kentti ja 244 nenä

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
nortonmanx
B-junnu
B-junnu
Viestit: 22
Liittynyt: 07.10.2008 00:00

kentti ja 244 nenä

Viesti Kirjoittaja nortonmanx » 04.08.2010 13:41

morosta, ajattelin vaihtaa bcf2:sen hiukan ruudikkaampaan nenään. vaatiiko kent camsin 234 tai 244 mäntien koneistusta venojen kohdalta? kent camsin mukaan mäntiä pitää kairata 2,54mm. jostain brittifoorumista taasen luin että 234 menee heittämällä mutta 244 pitää koneistaa. onko tiatoo? onko tuplajousi pakollinen jos konetta ajaa suht säntillisesti eikä revittele yli 7000 varvin "kovin usein" =)?

teemupelli
B-junnu
B-junnu
Viestit: 30
Liittynyt: 02.02.2006 00:00

Viesti Kirjoittaja teemupelli » 05.08.2010 12:38

mä ainakin heitin 244 nokalla vesilintua... ja teetin virtasen maurilla 7:kan.
se ongelma kentissä on siinä et se ei kärsi kauheesti aukioloo ja 244 sitä on liikaa.. eli perus sääntö on paljon asteita vähän nostoo ja nokkien välinen kulma 5 astetta. sillä rupee naulalaatikko pelaan jos on muut paikat kunnossa. tietysti jos sulla on iso alakerta 84---> ja pieni venttiili niin sit asia on eri :D

Avatar
nortonmanx
B-junnu
B-junnu
Viestit: 22
Liittynyt: 07.10.2008 00:00

Viesti Kirjoittaja nortonmanx » 05.08.2010 12:46

ok! noi "modernit" nenät on kaikki isoilla nostoilla verrattuna "vanhoihin" cossun nokkiin jotka on isolla overlapilla. menee tietty vähemmän pensaa... tuntuu vaan et lähes kaikilla on tuo 244 koneessa... nyt oon rymistelly lankkukanella, isot venat, 1300 männät, kevennetty vauhtipyörä, bcf2 ja DGV. hyllyssä uottaa tuplawebrut. meneehän se noinkin mut eipä siinä paljoa satasta enempää hevosia ole...

Avatar
nortonmanx
B-junnu
B-junnu
Viestit: 22
Liittynyt: 07.10.2008 00:00

Viesti Kirjoittaja nortonmanx » 05.08.2010 13:10

taitaa muuten löytyä hyllystä vielä yks gt-motorin hioma nokka. pitääpä tarkistaa... se oli kiinni aikoinaa kentissä ennenku pata laukesi ja sillä kyllä lauloi hienosti kun kierrokset meni yli 4000 varvin... jostain kumman syystä laitoin sitten bcf2:sen ja meno lopahti ku kanan lento... täytyy illalla kaivaa se nokka esiin ja soittaa gt-motoriin mitkä ne arvot siinä mahtaa olla...

Avatar
nortonmanx
B-junnu
B-junnu
Viestit: 22
Liittynyt: 07.10.2008 00:00

Viesti Kirjoittaja nortonmanx » 06.08.2010 10:37

mistä tän virtasen maurin tavoittaa jos sille pirauttais?

Avatar
JVI
B-junnu
B-junnu
Viestit: 36
Liittynyt: 17.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja JVI » 06.08.2010 10:57

Maurin tavoittaa numerosta:

Kylmäkosken Erikoismoottori

03-545 1440

Jos vaan on tullut jo töihin kesälomalta.

Avatar
nortonmanx
B-junnu
B-junnu
Viestit: 22
Liittynyt: 07.10.2008 00:00

Viesti Kirjoittaja nortonmanx » 06.08.2010 12:21

oorrait! pitänee otta yhteyttä!

Avatar
Wee
B-junnu
B-junnu
Viestit: 21
Liittynyt: 21.07.2005 00:00

234 nokka + pari muuta kysymystä

Viesti Kirjoittaja Wee » 22.09.2010 10:58

Eli oliko tarpeen yleensä kairata kantta KC 234 nokan tuplajousille passeliksi ts. upottaa jousia syvemmälle? Mäntinä tasapäät ja palotilakansi, jota ei siivutettu eikä lohkoakaan plaanattu.
Ja yleensäkin onko tarvetta välttämättä käyttää tuplajousia katukäytössä? Ja missä viritysasteessa/käyttötarkoitukseesa (katu/kilpa) käytätte vankempia (teräksisiä) keinuvipupukkeja ja holkkeja keinuvipupukiston jousien sijaan??

Avatar
nortonmanx
B-junnu
B-junnu
Viestit: 22
Liittynyt: 07.10.2008 00:00

Re: 234 nokka + pari muuta kysymystä

Viesti Kirjoittaja nortonmanx » 28.09.2010 12:39

joo tää muakin kiinnostaa. tosin tuplajousiin on kaiketi helppo vastata sikäli että mitä enemmän kierroksia sitä suurempi riski et venttiili alkaa kantaa. eli mikäli pitää varvit suht järkevissä rajoissa (-7000) ei tuplajousia tarvinne?

Avatar
HBRteam
KV
KV
Viestit: 329
Liittynyt: 14.06.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja HBRteam » 28.09.2010 13:56

minä ajoin aina 244 nenällä kun oli kentti

myin koneen sitten kaverille ja laitoin siihen
bp 300 316 11.66 nostolla jos en ihan väärin muista tilasin rally racesta ja täytyy sanoa että olis jo alkujaankin pitäny olla se toinen nokka eikä 244.


alakerta oli anglian tasapäät kansi kuuranteen 40 weberit yms
kyllä kieku tolla toisella nokalla!!!!

Avatar
_janne_
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 111
Liittynyt: 20.06.2007 00:00

Re: kentti ja 244 nenä

Viesti Kirjoittaja _janne_ » 28.01.2011 21:48

Niin miten on paljonko mäntiä kolottava lisää kun 244 nenä. 1600 kentti jossa 1300 männät?

Vastaa Viestiin