Astra N:stä A:laiseksi ???

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
anssila
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 71
Liittynyt: 16.05.2004 00:00

Astra N:stä A:laiseksi ???

Viesti Kirjoittaja anssila » 14.03.2006 10:21

Ajelen N:läisellä astralla ja nyt pitäis konetta hiukan päivittää.Onko järkeä muuttaa A:laiseksi vai pitää nassena,muuttuuko koneen luonne kuinka paljon.Nyt kiva ajella vääntö alue niin laaja.Ei ole aikomus tehdä F-läistä eli ei niin pitkälle vietyä viriä.A:laiset nokat + imupuoli on jo valmiina.

himmailija
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 117
Liittynyt: 08.01.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja himmailija » 14.03.2006 13:36

No itelle laitettiin tälle kaudelle A:ryhmän nokat ja suorakytky. Auto on mukavempi ajaa kuin ennen täysin vakiomoottorilla ja vakioaskilla, mutta samalla koneen luonne muuttui vaikeammaksi pitää ajoalueella. Auto yllätys yllätys oli ehkä yhtä nopea silloinkin, mutta onhan se mukavempaa, kun nyt se kiihtyy ja ohjaamossa ei kehtaa olla ilman kuulosuojaimia :wink:

saxspeed
WRC
WRC
Viestit: 1096
Liittynyt: 29.05.2004 00:00

ännästä AAAAhan

Viesti Kirjoittaja saxspeed » 14.03.2006 14:20

Ryhmän n auton muuttaminen ryhmään A on kallis ja pitkä tie, oikotietä ei ole jos on eurot kortilla, vähintään 5000,-¤ pitää sijoittaa että muutoksen jälkeen auto on edes n ryhmän autoo nopeempi, se että miltä se tuntuu onkin sitten toinen asia, haluatko rahinää ja pauketta vai ajella pikku rahalla maaliin, sillä n ryhmän autolla voi kyllä ajaa a ryhmässä mutta ei toisin päin. sijoita suunnittelemasi rahat ryhmään n ja tulet huomaamaan että rallissakin voi säästää.

Avatar
anatoli
B-junnu
B-junnu
Viestit: 45
Liittynyt: 27.02.2006 00:00
Paikkakunta: siilinjärvi

Re: ännästä AAAAhan

Viesti Kirjoittaja anatoli » 14.03.2006 23:29

mun kuski osti tossa vuosi sitten A laisen astran kesti yhen kerran harjotella yhden rintin ja kaks pätkää rallissa. on hestekit ja madallettu kansi jyrkät nokat säädettävät nokka pyörät jne jne... vääntö alue 4500-8000 kierrosta. sanon että kallista mut elämä on..... autolla ei olisi voinut ajaa alle 4500 kierroksen ettei säre konetta mutta mistäs semmosta tietää juuri ostetusta!!!??? kaikki männät suli ja silleen... nyt kone kunnossa laitettu samat nokat mutta ei säädettäviä nokka pyöriä kierrokset tiputettu 3500-8000 ja pitäisi toimia. mut asian pointti on se että kannattaa harkita muuttamista ännästä AAAhan!!!!!! itse henkilökohtaisesti pitäisin ännäläisenä...

Avatar
kms2260
B-junnu
B-junnu
Viestit: 47
Liittynyt: 30.04.2004 00:00
Paikkakunta: Köyliö
Viesti:

aaahan vaan

Viesti Kirjoittaja kms2260 » 15.03.2006 18:22

Opel oikeilla osilla a-ryhmään muutettuna on oiva harrastuspeli, jolla ainakin junnuissa on suhteellisen helppoa pärjätä. Ei kuitenkaan kannata lähteä parantelemaan esim. moottorin suhteen pikku hiljaa paremmaksi, vaan rakentaa heti kaikilta osa-alueilta kuntoon. Miinuspuolena "hyvä" a- ryhmäläinen on rakentamiskustannuksissa jo hyvin lähellä f-ryhmäläistä. Vaatii kyllä treenaamista ennen kuin a-ryhmäläisellä pääsee yhtään kovempaa kuin ännäläisellä, mutta tunnelma on ainakin paljon kilpa-automaisempi. Opel on pop!

lupausko
Yleinen
Yleinen
Viestit: 260
Liittynyt: 01.05.2004 00:00
Viesti:

Re: aaahan vaan

Viesti Kirjoittaja lupausko » 15.03.2006 21:06

kms2260 kirjoitti:Opel oikeilla osilla a-ryhmään muutettuna on oiva harrastuspeli, jolla ainakin junnuissa on suhteellisen helppoa pärjätä. Ei kuitenkaan kannata lähteä parantelemaan esim. moottorin suhteen pikku hiljaa paremmaksi, vaan rakentaa heti kaikilta osa-alueilta kuntoon. Miinuspuolena "hyvä" a- ryhmäläinen on rakentamiskustannuksissa jo hyvin lähellä f-ryhmäläistä. Vaatii kyllä treenaamista ennen kuin a-ryhmäläisellä pääsee yhtään kovempaa kuin ännäläisellä, mutta tunnelma on ainakin paljon kilpa-automaisempi. Opel on pop!
Itsekkin huomasin Himmailijan autoa kokeillessa, että itse ajan todennäköisesti kovempaa omalla nasselaisella vakio laatikolla, kun olen oppinut ajamaan sillä alaväännöllä! Vaikka silloin aina tuntuukin ettei se auto mihkään etene, niin tulokset on ollut yllättävänkin hyviä.. :wink: Vaikka olihan se kiva kun himmailijan auton sai alueelle niin työntelio vain vähän väliä isoa pesään :!: Tosin olisi itsellekkin saada semmoinen välitys ja laatikko... :?
"Mikä on kun ei taidot riitä, mikä on kun ei onnistu"

Vastaa Viestiin