Ford perustettiin vuonna 1903 ja LED keksittiin vuonna 1907austin kirjoitti:Tervehdys ! Muistakaa että noi ledit ja ksenonit eivät sovellu Historic kilpuriin koska eivät ole aikakauden mukaisia !

Ford perustettiin vuonna 1903 ja LED keksittiin vuonna 1907austin kirjoitti:Tervehdys ! Muistakaa että noi ledit ja ksenonit eivät sovellu Historic kilpuriin koska eivät ole aikakauden mukaisia !
Jos niitä käytettiin keksimisen (1907) aikaan autoissa, eivät ne käy kuitenkaan nykyisiin Historic kilpureihin.jabajee kirjoitti:Ford perustettiin vuonna 1903 ja LED keksittiin vuonna 1907austin kirjoitti:Tervehdys ! Muistakaa että noi ledit ja ksenonit eivät sovellu Historic kilpuriin koska eivät ole aikakauden mukaisia !
Kyllä siinä valoa riittäisi, kun Hisse autoon pistäisi ikäkaudelta olevan ledin loistamaanMJT kirjoitti:Jos niitä käytettiin keksimisen (1907) aikaan autoissa, eivät ne käy kuitenkaan nykyisiin Historic kilpureihin.jabajee kirjoitti:Ford perustettiin vuonna 1903 ja LED keksittiin vuonna 1907austin kirjoitti:Tervehdys ! Muistakaa että noi ledit ja ksenonit eivät sovellu Historic kilpuriin koska eivät ole aikakauden mukaisia !
Trophy kirjoitti:Nuo kuvassa olevat ilmeisesti LED valot pistivät silmään siirtymällä Tammisaaressa, en tajunnut katsoa pätkällä miten näyttivät. Onko käyttäjäkokemuksia kellään?
http://kartsa.kuvat.fi/kuvat/Rally+2013 ... G_0080.jpg
Saako kysyä hankintapaikkaa ja hintaa?140577 kirjoitti:Trophy kirjoitti:Nuo kuvassa olevat ilmeisesti LED valot pistivät silmään siirtymällä Tammisaaressa, en tajunnut katsoa pätkällä miten näyttivät. Onko käyttäjäkokemuksia kellään?
http://kartsa.kuvat.fi/kuvat/Rally+2013 ... G_0080.jpg
Kyseisen kuvan auton valot ,hytistä katsottuna paremmat
kuin xenonit!! (e-hyväksytyt )
Siviilipuolellahan oli ainakin ennen voimassa 60 % kahdennussääntö, eli kaksi tai useampia samaan toimintaan tarkoitettua samanväristä valaisinta katsottiin yhdeksi valaisimeksi, milloin valaisevien pintojen pinta-ala oli vähintään 60 % valojen ympäri piirretyn pienimmän mahdollisen suorakulmion pinta-alasta.Mopoilija kirjoitti:En välttämättä meinaa niin, mutta olisihan se vähän pölhön oloista jos sillä ei olisi merkitystä montako niitä ledejä siinä yhdessä patterissa on...
Eihän sillä ole mitään väliä minkälaiset kynttilät ja kuinka paljon niitä on ja miten ne toimii kilpailunaikana? Sitä vartenhan on erivapaus laittomien valojen käyttöön kilpailun aikana jota jokainen kilpailija nauttii.AN_ kirjoitti:Siviilipuolellahan oli ainakin ennen voimassa 60 % kahdennussääntö, eli kaksi tai useampia samaan toimintaan tarkoitettua samanväristä valaisinta katsottiin yhdeksi valaisimeksi, milloin valaisevien pintojen pinta-ala oli vähintään 60 % valojen ympäri piirretyn pienimmän mahdollisen suorakulmion pinta-alasta.Mopoilija kirjoitti:En välttämättä meinaa niin, mutta olisihan se vähän pölhön oloista jos sillä ei olisi merkitystä montako niitä ledejä siinä yhdessä patterissa on...
Alkuperäistä kahdennussääntöä ei saanut soveltaa lähi-, kauko-, huomio-, etusumuvaloon eikä lisäjarruvaloon, mutta vuonna 93 sääntöä muutettiin siten, että kahdentaminen on mahdollista ainoastaan yksittäisessä hyväksytyssä valaisinpaketissa, eli jälkikäteen valoja ei saa
kahdentaa. Käsittääkseni tämä kumoaa nuo rajoitukset, koska mm. lisäjarruvaloissahan tuo on arkipäivää.
EU:hun liittymisen jälkeen nämä(kin) säädökset muuttuivat kryptiseksi kun mukaan tulivat viittaukset eri säädöksiin, mutta käsittääkseni henki siviilipuolella on nykyisin se, että jos valaisin on hyväksytty pakettina niin silloin se katsotaan yhdeksi valaisimeksi.
Mielestäni olisi erikoista jos rallisäännöissä tehtäisi tästä hengestä poikkeava päätös, mutta toisaalta parempi katsoa kuin katua...
Eihän sillä ole mitään väliä minkälaiset kynttilät ja kuinka paljon niitä on ja miten ne toimii kilpailunaikana? Sitä vartenhan on erivapaus laittomien valojen käyttöön kilpailun aikana jota jokainen kilpailija nauttii.[/quote]Frog kirjoitti:[quote="JoneLampinen"
Mielestäni olisi erikoista jos rallisäännöissä tehtäisi tästä hengestä poikkeava päätös, mutta toisaalta parempi katsoa kuin katua...
Autojen tekniset määräykset ja ART. 254 eritysmääräykset ryhmälle N kohta 6.8 sähkölaitteet löytyy lause joka alkaa näin:JoneLampinen kirjoitti:
Osasin aktiiviaikoina tuon kirjan ulkoa ja en tätäkään ihan väärin muistanu..