Männät ahistaa?
- mushz
Männät ahistaa?
Kasasin justiin 4k:n alakerran uusilla laakereilla ja männänrenkailla mut tuli pieni ongelma. Koneesta tuli himskutin jäykkä. Eli ei pyöri kunnolla kampiakselin päästä pyöritettäessä. Laakerit ei ainakaan tunnu hirttävän kiinni vaan vika tuntuis olevan männänrenkaissa. Lohko on vakio kokoo ja männänrenkaat kanssa. Männän renkaiden välykset tuntuis olevan OK.(0.15-0.3mm) Mikä vois olla vikana??
- tth
- Yleinen

- Jos laakerit ovat OK vika on yleensä öljyrenkaissa. Niitä joutuu joskus viilaamaan välyksiin. Aina kannattaa asentaa renkaat pyttyyn ja tarkistaa päittäisvälys joka renkaasta.
- Wisecon (ja muiden) öljyrenkaan "segmentti" eli alusjousi on myös tarkka laitettava - päät menevät helposti päällekäin ja asennus on susi. Reunaliuskat täytyy myös olla eri paikassa, ei segmentin pään kohdalla.
- Olen minä nähnyt senkin että kangen tapin hoonaus oli niin paljon off-set'issa alasilmään nähden että jumi männän! Tälläistä ei silmällä nää ennen asennusta.
- Kun purat, pura yksi kerrallaan niin tiedät mikä pytty jumitti.
- Kun kasaat, kokeile pyörittää aina joka männän jälkeen niin tiedät mikä, jos mikään, menee väärin. Ei tarvitse arvailla.
- "Vain se, joka ei tee mitään, ei tee virheitä!"
- Wisecon (ja muiden) öljyrenkaan "segmentti" eli alusjousi on myös tarkka laitettava - päät menevät helposti päällekäin ja asennus on susi. Reunaliuskat täytyy myös olla eri paikassa, ei segmentin pään kohdalla.
- Olen minä nähnyt senkin että kangen tapin hoonaus oli niin paljon off-set'issa alasilmään nähden että jumi männän! Tälläistä ei silmällä nää ennen asennusta.
- Kun purat, pura yksi kerrallaan niin tiedät mikä pytty jumitti.
- Kun kasaat, kokeile pyörittää aina joka männän jälkeen niin tiedät mikä, jos mikään, menee väärin. Ei tarvitse arvailla.
- "Vain se, joka ei tee mitään, ei tee virheitä!"
- mushz
- peteracing
- KV

- mushz
- Mizka
- KV

Miltäs tämmönen ajatus kuullostaa, kun keskimmäiset sylinterithän saavuttaa korkeamman lämpötilan verrattuna uloimpiin, niin välyskin ainakin teoriassa saisi olla suurempi. Muistaakseen esim Minin kisakoneetkin aina kannattaa hoonata keskeltä väljemmiksi kuin laidoilta. Mutta toki eihän uloimmatkaan renkaat saa tuolla lailla ahdistaa.