Peltisarjojen painepotikat...
- Wee
- B-junnu

- Viestit: 21
- Liittynyt: 21.07.2005 00:00
Peltisarjojen painepotikat...
Olen nähny joissakin kilpureissa peltisarjan päälle hitsaten kiinnitettyjä suljettuja sylinterinmuotoisia potikoita, jotka menevät aina pareittain, eli 1-2 ja 3-4. Joku asiantuntevampi arveli, että nämä laitokset parantavat sylinterien huuhtelua, eli tehostavat peltisatsin toimintaa??? Onko näin, ja jos on niin millä viritysasteella/kierrosluvuilla nämä systeemit pääsevät oikeuksiinsa jä miten nuo mitoitetaan? Ja ennenkaikkea millaiset ovat todelliset vaikutukset koneen toimintaan? Ainakin parissa OHC RS2000 äffäläisessä olen noita nähny...
- kappa12
- Yleinen

- Viestit: 270
- Liittynyt: 19.02.2005 00:00
- Paikkakunta: Seinäjoki
- Viesti:
Kyseiset resonaattorit poistaa tietyllä kierrosalueella ei toivottuja resonansseja pakosarjasta... kuulemma ainakin jokuvuosi sitten F-cupin kärkeä hätyytelleessä GSI Kadetissa kyseiset pöntöt teki melkoisesti lisää keskialueen vääntöön... kertokoot enemmän jotka oikeasti tietää asiasta...
Mikko Koivusalo
http://ralliseiska.suntuubi.com/
http://ralliseiska.suntuubi.com/
- Samikaze
- Yleinen

- Viestit: 174
- Liittynyt: 04.09.2004 00:00
- Paikkakunta: Keuruu
- Viesti:
- Kartanlukija
- KV

- Viestit: 477
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Resonanssiahtamisesta oli juttua aikoja sitten täällä foorumissa.
http://www.ralli.net/modules.php?name=F ... iahtaminen
Siinä on linkkejä edelleen, aihettakäsitteleville sivuille. Mielenkiintoista luettavaa.
Vaikka tässä menee tietysti imu- ja pakopuolen "yhdysputket ja potikat" sekaisin. Liittyy ne samaan aihealueeseen kuitenkin?
http://www.ralli.net/modules.php?name=F ... iahtaminen
Siinä on linkkejä edelleen, aihettakäsitteleville sivuille. Mielenkiintoista luettavaa.
Vaikka tässä menee tietysti imu- ja pakopuolen "yhdysputket ja potikat" sekaisin. Liittyy ne samaan aihealueeseen kuitenkin?
- Samikaze
- Yleinen

- Viestit: 174
- Liittynyt: 04.09.2004 00:00
- Paikkakunta: Keuruu
- Viesti: