missä vika?

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
htr
KV
KV
Viestit: 539
Liittynyt: 08.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja htr » 20.01.2009 12:29

Spoileri kirjoitti:
zessa kirjoitti:
Eikös Webruissa ole niitä mitkänenytonnimeltään -tulppia, mitkä kun kiertää pois, niin näkyy läpät kolmesta pienestä reiästä, jos vaan tyhjäkäynnillä säätää ne oikeelle kohalle, kuten Lortoissa?
Löytyy samat reiät :idea:

Avatar
Spoileri
KV
KV
Viestit: 523
Liittynyt: 24.02.2011 18:58
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Spoileri » 20.01.2009 12:45

htr kirjoitti:
Spoileri kirjoitti:
zessa kirjoitti:
Eikös Webruissa ole niitä mitkänenytonnimeltään -tulppia, mitkä kun kiertää pois, niin näkyy läpät kolmesta pienestä reiästä, jos vaan tyhjäkäynnillä säätää ne oikeelle kohalle, kuten Lortoissa?
Löytyy samat reiät :idea:


No niistähän tiiraamalla saa säädettyä synkron justiinsa kohilleen. Mitkä ne nyt muuten on nimeltään?
"Täysillä sisään ja paareilla ulos!!" (Saku Vierimaa)
Toyota Starlet 2T-B r.SS (tulossa 4T-B)
Toyota Corolla GT r.F (telakalla)

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » 20.01.2009 13:39

en mä millään pahalla, mutta tuntuu että suurempien ongelmien välttämiseksi kannattaisi teidän käyttää tuo autonne ihan oikealla säätäjällä. samalla voisitte hieman sivusta seurata miten sitä säätöä oikeasti tehdään. Saattaaapi tulla jopa kokonaisuutena aika paljon halvemmaksikin.

Avatar
Roponator
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 77
Liittynyt: 09.01.2007 00:00

Toki

Viesti Kirjoittaja Roponator » 20.01.2009 21:55

Mutta tää on tällänen projekti. Oppiihan sitä tekemällä, mut suomalainen mies luottaa itteesä.

Kyllä se millin kerros kuraa riittää laatottaessa, oho nyt ne tippu:D

Avatar
JarmoYli
B-junnu
B-junnu
Viestit: 23
Liittynyt: 26.01.2009 00:00
Paikkakunta: Alahärmä

Viesti Kirjoittaja JarmoYli » 27.01.2009 13:39

Että ehtisitte ajaa talvella autollanne huoletta niin vaihtakaa siihen takaisin vakioimusarja/kaasutin. Veikkaan että kulku ei siitä yhtään heikkene, luultavasti parantuu, tai pyytäkää säätämään joku kokeneempi sitä konetta, kesällä on sitten paljon mukavampi harjoitella ruuvaamista :lol:

Avatar
mape73
Viestit: 8
Liittynyt: 17.11.2008 00:00

Viesti Kirjoittaja mape73 » 27.01.2009 18:03

kyllä se kaasutin saatiin oikeisiin säätöihin. ajettu on monet kerrat jo. voimaa on kuin pienessä pitäjässä. :D :D
:D :D

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » 27.01.2009 18:08

Toimiiko se nyt?
Oikeastikko?

Avatar
mape73
Viestit: 8
Liittynyt: 17.11.2008 00:00

Viesti Kirjoittaja mape73 » 28.01.2009 20:51

kyllä toimii ihan oikeesti. jäällä on tullut ajeltua., mut vielä semmonen et, kylmänä pelaa hyvin , mutta kun kone lämpenee, niin kolmosella ei jaksa oikein vääntää, kuin joskus aikaisemmin.,
eli pientä hienosäätöä.

mitäpä veikkaat viaksi?

Avatar
JarmoYli
B-junnu
B-junnu
Viestit: 23
Liittynyt: 26.01.2009 00:00
Paikkakunta: Alahärmä

Viesti Kirjoittaja JarmoYli » 29.01.2009 12:18

Jarrut laahaa päällä :lol: 10 hv katoaa tuosta vaan jos jarru vähänkin päällä..tai toisinpäin, vaatii 10hv enemmän kulkeakseen samoin kuin ennen jos vähänkin jarrut laahaa. Tehopenkis tämäkin on tullut testattua..
Renkaatkin vaikuttaa paljon, millä ajetaan..

Kerran kun vedettiin penkis Jyrängön katukiihd.kuplan konetta Viitalan Jorman kans 411,sen korissa, toinen takajarru veti jumiin, siihen katos 40 hv!!

Jos jarrut kunnossa escos, niin syttyä voi koettaa käännellä molempiin suuntiin, max ennakko kierroksilla noin 36 ast..ellei vaikutusta, niin sitten ne pääsuuttimet joita suurennitte ehkä liikaa..130-140 pääsuuttimet riittää jo pitkälle, olettaen että teillä on normaalinkokoiset sisäkurkut.

Avatar
mape73
Viestit: 8
Liittynyt: 17.11.2008 00:00

Viesti Kirjoittaja mape73 » 29.01.2009 21:49

jarrut on kunnossa. pääsuuttimet on 130. normikurkut. pitää koittaa sytytyksellä säädellä seuraavaksi.

8O

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » 29.01.2009 22:16

Ihan aikuisten oikeesti, osa 2. Käytä se auto säädössä ja seuraa mitä siellä tehdään. Tulee varmasti halvemmaksi ja on lisäksi kivenpaa.

Avatar
mape73
Viestit: 8
Liittynyt: 17.11.2008 00:00

Viesti Kirjoittaja mape73 » 30.01.2009 19:45

kiitoksia erittäin hyvistä neuvoista. autossa vedot entisellään, vetää kaikklla vaihteilla hyvin.. :D

Avatar
toyota1
B-junnu
B-junnu
Viestit: 41
Liittynyt: 29.09.2004 00:00

Re: Jatkoa...

Viesti Kirjoittaja toyota1 » 26.02.2010 22:08

Roponator kirjoitti:Auton entisenä osakkaana kävin eilen kokeilemassa säätää tuota autoa.

Imusarjan tiivisteet vaihdettu kunnon paprutiivisteiksi.
Pääsuutinta ja ilmasuutinta isonnettiin.

Nokka on vakio ajoituksessa. Pitäisikö muuttaa, kun on tuplat?

Säädin sytytyksen ja auto käynnistyi nyt heittämällä!

Ongelmana et pakosarjassa tupsetta ja imusarjassa aivastelua. Kokeilin sytytyksellä hakea kohtaa jossa se asettuisi, mut ei se asettunut. Tupsaminen tapahtuu korvakuulolla kahdessa taimmassa pytyssä.
Venttiileistä sen ei pitäisi johtua koska ne on juuri hiottu.
Kierroksilla käydessä näiden kahden pakosarjat punahehkussa, etummaiset ei. Mietin pitäisikö tarkistaa kaasuläppien asennot? Sitten kun käyttää kierroksilla, niin kierrokset tippuu verkaisesti. :roll:

Laihalla ne kaksi pytyyä eli ilmaa liikaa saa. onko säädetty balanssi kohdalleen ja varmasti tiivisteet ehjät ja imusarja myös...

Vastaa Viestiin