hiasen perä

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
orc
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 54
Liittynyt: 14.03.2005 00:00

hiasen perä

Viesti Kirjoittaja orc » 18.07.2005 21:32

mitä välityksiä löytyy hiasen perään,kitka-lukollinen jäykkäperä iästä ei tietoa

Avatar
TaVu_racing
Yleinen
Yleinen
Viestit: 177
Liittynyt: 01.07.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja TaVu_racing » 18.07.2005 23:20

4,3 taitaa olla yleisin ja wanhoissa bensakoneisissa on 5,28, taitaapa niitä olla vielä paria muutakin välitystä, niistä on ole varma :?

Sammy
Yleinen
Yleinen
Viestit: 207
Liittynyt: 30.04.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Sammy » 19.07.2005 08:15

TaVu_racing kirjoitti:4,3 taitaa olla yleisin ja wanhoissa bensakoneisissa on 5,28, taitaapa niitä olla vielä paria muutakin välitystä, niistä on ole varma :?
Löytyy myös 5.1 ja 4.8 välityksiä. 5.28 löytyy myös neliveto mallista. Myös hiluxissa on käsittääkseni sama akseli. Vanhassa bensa hiacessa on kapeampi akseli, joka sopii paremmin kilpa-autoon.

Jankos
KV
KV
Viestit: 417
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Jankos » 19.07.2005 08:27

Hiluxin akseli on myös kapeampi mun muistikuvien mukaan.

Ja bensassa on ollut just toi 5.28 välkkä.

Mutta toi akseli on älyttömän painava... Vetoakselit taitaa painaa enemmän kun vaikka koko ladan taka-akseli...
Ei tiedolla, ei taidolla, vaan Vakiokipolla :D

Avatar
TaVu_racing
Yleinen
Yleinen
Viestit: 177
Liittynyt: 01.07.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja TaVu_racing » 19.07.2005 08:33

Jankos kirjoitti:Hiluxin akseli on myös kapeampi mun muistikuvien mukaan.

Ja bensassa on ollut just toi 5.28 välkkä.

Mutta toi akseli on älyttömän painava... Vetoakselit taitaa painaa enemmän kun vaikka koko ladan taka-akseli...
Jep, vetoakselit on 35mm paksut, eli malmia riittää :lol:

Sammy
Yleinen
Yleinen
Viestit: 207
Liittynyt: 30.04.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Sammy » 19.07.2005 11:04

Jankos kirjoitti:Hiluxin akseli on myös kapeampi mun muistikuvien mukaan.

Ja bensassa on ollut just toi 5.28 välkkä.

Mutta toi akseli on älyttömän painava... Vetoakselit taitaa painaa enemmän kun vaikka koko ladan taka-akseli...
Kaveri punnitsi hiacen akselin volvon jarruilla taisi olla 78 kg. Eihän volvon peräkään mikään höyhen ole vahvikelevyineen, taitaa mennä aika samoihin.

virkm
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 50
Liittynyt: 25.10.2004 00:00

Hiacen perä

Viesti Kirjoittaja virkm » 19.07.2005 20:47

Mitattiin volvon ja hiacen perät samanlaisilla jarruilla ja painoeroa oli 1.5kgtä. Hiacen perässä välitys kestää paremmin kuin volvon perässä ja myös lukko oikein tehtynä ja vetoakselit ei pauku. Edullinen ja hyvä vaihtoehto tehokkaaseen takavetoon (meillä escortissa) ja myös pienempiin kevyemmillä vetareilla, esim ladan tai escortin vetareilla. On myös käytetty starletissa kyseistä perää enkku perän vetareilla ja on pelanut todella luotettavasti.

Avatar
orc
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 54
Liittynyt: 14.03.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja orc » 19.07.2005 22:08

sitä 5.28:sia haeskelinkin kun nyt 5.1 ja tuntuu että ei jaksa kuleksia hyvillä renkailla. pittää tonkia jostaki semmonen nelivedon perä

Vastaa Viestiin