

Avatar
230
Viestit: 5
Liittynyt: 21.07.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja 230 » 11.04.2006 19:30

ronkeli kirjoitti:taas täällä...kohta iskee epätoivo koneen kanssa kun ei saa käyntiin sitten kirveelläkään...ei auttanut vaikka otin tuplat pois ja laitoin vakio DGAV:n kiinni.weberillä ei edes käy...lupaa ja lupaa ja lupaa...... :roll: :roll: :roll:

oisko kellään ajatusta missä vika...

oon kokeillut :
-kahta puolaa
-kahta jakajaa
-kaksia kaasuttimia/kaasutinta
-tulppia vaihdettu
-jakajaa käännelty
-kahta sytytysboxia

Jokaisessa pytyssä kyllä jotain tapahtuu kun kokeilee peltisarjasta putkia niin jokaisessa sylinterillä on palanut kun putket on lämpimät.

aaarrrrgggghhhhhh.....

:idea: :?:
sytytysjärjestys oikein jakajan pyörimis-suuntaan nähden?

Avatar
ronkeli
B-junnu
B-junnu
Viestit: 47
Liittynyt: 10.01.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja ronkeli » 11.04.2006 21:51

ilman kaasua ei potki vastaan.mutta kun tarjoaa kaasua niin sitten yskii ja potkii...

sytytysjärjestys on myötäpäivään 1342

nokan jako pitäs olla todella lähellä.

Avatar
peteracing
KV
KV
Viestit: 675
Liittynyt: 21.08.2004 00:00
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja peteracing » 13.04.2006 18:03

millanen jakaja? ettei vaan ois se motorgraftin boxi... :roll:
power is nothing without control...

Avatar
ronkeli
B-junnu
B-junnu
Viestit: 47
Liittynyt: 10.01.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja ronkeli » 14.04.2006 10:35

kyllä on se iso motorcraftin boxi. jakaja on peräisin 2litrasesta farmari sierrasta, kuten boxi ja johtosarjakin...

Avatar
peteracing
KV
KV
Viestit: 675
Liittynyt: 21.08.2004 00:00
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja peteracing » 16.04.2006 15:29

kokeileppas vaikka vakiojakajalla niin näet onko se vika boxissa.. me tapeltiin edellisen kilpurin kans ku oli tuossa boxissa sanomista. startattaessa vaa pärähti ja sammu ja sit ehkä kymmenennellä kerralla jäi käymään.. siinä oli myös joku mystinen vika ku kipinät lintsas aina jossain välissä..välillä veti ja välillä ei.
power is nothing without control...

Vastaa Viestiin