ProFlex säätö apuja

Ralli- ja sprint autojen alustaan ja koriin yms. liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Jyrki Koivula
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 108
Liittynyt: 17.08.2011 11:48

ProFlex säätö apuja

Viesti Kirjoittaja Jyrki Koivula » 22.02.2013 00:01

Mitsu evo 3 ja iskarit Proflex jouset jotkut sellholmit. Ongelma, vauhdin lisääntyessä (taidot ei oo kasvanu) reenipätkältä löytyy routaheittoja ja auratessa tulleita rytkyjä joista mitsun perä lähtee ilmavaan pomppuun, alastullessaan rauhottuu kyllä heti, mitä nuppia ja mihinsuuntaan pitäis kääntää jotta ei joka heitolla olisi lisävalot tietävasten.

Ja muutenkin jos joku voisi selventää ton proträkin toimintaperiaatetta, mikä säätö vaikuttaa mihinkin.
Kun en oo tommosia iskareita näpränny ennemmin.

Avatar
s14
Viestit: 13
Liittynyt: 02.09.2006 00:00
Paikkakunta: sumiainen

Re: ProTracin säätö apuja

Viesti Kirjoittaja s14 » 22.02.2013 11:31

printsport lievestuoreella. Tietävät varmaan kertoa toiminnasta,kun mielestäni myyvätkin ko. iskaria.

Avatar
JoneLampinen
KV
KV
Viestit: 308
Liittynyt: 03.09.2007 00:00

Re: ProTracin säätö apuja

Viesti Kirjoittaja JoneLampinen » 22.02.2013 12:12

Jyrki Koivula kirjoitti:Mitsu evo 3 ja iskarit Protracit jouset jotkut sellholmit. Ongelma, vauhdin lisääntyessä (taidot ei oo kasvanu) reenipätkältä löytyy routaheittoja ja auratessa tulleita rytkyjä joista mitsun perä lähtee ilmavaan pomppuun, alastullessaan rauhottuu kyllä heti, mitä nuppia ja mihinsuuntaan pitäis kääntää jotta ei joka heitolla olisi lisävalot tietävasten.

Ja muutenkin jos joku voisi selventää ton proträkin toimintaperiaatetta, mikä säätö vaikuttaa mihinkin.
Kun en oo tommosia iskareita näpränny ennemmin.

Kai niissä ruuveissa jotakin lukee? Repoundia kääntäsin kiinnipäin muutaman naksun ja kokeilisin että ponkaseeko rauhallisemmin. Toimi ainakin Öhlins GasGas EC300 vastaavassa ongelmassa. Eli pullon päätä(comp) aukipäin ja ulosjoustoa(repound) kiinnipäin mitä röykkysempää.

Avatar
karhuracing
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 92
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Rautalampi
Viesti:

Re: ProTracin säätö apuja

Viesti Kirjoittaja karhuracing » 23.02.2013 09:02

Niin ja pitää muistaa että protrackissä säätömenee "väärinpäin" eli kun kääntäisit ruuvia normaalisti kiinni päin niin protrackissä venttiili avautuu silloin eli juuri päin vastoin kuin muissa iskareissa. Ja säädöistä lisäsäiliössä olevilla klikkereillä säädät sisäänjoustoa (comp), ja iskarissa olevalla ulosjoustoa(rebound). Sitten riippuu vielä vähän protrackin mallista onko kolmi vai kaksi toiminen jos on uudempi kolmi toiminen niin lisäsäiliössä on kaksi nupikkaa hidas- ja nopeaalue sisään joustoon.
Mutta niin kuin tuolla jo joku sanoi niin jos enenmmän lisätietoa haluat niin soita Printsportille niin neuvovat varmasti.

kesalasse
B-junnu
B-junnu
Viestit: 46
Liittynyt: 13.01.2008 00:00

Re: ProTracin säätö apuja

Viesti Kirjoittaja kesalasse » 23.02.2013 09:32

Ettei siinä ole kuiten Proflexin alusta?? Ellet ole alustaa siihen vaihtanut . Niissä menee säädöt ihan normaalisti, eli tiukkaamalla ruuvia vaimennus lisääntyy. Kuvailemasi ongelma saattaisi vähentyä sekä takapään paluuta pyörittämällä kiinnippäin muutama naksu, että myös sisäänvaimennusta, eli lisäsäiliön päästä pyöräyttämällä.

Jyrki Koivula
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 108
Liittynyt: 17.08.2011 11:48

Re: ProTracin säätö apuja

Viesti Kirjoittaja Jyrki Koivula » 23.02.2013 23:38

kesalasse kirjoitti:Ettei siinä ole kuiten Proflexin alusta?? Ellet ole alustaa siihen vaihtanut . Niissä menee säädöt ihan normaalisti, eli tiukkaamalla ruuvia vaimennus lisääntyy. Kuvailemasi ongelma saattaisi vähentyä sekä takapään paluuta pyörittämällä kiinnippäin muutama naksu, että myös sisäänvaimennusta, eli lisäsäiliön päästä pyöräyttämällä.
Proflexi joo, prot menneet sekaisin, korjataan muut paikat ennen alustanvaihtoa :lol:

Vastaa Viestiin