UUSI 1600 luokka

Kuumimmat huhut, viimeisimmät juorut ralliin, sprinttiin, rallicrossiin, jokamiesluokkaan ja kaikkeen muuhun autourheiluun liittyen...
sps1
KV
KV
Viestit: 754
Liittynyt: 10.08.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja sps1 » 29.04.2005 22:10

Tässä kohtaa ennustan taas että näistä autoista ei tule halpoja harrastevälineitä. Tietysti jokainen miettiköön itse mikä on halpaa ja mikä ei :?
http://www.youtube.com/user/rallyfin?ob=5" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
northwest
KV
KV
Viestit: 832
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » 30.04.2005 07:10

Jos.
-alkuun tulisi 15-20 innokasta harrastajaa jotka rakentaisi autot.
Niin.
-nälkä kasvaa syödessä.
Tällöin.
-nämä rakentaisivat paremman mallin auton.
Ja.
-vanhat autot myytäisiin eteenpäin uusille luokan tulokkaille.
Näinollen.
-käytettyjen markkinat alkaisivat pikkuhiljaa pyöriä kuten äffässäkin.
Ts.
-kaikki riippuu hyvin pitkälti alkupamauksesta,eli siitä paljonko autoja saadaan viivalle ekalla kaudella.
Apua.
-olisi siitä että olisi joku porkkana näille autoille,vaikkapa puolitettu ilmottautumismaksu tai vastaava.

Avatar
MrSpoon
KV
KV
Viestit: 627
Liittynyt: 30.04.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja MrSpoon » 30.04.2005 08:28

Aika hyvin oli AKK:n lehdessä että on kuunneltu harrastajia.. :roll: .. aika vähän tuli niitä muutoksia mitä täälläkin keskustelimme. Kumma kun meni säännöt aikalailla persuuksilleen mitä kansa täällä ehdotti...

Avatar
vilerace
Yleinen
Yleinen
Viestit: 193
Liittynyt: 05.11.2004 00:00

1600

Viesti Kirjoittaja vilerace » 30.04.2005 21:22

ei se homma mielestäni iskareihin kaadu ei se öhlins mielestäni ainoa vaihtoehto muissakaan luokissa näytä olevan vaikka kärjessä ajava auto oliski, ja onhan alusta tärkeimpiä asioita kilpa- autossa.
Muuten jää nähtäväksi kenellä riittää mielenkiintoa vetää vakioväleillä
ilman lukkoa kun trophytkin on olemassa...

Avatar
Tuomo
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 92
Liittynyt: 30.04.2004 00:00

luetaanpas uudestaan, huolella...

Viesti Kirjoittaja Tuomo » 01.05.2005 17:40

"Iskunvaimentimissa sallitaan vain yksi ulkopuolinen säätötoiminto."

VILLEvonWOLTTI
Yleinen
Yleinen
Viestit: 186
Liittynyt: 04.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja VILLEvonWOLTTI » 01.05.2005 19:35

En usko tämmöisen luokan toimivuuteen. Kilpailukykyisen auton tekeminen maksaa aina paljon. Jos rakennat pienellä rahalla noin 10000-12000 eurolla auton niin se ei ole nopea auto = huono auto. Vähän ajan kuluttua, kun hyviä sijoituksia ei tule. Mielenkiinto hiipuu. Ei kiinnosta enään ajaa, kun ei pärjää. Auto ei mene kaupaksi, kun se ei ole nopea auto. Tämä ongelma on jo todettu monta vuotta sitten.
Jos rakennat heti hyvän auton 23000-30000 euroa. Saavutat kohtuu sijoituksia. Mutta muiden kilpailijoiden mielenkiinto lajia kohtaan hiipuu, kun tietää jo ilmottautuessa olevansa alakynnessä.
Hyvin menee, jos ekana vuonna on 6-8 autoa viivalla. Kovalla markkinoinnilla nekin saavutettu. Sitten akk lopettaa voimakkaan markkinoinnin. Jonka jälkeen luokka kituu jonkun aikaa. Ennenkuin kuolee pois. Tämäkin on jo todettu eri lajien ja luokkien kohdalla monta vuotta sitten.
Todellinen häviäjä on harrastaja jolle jää käsiin auto, joka on kuin väärää rahaa. Ei kelpaa kenellekkään, kun se ei sovellu mihinkään muuhun järkevään luokkaan.
Rallin puolella on jo halpa ryhmä F. Joka on HUOM! todelliselle harrastajalle hyvä. Pystyy ajamaan edullisella autolla ja edullisin kustannuksin. Mutta ei pienin taloudellisin panostuksin saavuta hyviä sijoituksia, kun aina löytyy joitain jotka panostaa vaikka 30000 euroa enemmän.
Radalle tämä luokka voisi sopia vähän paremmin. Mutta moniko on valmis siirtymään uuteen epävarmaan luokkaan? Esim. Hondat paljon melua lähes tyhjästä. Ennemmin siirtyy jo hyvin pyöriviin ja toimiviin luokkiin. Esim. Legends tai Minit.
Legends on saavuttanut hyvän suosion ja toimii varmasti pitkään, kun se on harrastajien itse tekemä luokka. Nostan hattua koko Legends porukalle. Mutta on siinäkin huonot puolet. AKK sorsii sitä julkisuudessa, kun se ei ole heidän rahastus keinonsa/keksintönsä.
Toivoisin olevani väärässä, mutta eri lajeja harrastaneena ja pitkään seuranneena melkein tiedän miten käy.
Olisi ihan jees, jos harrastajat (kuskit) heittäisivät lisä kommentteja.
Tuntuu usein Foorumia lukiessa, että eniten on äänessä katsojat tai pikku pojat. Joiden kommentit ei hirveästi kiinnosta.

Avatar
hataki
KV
KV
Viestit: 360
Liittynyt: 29.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja hataki » 02.06.2005 20:15

Minusta ainakin tämä on loistava ajatus siis uus 1600 vakio luokka autot ovat suht uusia ja saksasta esim tollasia saa todella pilkka hintaan. esim civic 1.6 vtec on oiva peli tuohon luokkaan siinä on 4xlevyt vakiona moottori teho 115hv ja omaa yksikköä käyttäen n.150-160 hp helposti alusta on vakionakin hyvä ja sillähän voi käydä vaikka kaupassa kun se on melkein vakio auto. Jos tuo nyt tulee siis toi uus luokka niin taidamma rakentaa ainakin veljen kans siihen pelin, kun on jo semmonen valmiiksi hankittu aihio pihassa.

Avatar
hataki
KV
KV
Viestit: 360
Liittynyt: 29.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja hataki » 02.06.2005 20:18

Minusta ainakin tämä on loistava ajatus siis uus 1600 vakio luokka autot ovat suht uusia ja saksasta esim tollasia saa todella pilkka hintaan. esim civic 1.6 vtec on oiva peli tuohon luokkaan siinä on 4xlevyt vakiona moottori teho 115hv ja omaa yksikköä käyttäen n.150-160 hp helposti alusta on vakionakin hyvä ja sillähän voi käydä vaikka kaupassa kun se on melkein vakio auto. Jos tuo nyt tulee siis toi uus luokka niin taidamma rakentaa ainakin veljen kans siihen pelin, kun on jo semmonen valmiiksi hankittu aihio pihassa.

basso
KV
KV
Viestit: 542
Liittynyt: 10.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja basso » 02.06.2005 20:53

VILLEvonWOLTTI kirjoitti:En usko tämmöisen luokan toimivuuteen. Kilpailukykyisen auton tekeminen maksaa aina paljon. Jos rakennat pienellä rahalla noin 10000-12000 eurolla auton niin se ei ole nopea auto = huono auto. Vähän ajan kuluttua, kun hyviä sijoituksia ei tule. Mielenkiinto hiipuu. Ei kiinnosta enään ajaa, kun ei pärjää. Auto ei mene kaupaksi, kun se ei ole nopea auto. Tämä ongelma on jo todettu monta vuotta sitten.
Jos rakennat heti hyvän auton 23000-30000 euroa. Saavutat kohtuu sijoituksia. Mutta muiden kilpailijoiden mielenkiinto lajia kohtaan hiipuu, kun tietää jo ilmottautuessa olevansa alakynnessä.
Hyvin menee, jos ekana vuonna on 6-8 autoa viivalla. Kovalla markkinoinnilla nekin saavutettu. Sitten akk lopettaa voimakkaan markkinoinnin. Jonka jälkeen luokka kituu jonkun aikaa. Ennenkuin kuolee pois. Tämäkin on jo todettu eri lajien ja luokkien kohdalla monta vuotta sitten.
Todellinen häviäjä on harrastaja jolle jää käsiin auto, joka on kuin väärää rahaa. Ei kelpaa kenellekkään, kun se ei sovellu mihinkään muuhun järkevään luokkaan.
Rallin puolella on jo halpa ryhmä F. Joka on HUOM! todelliselle harrastajalle hyvä. Pystyy ajamaan edullisella autolla ja edullisin kustannuksin. Mutta ei pienin taloudellisin panostuksin saavuta hyviä sijoituksia, kun aina löytyy joitain jotka panostaa vaikka 30000 euroa enemmän.
Radalle tämä luokka voisi sopia vähän paremmin. Mutta moniko on valmis siirtymään uuteen epävarmaan luokkaan? Esim. Hondat paljon melua lähes tyhjästä. Ennemmin siirtyy jo hyvin pyöriviin ja toimiviin luokkiin. Esim. Legends tai Minit.
Legends on saavuttanut hyvän suosion ja toimii varmasti pitkään, kun se on harrastajien itse tekemä luokka. Nostan hattua koko Legends porukalle. Mutta on siinäkin huonot puolet. AKK sorsii sitä julkisuudessa, kun se ei ole heidän rahastus keinonsa/keksintönsä.
Toivoisin olevani väärässä, mutta eri lajeja harrastaneena ja pitkään seuranneena melkein tiedän miten käy.
Olisi ihan jees, jos harrastajat (kuskit) heittäisivät lisä kommentteja.
Tuntuu usein Foorumia lukiessa, että eniten on äänessä katsojat tai pikku pojat. Joiden kommentit ei hirveästi kiinnosta.
No vaikka minä oonkin se pikkupoika sieltä penkalta, niin sen verran voin sanoa, ettei varmasti onnistu, jos kaikki on yhtä negatiivisella asenteella liikkeellä. Joskus tuntuu ettei missään oo mitään järkeä ja kaikki menee pieleen. Tällasia ennustajia tarvittas jossain ihan muilla areenoilla, vaikkapa vakioveikkausporukan vetäjäksi, kun on jo noin selvät visiot ennenkuin yhtään valmista autoa on viivalla.

Pessimisti ei pety koskaan, mutta optimistilla on edes mahdollisuus onnistua. :oops:

Vastaa Viestiin