Ford ohc ja öljynpaine ongelma

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
kp62
Viestit: 14
Liittynyt: 06.08.2008 00:00

Ford ohc ja öljynpaine ongelma

Viesti Kirjoittaja kp62 » 04.01.2011 19:27

Kertokaas viisammat mikä vois olla vialla kun sierran laittaa käyntiin öljynpaine valo sammuu mutta heti kun kone pääsee pikkusenkin lämpiämään niin paineet häviää. Kyse on ihan siviili autosta ja vakio koneesta. Autolla on ajettu vain 160000 km niin luulis sen ihan kunnossa olevan. Olen sen verran tutkinu että kanteen tulee öljyä ihan hyvin kun porakoneella pyörittää öljypumppua, ja siinä samalla tuli vaihdettua öljynpaine anturikin, tuloksetta. Ja kiitokset etukäteen vinkeistä!

Avatar
2000
Yleinen
Yleinen
Viestit: 262
Liittynyt: 02.05.2004 00:00

Re: Ford ohc ja öljynpaine ongelma

Viesti Kirjoittaja 2000 » 04.01.2011 19:46

kp62 kirjoitti:Kertokaas viisammat mikä vois olla vialla kun sierran laittaa käyntiin öljynpaine valo sammuu mutta heti kun kone pääsee pikkusenkin lämpiämään niin paineet häviää. Kyse on ihan siviili autosta ja vakio koneesta. Autolla on ajettu vain 160000 km niin luulis sen ihan kunnossa olevan. Olen sen verran tutkinu että kanteen tulee öljyä ihan hyvin kun porakoneella pyörittää öljypumppua, ja siinä samalla tuli vaihdettua öljynpaine anturikin, tuloksetta. Ja kiitokset etukäteen vinkeistä!
Sanoisin et kone auki ja katsoo laakerit ja jos ei vikaa niin katsoa pelaako pumpun paineventtiili? Ohc on herkkä tosta öljyvalosta ei tarvi kuin vilahtaa niin jo on laakereissa vikaa!

Avatar
BLUEORANGE
KV
KV
Viestit: 362
Liittynyt: 20.10.2010 00:00

Viesti Kirjoittaja BLUEORANGE » 04.01.2011 21:24

Vai oiskohan ajettu 260 tkm.Foordeihinhan ei ole laitettu kun sadantonnin mittarit koska niitä ei ole tehty kestämään enempää

Avatar
kp62
Viestit: 14
Liittynyt: 06.08.2008 00:00

Viesti Kirjoittaja kp62 » 04.01.2011 21:45

On ajettu 160000km. Huoltokirjat ja pelit löytyy :wink:

Avatar
etto
B-junnu
B-junnu
Viestit: 37
Liittynyt: 10.01.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja etto » 05.01.2011 06:44

Kannattaa kokeilla niinkin simppeli asia ,että vaihda öljynsuodatin. Ittellä tullu vastaan parikin tapausta joissa uusi suodatin ollut viallinen ja aiheuttanut öljynpaine ongelman. :wink:

Avatar
jjs
Yleinen
Yleinen
Viestit: 281
Liittynyt: 18.06.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja jjs » 05.01.2011 10:21

BLUEORANGE kirjoitti:Vai oiskohan ajettu 260 tkm.Foordeihinhan ei ole laitettu kun sadantonnin mittarit koska niitä ei ole tehty kestämään enempää
Tämä on paha väärinkäsitys. Fordien sadantonnin näytöt ovat siksi kun ei ole mitään väliä onko ajettu 100-, 300-, tai 500-tkm. Menee aina vaan...

Asiaan:
Klassikkoansoja ohc:n öljynkierrossa; imuputken ja pumpun välinen tiiviste, apuakselin kannen alla oleva pääöljykanavan proppu/kuula saattaa sylkäistä itsensä ulos.

Avatar
BLUEORANGE
KV
KV
Viestit: 362
Liittynyt: 20.10.2010 00:00

Viesti Kirjoittaja BLUEORANGE » 05.01.2011 19:53

jjs kirjoitti:
BLUEORANGE kirjoitti:Vai oiskohan ajettu 260 tkm.Foordeihinhan ei ole laitettu kun sadantonnin mittarit koska niitä ei ole tehty kestämään enempää
Tämä on paha väärinkäsitys. Fordien sadantonnin näytöt ovat siksi kun ei ole mitään väliä onko ajettu 100-, 300-, tai 500-tkm. Menee aina vaan...

Asiaan:
Klassikkoansoja ohc:n öljynkierrossa; imuputken ja pumpun välinen tiiviste, apuakselin kannen alla oleva pääöljykanavan proppu/kuula saattaa sylkäistä itsensä ulos

jep jep menee aina vaan.....jotakin paskaks

Avatar
jjs
Yleinen
Yleinen
Viestit: 281
Liittynyt: 18.06.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja jjs » 06.01.2011 02:05

ja takaisin otsikon asiaan:

usein syyllinen on kuitenkin lopulta sitä perusjuttua, esim. kk-laakeri. Ajettu vaikkapa joskus vähillä ja-tai huonoilla öljyillä niin eipä se muuta tarvitse, riippumatta kilometreistä.
Muutama sekunti ilman voitelua valitettavasti riittää.

Eräs ohc hukkasi kuumana öp:tä apuakselin kulahtaneen etulaakerin kautta huimat määrät. Ei tosin sytyttänyt öp-valoa vielä, välyksen tunsi heiluttamalla apuakselin pyörää säteisssuunnassa; selvä välys.
Kannattanee tarkistaa vielä ennen muttereiksi laittoa. Onneksi ohc ei ole maailman vaikeimpia koneita poistaa ja tehdä, ja osia saa, uutta ja vanhaa järkihintaan

Laita öljykellon tilalle vaikka väliaikaisesti mekaaninen öp -mittari, tai luotettava sähköinen (VDO & co) niin näet (liki) todellisuuden paineista

Kyllä se siitä selviää :)

Vastaa Viestiin